پیش نیازهای دوره مدیریت مالی

پیش نیازهای دوره مدیریت مالی

این روزها با توجه به پیچیده تر شدن مفاهیم مالی و اقتصادی، نیاز به آموزش تخصصی در این زمینه بیش از پیش احساس می شود. در مورد مدیریت مالی باید گفت به فرآیند ثبت ، خلاصه کردن و گزارش دهی تمام معامله ها در یک کسب و کار گفته می شود. مدیریت مالی در حقیقت با ارائه مفاهیم مالی تمام عملکرد یک کسب و کار را مشخص می کند. انجام امور مالی در همه کسب و کارها یک تخصص ویژه محسوب می شود. اما یک سوال بسیار مهم این است که آیا همه افرادی که کسب و کاری را راه می اندازند متخصص امور مالی هستند؟ پاسخ این سوال بسیار واضح است. همه افرادی که یک کسب و کار راه می اندازند در زمینه امور مالی متخصص نیستند، اما همه این افراد می توانند در دوره آموزش مدیریت مالی و حسابداری موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان شرکت کرده و همه موضوعات مربوط به امور مالی را به پیشرفت کاری و بالا بردن سطح مهارت آنها کمک می کند شرکت کنند.

پیش نیازهای دوره مدیریت مالی

دوره مدیریت مالی و حسابداری چیست؟

مدیریت مالی شامل مباحث و مفاهیمی مانند پیش بینی مالی و برنامه ریزی و بودجه بندی، مدیریت سرمایه در گردش، ریسک، بازده و ارزیابی اوراق بهادار را پوشش می دهد. شروع یک کسب و کار نیاز به درک کامل و دقیق از مدیریت پول دارد، شما می توانید این درک را با شرکت در دوره  مدیریت مالی و حسابداری به دست آورید تا به این هدف برسید. تمرکز این دوره بر روش تهیه بودجه، انواع هزینه ها، اهداف و مزایای بودجه ریزی عملیاتی و تامین مالی بلند مدت است. این دوره دارای مطالب کامل و جامعی در حوزه مدیریت مالی است که مبانی نظری و عملی مدیریت مالی را در زمینه کسب و کار در اختیار دانش پذیران قرار می دهد. این دوره روش های تحقیق نوین کمی و کیفی را در اختیار افراد قرار می دهد تا بتوانند در کسب و کار خود مدیریت مالی مؤثر داشته باشند.

یکی از ضرورت های اخذ  مدرک مدیریت مالی این است که مدیران امور مالی می توانند مهارت های حرفه ای خود را از طریق دانش به دست آمده از این دوره افزایش دهند. ادامه ی تحصیل و دریافت گواهینامه های مرتبط برای مدیران مالی ضروری و حائز اهمیت است. روش های جدید در حوزه مدیریت مالی، پیچیدگی های تجارت جهانی و امور مالی باید مورد توجه مدیران امور مالی قرار گیرد تا از این طریق بتوانند شرایط را جهت پیشرفت خود مهیا سازند. به همین دلیل، اغلب سازمان ها فرصت هایی برای کارمندان خود فراهم می کنند تا سطح دانش و معلومات خود را افزایش دهند و در جهت بهره وری و پیشرفت جایگاه شغلی قدم بردارند. هم چنین اخذ مدرک  مدیریت مالی فرصت های شغلی زیادی را فراهم می کند. 

مهارت های مورد نیاز یک مدیر مالی

یک مدیر مالی مسئول راهنمایی و حمایت از کارمندان بخش مالی است تا تصمیمات صحیح در کسب و کار اتخاذ کنند. علاوه بر مهارت های مذکور، مهارت های زیر برای مدیر مالی ضرورت دارد:

  • آشنایی با فناوری
  • مهارت های تحلیلی
  • توانایی رهبری افراد
  • توانایی سازگاری با شرایط
  • مهارت ارائه گزارش مالی

پیش نیازهای دوره مدیریت مالی

مزایای شرکت در دوره مدیریت مالی و حسابداری فن پردازان چیست؟

این دوره آموزشی به شما کمک می کند تا به مدیر عالی در کسب و کار خود تبدیل شوید، مدیری که دانش کافی در زمینه امور مالی داشته و می تواند مسئولیت های بزرگ را بر عهده بگیرد. به عهده گرفتن این مسئولیت های خطیر شما را برای دنیای رقابتی کسب و کار آماده می کند. علاوه بر این، با اخذ این مدرک می توانید با استفاده از دانش عمیقی که به دست آورده اید، بتوانید تصمیم گیری های مالی را بر اساس تجزیه و تحلیل داده ها اتخاذ کنید. گاهی اوقات تصمیم گیری های مهم، حیات و آینده شرکت را رقم می زند. با استفاده از مهارت ها و دانشی که از این دوره کسب می کنید، می توانید برای کسب و کار خود مفید واقع شوید و به شما کمک می کند تا به پست های بالاتری ارتقاء یابید و از دیگران متمایز باشید. مؤسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان بستری را فراهم کرده است تا علاقه مندان به مدیریت مالی در سطح عالی، موضوعات و روش های نوین در امور مالی و کسب و کار، مهارت های مدیریت امور مالی و استراتژی های کسب و کار را فرا گیرند. هم چنین به دلایل زیر، شرکت در این دوره آموزشی و کسب مدرک آن حائز اهمیت است:

