کار تیمی زنجیره قدرت هر سازمان

کار تیمی زنجیره قدرت هر سازمان | کار تیمی باعث می شود که وظایف در هر سازمان و یا شرکت با سرعت بیشتر و به شکل موثرتری انجام شوند و همه پروژه ها بر روی روال مراحل انجامشان را سپری کنند. همکاری با سایر کارکنان کمک می کند تا در هر زمینه کاری مختلفی بتوانید مسئولیت ها را تقسیم کنید و ایده های بی شماری که از جانب هر نیروی کار مطرح می شود را بکار بگیرید. زمانی که کار ها را بصورت گروهی انجام بدهید، فشار کاری مجموعه تا میزان چشمگیری کاهش می یابد و به این ترتیب، هر فردی می تواند وظایف و نقش خود را به خوبی و به طور دقیق تری در محیط کار ایفا کند. از طرفی به اشتراک گذاشتن ایده ها و مسئولیت ها، این امکان را فراهم می کند که نیروهای کاری در جایگاه متناسب با تخصص خودشان به فعالیت بپردازند و کارها به شکل تخصصی تر و حرفه ای تر دنبال شود. نکته مهم دیگری که در رابطه با کار تیمی وجود دارد، این است که راندمان کار و سرعت خروجی و بازدهی را افزایش می دهد و کل سازمان را تحت تاثیرات مثبت متعددی قرار می دهد. مدیریت کار تیمی را هر کسی نمی تواند به عهده بگیرد و کمتر کسی دارای درک کاملی از ماهیت یک گروه و عملکردهایش می باشد. اگر آموزش مدیریت کار تیمی را گذرانده باشید، متوجه می شوید که گروهی از افراد می توانند کارهایی را انجام دهند که شاید برای یک فرد به تنهایی غیر ممکن یا بسیار سخت باشد. هر چقدر هم که یک نیرو پیشرفت فردی داشته و توانایی اش زبانزد باشد، باز هم کار تیمی قدرت انجام فرآیند ها را به نحو بهتر و اثر بخش تری فراهم می کند.

 

کار تیمی زنجیره قدرت هر سازمان

 

دستاوردهای مدیریت کار تیمی شما را شگفت زده خواهد کرد

هنگامی که به دنبال افرادی با پتانسیل کاری بالا برای انجام کارهای گروهی باشید، این نشان می دهد که شما رهبری قدرتمند و با تجربه هستید که توان مدیریت کار تیمی را دارید. البته فراموش نکنید که مدیریت کار تیمی چندان ساده نیست و باید آگاهی و سواد کافی درباره آن داشته باشید. با گذراندن یک دوره آموزش مدیریت کار تیمی به راحتی می توانید ببینید که افراد برای شما فراتر از درک و تصور کار می کنند، شخصی بودن را کنار می گذارند و با قدرت به سمت جلو حرکت می کنند. همچنین شما در این دوره ها یاد می گیرید که چگونه سکان هدایت و پشتیبانی اعضای تیم خود را بدست بگیرید و آنان را تا سرمنزل موفقیت برسانید. مهارت هایی همچون تجسم طرح کار و انجام آن با کیفیت بالا، ایجاد انگیزه در کارکنان و پیشبرد اهداف به کمک تیم، از جمله مواردی هستند که شما باید به عنوان رهبر یک تیم از آن ها برخوردار باشید. اگر حس اعتماد میان اعضا وجود داشته باشد، کار تیمی با اطمینان هر چه تمام جلو رفته و به نتیجه می رسد. در انجام وظایف و نقش ها هر یک از افراد تشکیل دهنده تیم باید سعی کند که رضایت مدیر تیم را جلب نماید و مشکلات را با قدرت تیم از میان بردارد.

