چرا گذارندن دوره MBA اهمیت دارد؟

چرا گذارندن دوره MBA اهمیت دارد؟

مدیریت حرفه ای کسب و کار یا MBA یکی از جذاب ترین دوره های تحصیلات عالی است که افراد علاقمند به مدیریت به گذراندن دوره های مربوط به آن علاقه دارند. مدرک MBA در تمام زمینه ها از زمینه مالی و حسابداری گرفته تا مدیریت باشگاه های ورزشی و به طور کلی هر چه به مدیریت و اداره کردن مجموعه ای از افراد نیاز داشته باشد کاربرد دارد. مدیریت حرفه ای کسب و کار نه تنها برای افرادی که در حال حاضر در زمینه کسب و کار خود مشغول فعالیت هستند یک آموزش ضروری است بلکه برای افرادی که قصد دارند به شکل حرفه ای تر و با مهارت های سطح بالاتر وارد بازار کار شوند مفید است. به طور کلی هر فرد که قصد دارد در مسیر شغلی با مسئولیت ها و چالش های جدید روبه رو شود و البته حقوق بیشتر بدست آورد حتما باید از مسیر آموزش MBA بگذرد. 

چرا گذارندن دوره MBA اهمیت دارد؟

MBA در چه زمینه هایی کاربرد دارد؟

مدیریت حرفه ای کسب و کار طیف گسترده ای از رشته های مختلف را در بر می گیرد و تقریبا در همه جا کاربرد دارد. به همین دلیل با استفاده از مدرک MBA می توان در اکثر زمینه هایی که به نوعی با کسب و کار مربوط است فعالیت داشت. برای مثال اگر شما یک مدیر مالی باشید با گذران دوره مدیریت حرفهای کسب و کار می توانید شغل خود را ارتقا دهید و یا با توجه به نوع فعالی خود یک استارتاپ راه اندازی کنید. مدیریت حرفه ای کسب و کار یا MBA شاخه های تخصصی دارد که هر فرد می تواند با توجه به تخصص خود آن را انتخاب کند. با این حال یک دوره MBA عمومی نیز وجود دارد که در آن دامنه وسیعی از موضوعات مربوط به کسب و کار را در بر می گیرد و برای افرادی که به طور کلی قصد دارند با مفاهیم اصلی و پایه کسب و کار آشنا شوند مناسب است. برنامه تخصصی مدیریت حرفه ای کسب و کار بسیار متنوع است و برخی از مهمترین آنها عبارتند از:

بازاریابی: مدیریت بازاریابی با گرایش بازاریابی به دانش پذیران توانایی تسلط و شناخت کلی پیچیدگی های رفتارها و عکس العمل های مشتریان و شرایط بازار را آموزش می دهد تا به کمک آن دانش پذیران بتوانند علاوه بر اینکه اندازه و مشخصات یک بازار را تخمین بزنند ، میزان سود دهی مناسب و ایده ال آن بازار را نیز محاسبه کنند.

مالی : مدیریت حرفه ای کسب و کار با گرایش مالی دانش پذیران را با نظریه های مدیریت مالی و سرمایه گزاری و کاربردهای اصولی آن آشنا می کند تا آنها بتوانند با استفاده از استراتژی های مربوط به موضوعات مالی در جهت توسعه سرمایه گزاری اقدامات مهم و لازم برای رفع مشکلات اقتصادی را بردارند. گرایش مالی مدیریت کسب و کار در حقیقت مدیریت موثر و کارآمد وجوه مالی را بررسی می کند که به کمک آن اهداف خاص یک کسب و کار تحقق پیدا کند. در گرایش مالی چگونگی بودجه بندی ، تامین مالی ، اداره منابع کوتاه مدت دارایی ها و همچنین بدهی ها بررسی شده و دانش پذیران پس از پایان دوره می توانند علاوه بر مدیریت مالی ، تحلیل بازارهای مالی را نیز بر عهده بگیرد.

منابع انسانی : نیروی انسانی هر سازمان به منزله ی قلب آن سازمان محسوب می شود ، از اینرو احاطه و شناخت انسان و رفتارهایش برای مدیریت کارآمد و اثر بخش بسیار ضروری و حیاتی است. گرایش منابع انسانی مدیریت کسب و کار به منظور ارتقا قابلیت های سازمانی و منطبق شدن با شرایط محیطی و سازگاری و انعطاف پذیری در قبال آن ، تاکیدی خاص بر منابع انسانی در دسته های گروهی و فردی دارد.