تسلط بر موضوع: مدرک مالی نشان می دهد که شما در حوزه تخصصی خود دارای شایستگی بالایی هستید، زیرا در دوره مدیریت مالی و حسابداری، فراگیران درک عمیق و جامعی از مطالب به دست می آورند که می توانند روی مباحث مالی تسلط داشته باشند. علاوه بر این، پژوهش و تحقیق که در زمینه امور مالی انجام می دهید، باعث می شود تا ذهن شما باز تر شده و قدرت تحلیل شما بالا تر رود و مشکلات کسب و کار و امور مالی خود را به نحو احسن حل کنید.

تقویت مهارت ها: مدرک مالی به شما کمک می کند تا مهارت های مورد نیاز مدیریت مالی را به صورت عملی به دست آورید. به دلیل ماهیتی که این مدرک دارد، افرادی که این مدرک را اخذ می کنند، مهارت هایی از قبیل روش تهیه بودجه، تامین مالی از طریق حساب های دریافتنی، تعیین نقطه سر به سر و مديريت سرمايه در گردش در مرحله عمل را فرا می گیرند.

موقعیت و آینده شغلی بهتر: افرادی که مدرک مالی را دریافت می کنند باید توجه داشته باشند که طیف وسیعی از موقعیت های شغلی و درآمد بهتری برای آن ها وجود دارد. بررسی ها نشان داده اند که افراد دارای این مدرک می توانند از حقوق و مزایای بالایی برخوردار شوند. 

آینده شغلی مدیریت مالی

زمینه مالی شامل طیف گسترده ای از مهارت ها و دانش ها می شود که مباحثی از قبیل درک اصول اساسی از امور مالی و سرمایه گذاری را در بر می گیرد تا فراگیران با آخرین مقررات و روند بازار به روز شوند. در واقع مدرک مدیریت مالی در سال های اخیر یکی از مدارکی بوده است که به دلیل بالا بودن سطح و تخصص آن در زمینه امور مالی و کسب و کار گزینه ها و فرصت های شغلی خوبی را ارائه می دهد.

  • تحلیل گر ارشد مالی
  • مدیر امور مالی
  • مدیر حسابداری
  • مدیر امور اعتبارات
  • مشاور مالی
  • تحلیل گر بودجه

پیش نیازهای دوره مدیریت مالی

جالب است بدانید حسابداری و مدیریت امور مالی در واقع هر دو ابزار بسیار مهم برای یک کسب و کار به شمار می روند، اما هر کدام از آن ها اهداف مجزایی دارند. تمامی کسب و کارها به منظور تعیین برنامه های عملیاتی آتی خود، بررسی عملکرد گذشته و عملکرد فعلی خود از مباحث موجود در حسابداری استفاده می کنند. مخاطبان دوره آموزشی حسابداری بسیار مختلف هستند.  سرمایه گزاران به طور معمول در انجام فعالیت های مالی روزمره  کسب و کارها دخیل نیستند، اما نگرانی بسیاری در مورد سرمایه گذاری خود دارند در حالی که مدیران کسب و کارها نیاز به اطلاعات سریع و به روز کسب و کار خود دارند.

هدف از اجرای حسابداری مالی،  تهیه و تنظیم اطلاعات مالی و نتایج عملیات و جریان وجوه نقد می باشد. و این در حالی است که هدف از مدیریت مالی، تهیه و تنظیم اطلاعات مورد لزوم مدیریت به منظور کنترل، تصمیم گیری و برنامه ریزی می باشد. اطلاعات  حسابداری مالی، همیشه مورد استفاده ی درون سازمان است و این در حالی است که استفاده کنندگان مدیریت امور مالی معمولا برون سازمان هستند. در حسابداری مالی، رعایت استاندارد ها و قوانین حسابداری کاملا الزامی است، اما در حسابداری مدیریتی، رعایت این استاندارد ها اجباری نیست. حسابداری مالی کاملا محدود به تهیه ی صورت های مالی است اما در مدیریت مالی، تهیه ی این صورت ها وابسته به نیاز مدیریتی می باشد. به طور کلی در حسابداری، وقایع بر اساس گذشته و واقعی  و بهای تمام شده می باشند اما در مدیریت امور مالی برآوردی و آینده نگر و بر اساس قیمت های جاری  می باشند. در حسابداری مالی تاکید ویژه ای بر خصوصیات کیفی اطلاعات می شود و اما در حسابداری مدیریتی تاکید به ارتباط داشتن و مربوط بودن اطلاعات است.