در گروه ممکن است شاهد انتخاب های داوطلبانه و رفتارهای متحد بسیاری باشید و جالب ترین چیز در کار تیمی آن است که افراد با روحیات و طرز فکرهای گوناگون به زیبایی در کنار هم قرار می گیرند و نتایج اعجاب انگیزی را پدید می آورند. تماشای کار تیمی در یک گروه، می تواند بسیار جالب توجه باشد و شما را به این چالش دعوت کند که مدیریت کار تیمی را یاد گرفته و آن را تجربه کنید. این می تواند یک رویکرد جدید و یا نقطه عطفی در زندگی شما باشد که به طور کلی مسیر زندگی تان را تغییر دهد. آموزش مدیریت کار تیمی سبب پیشرفت شما شده و این حس را در شما به وجود می آورد که دارای قدرت شهود جمعی شده اید و می توانید با مشاوره به دیگران، آنان را در رابطه با چگونگی دستیابی به موقعیت های ایده آل راهنمایی کنید. به طور کلی اعضای تیم با کشف سبک های متفاوت و داشتن قدرت در زمینه های گوناگون به تعامل با یکدیگر پرداخته و در موقعیت های شکست و یا خطا به هم یاری می رسانند. همچنین تجربه یادگیری برای همه افراد گروه به وجود می آید و این حالت رفته رفته زنجیره ای از قدرت را در هر سازمان اجاد می کند.

 

کار تیمی زنجیره قدرت هر سازمان

 

چگونه مدیریت کار تیمی را به بهترین شکل آموزش ببینیم؟ 

این روزها برای هر مهارتی دوره های کاربردی و موثری وجود دارد. کمتر مهارتی را می توانید بیابید که برای آن دوره آموزشی در نظر گرفته نشده باشد. در واقع انسان باید در تمامی مسائلی که شناخت کافی نسبت به آن ها ندارد، آموزش ببیند و با پختگی و دست پر به میدان برود. دوره مدیریت کار تیمی نیز به وجود آمده تا افراد علاقه مند به این مهارت را راهنمایی و آماده کند. موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان با برگزاری این دوره کلیدی و مهم خدمت بزرگی را به جامعه ارزانی داشته است. چرا که با بودن چنین دوره ای سازمان ها گرایش به سمت کار تیمی و استفاده بهینه از سرمایه های منابع انسانی شان می کنند و کیفیت انجام خدمات و محصولاتشان بهبود پیدا می کند. مدرسان حرفه ای و با تجربه ای به تدریس در موسسه آموزش عالی فن پردازان مشغول هستند و این موسسه مدرک مدیریت کار تیمی را برای دانش پذیران با تائیدیه از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور ارائه می کند. همچنین این مدرک تائید سازمان wes  کانادا را نیز دارد و فرد اخذ کنند گواهینامه مدیریت کار تیمی می تواند با این مدرک و پیوست آن به رزومه خود، از فرصت های شغلی بی نظیر و خارق العاده ای بهره مند شود. امکان کار و اشتغال در خارج از کشور نیز برای دارندگان این گواهینامه به وجود می آید که برای مهاجران یک امتیاز مثبت بزرگ است.

 

کار تیمی زنجیره قدرت هر سازمان

 

مزایای کار تیمی و تاثیرات آن بر سازمان

  • بهبود روابط میان کارمندان

کار تیمی اهمیت بالایی در هر سازمان دارد و علت این موضع آن است که برای کارکنان فرصت خوبی فراهم می کند تا روابط شان را بهبود بخشند و با یکدیگر پیوند هدفمندی را برقرار نمایند. البته این پیوند و روابط در نهایت منجر به بهبود عملکرد هر فرد و کل سازمان می شود. زمانی که کارمندان در قالب یک تیم متشکل از انواع نیروهای زبده و متخصص  بر روی یک پروژه به کار مشغول می شوند، پس از رسیدن به موفقیت و پیروزی احساس ارزشمند بودن می کنند. موقعیت و شرایطی برای کمک به هم تیمی های خود پیدا می کنند، روابط درونی سازمان محکم تر می شود و احترام و دوستی در میانشان جریان پیدا می کند. هر چه که اعتماد بیشتری میان اعضای گروه به وجود بیاید، انسجام بیشتری در کار نمود پیدا می کند.

  •  افزایش حس مسئولیت پذیری

ویژگی های مهم در انجام کار، حس وظیفه شانسی و مسئولیت پذیری است که به لطف کار تیمی این فاکتورها در هر یک از اعضای تیم بیشتر شده و آن ها به دلیل اینکه کارهایشان در راستای یک هدف می باشد و در گروی کار یکدیگر است، سعی می کنند که با مسئولیت پذیری زحمات دیگر اعضا را به هدر ندهند. همه با هم حرکت و پویایی دارند و تمام تلاششان را بکار می گیرند تا در موفقیت های تیم سهیم باشند. علی رقم کار تیمی، کارهای فردی در پروژه ها فشار زیادی را به شخص وارد می سازد و او را بی انگیزه و خسته می کند. روحیه افراد در کارهای انفرادی شکست پذیر است و خیلی زودتر دچار دلسردی و ناامیدی می شوند. اگر شما صاحب کسب و کاری هستید و می خواهید از پروژه های تیمی خود بهره برداری لازم را بکنید، باید تیمی تشکیل دهید که وقت شناس و مسئولیت پذیر باشند، دشمنی نداشته باشند و بهترین عملکرد را از خود نشان دهند.

