چطور با دوره MBA از یک کارمند ساده به یک مدیر موفق تبدیل شویم؟

چطور با دوره MBA از یک کارمند ساده به یک مدیر موفق تبدیل شویم؟ | همه کارمندان در طول عمر کاری شان به مدیر شدن فکر می کنند و سعی دارند که با تلاش روزی به این مقام دست پیدا کنند. به طور کلی اگر می خواهید در شغل خود بهترین باشید و همواره در حال رشد و پیشرفت برای رسیدن به موقعیت های بالا باشید، ما به شما شرکت در دوره MBA را توصیه می کنیم. مدیریت ارشد کسب و کار یا همان MBA به شما کمک می کند تا بتوانید به راحتی در هر صنعتی برترین باشید و فردی شکست ناپذیر در عرصه کاری تان شناخته شوید. با مطالعه این مقاله ما به شما فنونی از MBA را یادآور می شویم که با بکار گیری آن ها می توانید از یک کارمند ساده به مدیری موفق و حرفه ای تبدیل شوید.

چطور با دوره MBA از یک کارمند ساده به یک مدیر موفق تبدیل شویم؟

با دوره MBA امپراتوری آینده شغلی تان را پایه گذاری کنید

آموزش MBA شما را برای روبه رو شدن با چالش های تجاری آینده آماده می کند و با تاکید بر بکارگیری تجربیات و تفکرات جدید سعی دارد که از شما یک رهبر واقعی برای انجام طیف گسترده ای از پروژه ها بسازد. شرکت در دوره MBA باعث می شود که شما بتوانید رشته های مدیریتی را به خوبی درک کنید و چالش های ضمن کار را مورد حل و فصل قرار دهید. همچنین شما را به کشف مسائل کسب کار دعوت نموده و مهارت های لازم برای یک رهبری موثر و الهام بخش را در شما پرورش می دهد. یافتن راه حل های مناسب برای مسائلی که ممکن است گریبانگیر کسب و کار شما شود و یافتن پاسخ بسیاری از سوالاتی که شاید در بهبود روال کاری تان نمی دانید، از جمله مواردی هستند که پس از اخذ مدرک MBA از آن ها برخوردارید.
شما در جایگاه یک کارمند ساده می توانید با فراگیری چنین مباحثی در دوره MBA رفته رفته به یک مدیر عالی و توانا تبدیل شوید. اما سوالی که ممکن است برایتان ایجاد شود این است که دوره مدیریت ارشد کسب و کار را در کجا دنبال کنم و از چه منابعی آموزش ببینم؟ در پاسخ باید بگوییم که موسسه آموزش عالی فن پردازان اقدام به برگزاری دوره MBA در بالاترین سطوح کیفی نموده است و علاقه مندان از سراسر کشور برای دریافت گواهینامه MBA خود به این موسسه معتبر مراجعه می نمایند. نکته مهمی که در رابطه با موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان وجود دارد این است که دوره های گوناگونی را برای آموزش ارائه می دهد و در پایان هر دوره مدرک معتبر زیر نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری کشور را به فراگیران اعطا می نماید.

با این ترفند ها یکی از مدیران موفق کشور شوید

اگر می خواهید یکی از مدیران موفق کشور باشید، باید بدانید که موفقیت به طور تصادفی رخ نمی دهد وباید برای رسیدن به این درجه تلاش بسیاری بکنید. مثلا باید در دوره MBA شرکت کنید و از متدهای مورد آموزش آن در کسب و کارتان استفاده کنید. البته بدانید که دستیابی به نقش مدیریتی به تنهایی ضامن موفقیت نیست و مدیران موفق باید تاثیرگذار باشند و افراد را به سوی هدف هدایت کنند. دانستن نکاتی که در زیر آمده به شما امکان می دهد که خیلی زود به هدف تان برسید و با ارتقای درجه به سمت مدیریت برسید. تمامی نکاتی که در زیر عنوان می شوند همگی در دوره مدیریت ارشد کسب و کار، به صورت جامع و طبقه بندی شده اموزش داده می شوند.

  • اهدافتان را هوشمندانه تعیین کنید

برای اینکه بتوانید به موفقیت برسید باید به صورت هوشمندانه اهدافتان را مشخص کنید. گام های دستیابی به هدف تان را مشخص کنید و هر روز با تلاش هر چه بیشتر به سمت آن بروید. اهداف منطقی داشته باشید و بدون فکر هدف تعیین نکنید.

  • زمان خود را مدیریت کنید

زمان برای هیچکس صبر نمی کند و به عنوان یک فاکتور بسیار ارزشمند باید از آن به درستی استفاده کنید.  اگر می خواهید یک مدیر موفق شوید باید یاد بگیرید که با کنار گذاشتن فعالیت هایی که با هدف نهایی تان همسو نمی باشد، از زمانتان بهترین و موثرترین بهره برداری را به عمل بیاورید.

  • روی دیگران سرمایه گذاری کنید

زمانی که بخواهید مدیر شوید بسیار مهم است که شما حساب کردن بر روی توانمندی های افراد را بلد باشید و با تشویق و حمایت از آنان بکوشید که روحیه همکاری را میان افراد گسترش دهید.