حسابداری مالی همیشه بر اساس اصول پذیرفته شده در حسابداری و استاندارد ها عمل می کند حال این که در حسابداری مدیریتی کاملا بر عکس این موضوع لحاظ می شود . تمامی گزارشات در حسابداری مالی فقط محدود به صورت های مالی می شود و این در حالیست که حسابداری مدیریتی از قاعده ی خاصی پیروی نمی کند. در حسابداری مالی کلیه ی فعالیت های حسابداری به صورت کاملا جامع در یک مجموعه قرار می گیرند اما در حسابداری مدیریتی به تک تک فعالیت ها در چهار چوب کلی فعالیت ها تاکید دارد . در حسابداری مالی ،فراهم کنند گان اطلاعات به صورت کاملا مستقل عمل می کنند اما در حسابداری مدیریتی چنین نیست. حسابداری مالی، با دیگر رشته ها ارتباطی ندارند، حال آن که حسابداری مدیریتی با رشته هایی مانند رشته های اقتصاد، آمار، ریاضی، تحقیق در عملیات و غیره کاملا مرتبط است، کلا حسابداری مالی نتیجه ی نهایی محسوب می شود اما حسابداری مدیریتی به عنوان وسیله ای برای نتیجه ی نهایی استفاده می شود. 

مدیر مالی کیست؟

مدیر مالی مسئول سلامت مالی یک سازمان است. یک مدیر مالی گزارش های مالی، فعالیت های مربوط به سرمایه گذاری و استراتژی ها و برنامه هایی را با هدف مالی بلند مدت یک سازمان تهیه و ارائه می کند. مدیر مالی در تصمیم گیری هایی که مدیران یک سازمان یا شرکت می گیرند تاثیر مستقیم می گذارد و به آنها کمک می کند تا با تحلیل موضوعات مالی تصمیمات بهتری بگیرند و از استراتژی های مناسب تری استفاده کنند. سازماندهی سبد مالی و مدیریت آن نیز به عهده مدیر مالی است. وجود یک مدیر مالی برای هر سازمان یا شرکتی لازم است و در شرکت ها و سازمان های بزرگ نیز ممکن است هم زمان چندین مدیر مالی مشغول به فعالیت باشند. همین موضوع باعث شده است که مدیر مالی به عنوان یک عضو مهم در بسیاری از سازمان ها تبدیل شود.

یک مدیر مالی چه کارهایی انجام می دهد؟

نقش اصلی یک مدیر مالی به ویژه در کسب و کار تغییر در پاسخ به پیشرفت های فن آوری است که به طرز چشمگیری تعداد تهیه گزارش های مالی را افزایش داده است. مسئولیت اصلی مدیران مالی نظارت بر امور مالی یک شرکت است اما در حال حاضر تجزیه و تحلیل داده ها بیشتر انجام می شود تا از با کمک این تحلیل ها مدیران بتوانند تصمیمات مفیدتری برای کسب و کار بگیرند. مدیران مالی اغلب با تیم های مربوط به امور مالی همکاری می کنند و یا به صورت مشاور به مدیران مشاغل مشاوره می دهند. مدیران مالی به شکل تخصصی نیز امور مالی را انجام می دهند. برای مثال مدیران مالی دولتی باید در مورد امور بودجه و بودجه بندی دولتی دانش و سواد کافی را داشته باشند و از قوانین و مقررات ویژه مالیاتی که بر یک صنعت تاثیر می گذارد آگاه باشند.
 

چرا را باید در دوره مدیریت مالی مؤسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان شرکت کنیم؟

موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازن با داشتن سابقه ی درخشان در زمینه ی آموزش دوره های عمومی و اختصاصی و همچنین اخذ تمامی مجوز های مورد نیاز از سمت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری،  یکی از معتبر ترین مراکز تخصصی آموزشی بوده و همچنین دارای مجوز لازم از سمت وزارت علوم به منظور اعطای تمامی دوره های آموزشی تایید شده می باشد .موسسه ی آموزش عالی آزاد فن پردازان با بهره گیری از دانش اساتید مجرب و همچنین به کار گیری کلیه متد های جدید آموزشی،  اقدام به برگزاری دوره ی آموزشی مدیریت مالی نموده است . این موسسه معتبر آموزشی به واسطه ی سابقه ی درخشان در برگزاری دوره های آموزشی و همچنین اعطای مدارک معتبر مورد تایید وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری، به یکی از برترین موسسات آموزشی تبدیل شده است . کلیه دانش پذیران متقاضی رشته مدیریت مالی با شرکت در دوره های آموزشی این موسسه علاوه بر کسب توانایی و مهارت و همچنین قابلیت های موجود مورد نیاز برای فعالیت در این زمینه موفق به اخذ مدرک ارشد مدیریت حرفه ای کسب و کار  مدیریت مالی شده و شانس خود را برای استفاده از فرصت های شغلی مناسب و همچنین ورود به بازار کار این حرفه افزایش می دهند . شرکت در دوره های مدیریت مالی موسسه ی آموزش عالی آزاد فن پردازان، به تمامی علاقمندان و افرادی که می خواهند در این حرفه مشغول به فعالیت شوند، توصیه می شود. 

برچسب ها :

نظرات و دیدگاه ها