  • فرصت های طلایی یادگیری

هر کارمند جدیدی که به قصد همکاری وارد یک تیم می شود و در پروژه اجرایی شان شرکت می کند، باید این را فرصتی طلایی برای یادگیری هر چه بیشتر مهارت های مختلف بداند. کارگران جدید ممکن است چیزهایی را بلد باشند که کارمندان قدیمی تر نمی دانند و در مقابل قدیمی تر ها ممکن است تجاربی داشته باشند که نیروی جدید از آن ها برخوردار نباشد. همه تیم ها با اعضای تشکیل دهنده خود به لحاظ افزایش مهارت یا استعداد در ارتباط و تعامل هستند و این بهترین شیوه یادگیری است. همکاری در کنار دیگر نیروها، فرصتی عالی را به وجود می آورد تا همه با هم به یادگیری و دستیابی مهارت های موثر بپردازند. افراد در کار تیمی ایده های شان را مطرح می کنند از ایده سایرین باخبر می شوند و یکدیگر را به چالش می کشند. چنین سازش هایی موفقیت های شگرفت و غیر قابل باوری را برای فرد و سازمان ایجاد می کند. شاید اگر سال ها کار کنید ولی در تیمی حضور پیدا نکرده و مفهوم همکاری را درک نکنید، در انتها تجربیات چندانی نداشته باشید و تا ابد در یک جایگاه بمانید و پیشرفت ویژه ای نکنید. شما برای آموزش مدیریت کار تیمی تنها باید به یک موسسه معتبر همچون موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان مراجعه کنید و از زندگی کاری خود لذت ببرید.
 

هدف از طراحی تیم ‌های کاری چیست؟

اینکه در هر سازمان تیم های کاری تشکیل می شود، دلایل مهمی دارد. شاید یکی از اهداف بزرگ در این کار آن باشد که با ایجاد گروه و انجام کار تیمی، نیازی نیست که همه مسئولیت ها و وظایف سازمان را یک نفر به تنهایی به دوش بکشد.  ایجاد تیم در سازمان، تعدادی از افراد تلاشگر و با استعداد را در کنار یکدیگر قرار می دهد و آنان را به تعامل و همکاری گروهی دعوت می کند. قبل از انجام کار و ایجاد گروه های کاری افراد لایق و کاردان را بیابید و بدانید که می خواهید کار تیمی در سازمان شما با چه افرادی پیش برود. اگر به این موضوع مهم توجه کنید، احتمال موفقیت شما بیشتر خواهد بود. همه انسان ها توانایی ها و تجارب منحصر به فرد و یکتایی دارند که قرارگیری همه آن ها در کنار یکدیگر نتایجی را به ارمغان می آورد که قطعا شما را شگفت زده خواهد کرد. بنابراین انتخاب اعضای تیم از اهمیت بالایی برخوردار است و باید به شکل اصولی انجام شود. اگر ترتیبی بدهید که امکان آموزش به یکدیگر را نیز داشته باشند، دیگر بهتر از این نمی شود و به این ترتیب هم مهارت های پرسنل شما بالاتر می رود و هم نتایج مورد انتظار شما حاصل می شود. وظایف را به درستی مشخص کنید و هر فرد را در جایگاه مخصوص به خودش قرار دهید. سعی کنید همواره با برنامه ریزی و تدوین استراتژِی های مناسب، تیم را به جلو هدایت کنید. اگر افراد در گروه کار خود را به خوبی انجام می دهند، برای ایجاد انگیزه بیشتر به آنان پاداش بدهید و اگر عضوی در کارها به خوبی عمل نمی کند سعی کنید حالت رقابتی ایجاد نمایید تا او کم کاری هایش را جبران کند. اگر با این رویه پیش بروید تیم تان هر لحظه شما را به موفقیت در اهدافتان نزدیک تر خواهند کرد.
 

برچسب ها :

نظرات و دیدگاه ها