  • ارتباطات موثر برقرار کنید

ارتباطات همیشه در پیشرفت مهم هستند. اگر ارتباط خوبی با سایرین داشته باشیم، می توانیم با پرسیدن سوالات و یا گوش دادن به صحبت هایشان ایده بگیریم و اطلاعاتی که از سوی آنان به اشتراک گذاشته می شود را کسب نماییم.

  • در توسعه حرفه ای و شخصی خود سرمایه گذاری کنید

هر چه که برای پیشرفت در مهارت های شغلی و شخصی تان سرمایه گذاری کنید، نتیجه آن را خواهید دید. سعی کنید با کتاب خواندن، شرکت در سمینارهای آموزشی و کسب مدارک علمی مهم، در صدر حوزه های تخصصی و رشد قرار بگیرید.

  • ریسک کردن را یاد بگیرید

گاهی با ریسک کردن، می توانید به شرایط و موقعیت های عالی برسید. اما باید بدانید که در چه زمانی وچطور ریسک کنید. ریسک پذیر بودن باعث ایجاد اعتماد به نفس بیشتر شده و توانایی های درونی تان را شکوفا می کند. ریسک پذیری باعث می شود بتوانید ایده های جدیدی را مورد تست و بررسی قرار دهید.

چطور با دوره MBA از یک کارمند ساده به یک مدیر موفق تبدیل شویم؟

  • در عملکردتان یکپارچگی داشته باشید

سعی کنید که بین حرف ها و عملکردهایتان هماهنگی داشته باشید. اگر چنین حالتی داشته باشید، زمانی که مدیر شوید، افراد به شما اعتماد خواهند کرد.

  • انضباط داشته باشید

یکی از مهمترین ویژگی های مدیریتی، آن است که در کارهایتان نظم و انضباط داشته باشید. داشتن نظم باعث می شود که شما کارهایتان را از همه جوانب بررسی کرده و هر گونه اشکال و ایراد در آن ها را متوجه شوید. با یافتن این ایرادات می توانید در راستای رفع آن ها بکوشید و به موفقیت برسید. برای اینکه مدیر باسید باید توانایی یافتن اشکالات کاری و قدرت حل کردن آن ها را داشته باشید. 

  • به دیگران احترام بگذارید

برای اینکه مدیری تاثیرگذار باشید؛ باید به دیگران احترام بگذارید. اعتماد به دیگران و احترام گذاشتن به نظرشان باعث می شود که آن ها نیز همین رفتار را در مقابل ما داشته باشند. اغلب مدیران به سبب احترامی که به کارمندانشان می گذارند، از آن ها نیروهایی وفادار می سازند.

  • موقعیت خود را برای آینده تعیین کنید

برای مدیر شدن باید در حیطه کاری، جایگاه خودتان را مشخص نمایید. سعی کنید که خود را محدود به یک محیط کاری و یک فیلد کاری نکنید. با پیروی از پیشرفت فناوری، تلاش کنید که به بازارهای جهانی راه پیدا کنید. آینده متعلق به افراد حرفه ای و موفق است. یک مدیر واقعی باید تیم خود را برای آینده تجهیز کند و با همکاری همه نیروهایش راه پیشرفت را در پیش گیرد. با خواندن نشریات مهم، شرکت در کنفرانس های آموزنده و به دنبال فرصت های جدید باشید.

  • با سیاست های کاری آشنا شوید

مدیران موفق سیاست های کاری را می دانند. آن ها می فهمند که با استفاده از چه سیاستی می توانند به هدفشان نزدیک شوند.

  • اشتباهاتتان را بپذیرید

همه انسان ها اشتباه می کنند. اشتباه کردن جزئی از روال زندگی می باشد. فقط باید سعی کنید که از اشتباهاتتان درس بگیرید و با تجاربی که از آن ها بدست می آورید، خودتان را به سمت بالا بکشید. اشتباهاتتان را بپذیرید و در راستای پیشرفت از آن ها استفاده کنید.

  • فروتن باشید

مدیران خوب معمولا متواضع و فروتن هستند. برخی از مدیران فروتنی را نشانه ضعف می دانند، در صورتی که چنین نیست و معمولا کارمندان علاقه بیشتری به کار کردن با مدیران متواضع دارند.

همه مواردی که در بالا به آن ها اشاره کردیم در آموزش MBA وجود دارند و افراد متقاضی این دوره برای یادگرفتن این مباحث می توانند به موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان مراجعه نمایند. کسی که مدرک MBA را داشته باشد، به واسطه اعتبار این مدرک می تواند در شرکت ها و سازمان های مهمی به کار و فعالیت بپردازد. همه مدیران موفق در سراسر دنیا داری مدرک مدیریت ارشد کسب و کار هستند. به طور کلی زمانی که برای استخدام به شرکت و یا سازمانی می روید، کارفرما به رزومه شما نگاه می کند. بنابراین اگر شما مدرک MBA را در سوابق تحصیلی خود داشته باشید، نگاه کارفرمایان به شما عوض خواهد شد و فرصت های شغلی بی نظیری در انتظارتان خواهد بود. موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان دوره های آموزشی متعددی را ارائه می دهد و فراگیران بسیاری با آمدن به این موسسه توانسته اند مهارت های مورد انتظارشان را کسب نمایند. 