سیستم های اطلاعاتی و فناوری اطلاعات : فناوری اطلاعات به مطالعه ی پشتیبانی و مدیریت سیستمها ، طراحی ، پیاده سازی ، توسعه و مدیریت سیستم های اطلاعاتی می پردازد . در دنیای کنونی به دلیل توسعه ی تکنولوژی و پیشرفت ،بر اهمیت و ضرورت فناوری اطلاعات در جهان کسب و کار روز به روز افزوده می شود . دریافت مزیت های رقابتی و عملکردهای خاص در محیط های پویا و رقابتی کسب و کار امروزی ،مستلزم تسلط و احاطه ی کامل بر فناوری اطلاعات و سیستم های تبلیغاتی است.

کار آفرینی: موضوع اصلی مدیریت حرفه ای کسب و کار در گرایش کارآفرینی ایجاد ارزش افزوده با توجه به فرصت های موجود ، راه اندازی کسب و کارهای خاص و جدید و در یک کلام کارآفرینی است. یک کارآفرین برای رسیدن به ایده های جدیدی که در ذهن دارد ، عوامل مورد نیاز را فراهم می کند و با استفاده از توانمندی ها ، قدرت تصمیم گیری سریع و همچنین استعدادهای فردی خود ، ایده های خاص ذهنی را به شکل یک کسب و کار خاص و جدید به اجرا در می آورد.

چرا گذارندن دوره MBA اهمیت دارد؟

آموزش مدیریت حرفه ای کسب و کار چه مزایایی دارد؟ 

MBA از مدرک کاردانی و کارشناسی کسب و کار پیشرفته تر است و در حقیقت معادل کارشناسی ارشد است. در مدیریت حرفه ای کسب و کار آموزش مفصلی درباره مفاهیم و شیوه های مدیریت کسب و کار به دانش پذیران ارائه می شود. این آموزش ها آنقدر جامع و کاربردی است که تحقیقات نشان می دهد افرادی که دوره MBA را می گذرانند به کمک مدرک خود نه تنها توانسته اند از نظر مالی به در آمد بیشتری دست پیدا کنند بلکه موقعیت های شغلی بهتر و رونق کسب و کار نیز از جمله مزیت های آموزش مدیریت کسب و کار برای آنها بوده است. گذشته از دانش، مهارت ها و قدرتی که از آموزش MBA می توان بدست آورد، یکی از مهمترین مزیت های این مدرک این است که به کمک آن می توانید با شبکه حرفه ای از افراد موفق و فعال آشنا شوید که امکان پیشرفت شما را فراهم می کنند زیرا افرادی که در به گذراندن دوره  مدیریت حرفه ای کسب و کار علاقه دارند معمولا افرادی هستند که چندین سال سابقه کار و فعالیت دارند و دانش پذیران، اساتید و افراد فعال در زمینه های صنعتی که با آنها ملاقات خواهید کرد می توانند به شما کمک زیاد زیادی کنند تا نه تنها از تجارب آنها استفاده کنید بلکه فرصت های شغلی و زمینه فعالیت های جدید نیز برای شما فراهم خواهد شد.

MBA چه تاثیری بر سرعت پیشرفت کسب و کار دارد؟

دوره های MBA به عنوان مسیرهایی عمل می کنند که به کمک آنها افراد علاقمند به دنیای کسب و کار می توانند به سرعت به جایگاه مورد نظر خود برسند. اگر می خواهید در سنین جوانی مدیر شوید و یا می خواهید رازهایی را که همه مدیر برتر در اختیار دارند شما هم بدانید و در اختیار داشته باشید  به دنبال چیزی جز یک دوره MBA نباشید. مدیریت حرفه ای کسب و کار مهارت های مدیریت و تجزیه و تحلیل مسائل را به دانش پذیران آموزش می دهد تا به کمک آن بتوانند تصمیمات پیچیده در کسب و کار را سریع و با اطمینان انجام دهند. دانش پذیران در واقع مهارتهای مربوط به رهبری و هماهنگی سازمانی را نیز آموزش می بینند تا بتوانند تیم ها و اعضای تیم را به طور مؤثر مدیریت کنند.

چرا گذارندن دوره MBA اهمیت دارد؟

با مدرک MBA کارهای زیادی می توانید انجام دهید. MBA موانع مربوط به نقش های مدیریتی را می شکند و با آن درآمد بیشتری کسب می کنید و مهارتهای اساسی مربوط به مدیریت را آموزش می بینید. این مدرک تنها مخصوص افراد شاغل در یک زمینه خاص نیست. هر کسی که شغلی را اداره می کند دوره MBA برایش بسیار مفید است چرا که می تواند سایر کارمندان و طرح های رشد برنامه ریزی کسب و کار یا برنامه های راهبردی را مدیریت کند. علاوه بر این مزایا، با داشتن مدرک MBA توجه کارفرمایان را به خود جلب می کنید و این موضوع برای شما نسبت به سایر متقاضیان یا همکاران بدون این مدرک ایجاد مزیت می کند.