چطور با دوره MBA از یک کارمند ساده به یک مدیر موفق تبدیل شویم؟

دوره مدیریت ارشد کسب و کار به افراد کمک می کند تا شیوه های نوین مدیریتی را بیاموزند. به عنوان مثال در شرایط نابسامان جامعه، استراتژی های مدیریت بحران را بدانند؛ یا اینکه با ترفندهای بازاریابی در اوج رکود اقتصادی بتوانند کسب درآمد کنند. به طور کلی همه از ابتدا با توانمندی مدیریتی زاده نمی شوند. اما می توانند در مسیرهایی قرار گیرند که آن ها را به یک مدیر مجرب و کارآزموده تبدیل کند. حتی می توانید دوره MBA را به صورت بین المللی دنبال کنید، چرا که هر کشوری شرایط خاص خودش را برای ورود به این دوره دارد. ممکن است شما با در اختیار داشتن مدرک MBA شغل ایده آل خود را در ایران نیابید، ولی بتوانید از کارفرمایان خارجی در کشورهای دیگر پیشنهاد شغلی دریافت کنید. هیچگاه در زندگی نباید برای خودتان محدوده خاصی را متصور شوید. اجازهخ دهید که تفکر و مهارت هایتان رشد پیدا کنند و شما را به بالندگی و مراتب بالا برسانند. سعی کنید که فکر خود را بزرگ کنید.

برخی از افراد با خود می گویند که نمی توانم مدیر شوم، مدیریت کار سختیست، ممکن است ورشکست شوم و حرف هایی از این دست. اما چنین تفکراتی فقط شما را از پیشرفت باز می دارند. همه افراد توانایی دارند، همه قدرت یادگیری دارند، نمی توان گفت که شغل مدیریت فقط برای قشر محدودی از انسان ها به وجود آمده است. شما باید با گذراندن دوره های آموزشی این مهارت را به خوبی کسب نمایید و زندگی موفقی را برای خود  رقم بزنید. بسیاری از افراد با وجود اینکه سال های سال به گذراندن دوره های مختلف در مراکز و موسسات آموزشی می پردازند، ولی باز هم توانایی لازم و مهارت های کاربردی را یاد نمی گیرند. همانطور که می دانید گذراندن دوره های آموزشی هزینه هایی را نیز برای شخص متقاضی در بر دارد. حال اگر فرد، زمان، انرژی و سرمایه اش را برای یادگیری دوره ای صرف کند، اما نتیجه لازم را نگیرد، تنها وقتش را تلف کرده است. بنابراین در مورد هر دوره ای که می خواهید در آن شرکت کنید تحقیق کنید و ببینید که چه موسسه ای شما را به اهدافتان نزدیک می نماید. شرکت در دوره های با کیفیت روحیه یادگیری را نیز در وجود شما تقویت می کند و ایجاد انگیزه در شما خواهد شد.
 

منتظر فرصت نمانید، فرصت بسازید

برای تبدیل شدن از یک کارمند ساده به مدیری موفق، لازم است که به نوعی خودباور باشید. این بدین معناست که باید خودتان و توانمندی تان برای مدیر شدن را باور داشته باشید. بسیاری از افراد روحیه مدیریتی و اعتماد به نفس رسیدن به چنین مقامی را ندارند. پس می توان گفت که اولین گام برای مدیر شدن این است که خودتان را باور داشته باشید. سپس باید سعی کنید که رفتارهایتان را در جهت فاز مدیریت تنظیم نمایید. باید مطالعات فراوانی درباره مسائل مدیریتی بکنید. کتاب های بسیار خوبی چاپ و منتشر شده اند که همه اصول و مفاهیم مدیریت را با جزئیات بیان کرده اند. شما با مطالعه این کتاب ها می توانید به رموز مدیریتی پی ببرید و با اصلاح رفتارهای غلط خود و انجام تغییرات شخصیتی موثر، خود را به این سمت برسانید. کار دیگری که باید در این رابطه انجام دهید این است که سرمایه خود را افزایش دهید و قدرت ریسک را در خودتان تقویت کنید. همه مدیران موفق با علم به مسائل پیش رو ریسک هایی را به جان خریده اند. در نهایت ممکن است ریسک شما سودآوری بسیاری برای شما داشته باشد و زندگی کارمندی تان را متحول کند. اگر می خواهید مدیر موفقی باشید باید منتظر فرصت نمانید. بلکه باید خودتان فرصت ها را به وجود بیاورید. موفقیت چیزی نیست که منتظر باشید کسی آن را به شما بدهد یا باعث شود که برایتان به وجود بیاید. شما باید خودتان به دنبال موفقیت بروید و از شکست ها عبرت بگیرید تا با از میان برداشتن موانع، به هدف خود یعنی مدیر شدن، برسید.
 

برچسب ها :

نظرات و دیدگاه ها