گذراندن دوره MBA چه تاثیری بر پیشرفت شخصی دارد؟

دوره MBA به دلیل آموزش جامع موضوعات مدیریتی در پیشرفت زندگی شخصی نیز تاثیر می گذارد. بعضی از این موارد عبارتند از:

  • افزایش اعتماد به نفس: افرادی که دوره مدیریت حرفه ای کسب و کار از طریق مجموعه آموزش ها و مهارت هایی که با کسب این مدرک به دست می آورند به اعتماد به نفس بیشتر نیز دست پیدا می کنند چرا که این آموزش ها و مهارت ها را در هم در دنیای کسب و کار و هم در زندگی شخصی به کار می برند و به کمک آنها اعتماد به نفس پیدا می کنند. با کسب این مدرک و در عین حال متعادل کردن کار، خانواده، زندگی اجتماعی و سایر تعهدات شخصی احساس بی نظیری از پاداش و موفقیت شخصی پیدا خواهید کرد.
  • افزایش کنجکاوی: کسانی که به سمت یادگیری MBA می روند اغلب افرادی هستند که یک کنجکاوی ذاتی و سیری ناپذیر دارند. این افراد می دانند که همیشه چیزهای بیشتری برای یادگیری وجود دارد و تلاش می کنند تا آن را یاد بگیرند. به دست آوردن این درجه توانایی آنها را برای تجزیه و تحلیل رقابتی ، مطالعه صنایع نوظهور و به روز کردن خود برای جدیدترین پیشرفت ها ، فناوری ها و روندهای صنعت افزایش می دهد. 
  • یادگیری تفکر استراتژیک: مهارت های تفکر استراتژیک که هنگام گذراندن دوره MBA می آموزید نه تنها در دنیای کسب و کار بلکه در زمینه های مختلف زندگی مانند اهداف و امور مالی شخصی شما نیز کاربرد دارد. این تفکر به شما یاد می دهد که خارج از چارچوب های غالب فکر کنید و در هنگام بروز یک مشکل ، گزینه های مختلف یا راه حل های متفاوتی را برای غلبه بر آن مشکل بررسی و پیدا کنید.
     

دوره MBA برای چه افرادی مناسب است؟

MBA دوره ای است که مهارت های موردنیاز برای انجام وظایف مدیریتی، ورود به صنعت جدید و یا صرفا کسب درآمد بیشتر را فراهم می کند. به بیان دیگر، MBA برای افرادی که پس از گذراندن دوره به دنبال بدست آوردن دانش جامع و کامل در زمینه مدیریت هستند و امیدوارند مهارت هایی کسب کنند که هم برای کارفرمایان ارزش داشته باشد و هم در کسب و کار آنها بکار آید گزینه جذاب و بسیار مناسبی است. دوره های مختلف MBA افراد با تجربه کاری در تمام صنایع را به خود جذب می کند.  برای گذراندن دوره MBA در هر زمان که یک فرد احساس کند به دانش مدیریت نیاز دارد هیچ محدودیتی وجود ندارد و در اکثر دوره ها داشتن تجربه شغلی شاید بهتر باشد. به همین دلیل اکثر افرادی که در دوره های مدیریت حرفه ای کسب و کار شرکت می کنند چندین سال سابقه کاری دارند.

دوره MBA موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان چه دوره ای است؟

موسسه ی آموزش عالی آزاد فن پردازان با کمک اساتید مجرب و با تجربه در دوره ی مدیریت حرفه ای کسب و کار و همچنین سابقه درخشان خود در برگزاری دوره های MBA ، در ارایه دوره های مدیریت کسب و کار با گرایشات مختلف همیشه پیشتاز بوده است. این موسسه با چندین سال سابقه ی درخشان و تجربه در مورد آموزش فنون و تکنیک های خاص مدیریتی در گرایش های مختلف کسب و کار همواره راه را برای افرادی که مایل به شرکت در این کلاس ها هستند هموار کرده است . با توجه به اینکه مدرک کلیه ی دوره های کسب و کار MBA در موسسه ی آموزش عالی آزاد فن پردازان مورد تایید وزارت علوم ، فناوری و تحقیقات می باشد بسیاری از افراد تمایل دارند که در دوره های مدیریت کسب و کار موسسه ی آموزش عالی آزاد فن پردازان شرکت کرده و مدرک معتبر کسب و کار را دریافت کنند.


 

برچسب ها :

نظرات و دیدگاه ها