پولتان را در بورس چند برابر کنید

پولتان را در بورس چند برابر کنید

پولتان را در بورس چند برابر کنید | این روز ها بورس توی بورسه! این جمله ای است که در روز های اخیر بسیار می شنویم و شاهد حضور افراد زیادی در بورس هستیم. ریشه بورس که یک کلمه فرانسوی می باشد و به معنای پول است، به قرن پانزدهم باز می گردد و تا کنون ادامه داشته است و دستخوش تغییرات زیادی نیز بوده است. فلسفه اصلی بورس و شکل گیری بازار آن جمع آوری سرمایه ها و تامین مالی شرکت های مختلف می باشد با این تفاوت که در قالب یک سیستم منسجم، قانون مند و شفاف اداره می شود. اگر شما هم علاقه مند به حضور در بورس هستید و می خواهید پولتان را در بورس چند برابر کنید، با من در ادامه این مقاله همراه شوید. امروز در این مقاله نه تنها می خواهم دوره معامله گر بورس در موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان را به شما معرفی کنم، بلکه قصد دارم کمی درباره این موضوع داغ با شما صحبت کنم، پس همراه من باشید...
آشنایی با بازار های بورس

برای اینکه با بورس و ماهیت آن بیشتر آشنا شوید، لازم است که درباره تعاریف آن بیشتر بدانید. در بورس کلمه بازار را زیاد خواهید شنید. بازار در بورس مکانی است که در آن خرید و فروش ها انجام می شود. یا به تعبیری زمانی که شرایط معامله میان خریدار و فروشنده برقرار شود، بازار شکل می گیرد. حالا این شرایط می تواند در یک مکان فیزیکی خاص باشد و یا در فضای مجازی. در این بازار ها نیز معمولا دو نوع دارایی ها معامله می شوند: دارایی های مالی و دارایی های واقعی.

  • دارایی های مالی: نام دیگر این نوع دارایی ها، دارایی های کاغذی نیز می باشد که در واقع اسنادی مانند سهام و اوراق مشارکت هستند.
  • دارایی های واقعی: همانطور که از نام شان پیدا است، دارایی های فیزیکی هستند که خانه، ماشین، زمین، لوزام خانگی و ... می تواند بخشی از آن ها باشد.

بازار ها در بورس به سه دسته اصلی تقسیم می شوند: بورس کالا، بورس ارز و بورس اوراق بهادار. در ادامه به توضیح مختصر هر کدام می پردازیم...

  1. بورس کالا: درواقع بازرای که در آن کالاهای مشخص و معینی خرید و فروش می شود و البته دائما در حال فعالیت می باشد را بورس کالا می نامند. عموما در بورس کالا مواد خام یا مواد اولیه مورد معامله قرار می گیرند. حالا هر کالایی که در این بازار معامله شود، نام بازار به نام همان کالا تغییر می کند، برای مثال بورس نفت یا بورس گندم.
  2. بورس ارز: بورس ارز همانطور که از نامش پیدا است، مسئول خرید و فروش ارز و یا پول های خارجی است. البته لازم به ذکر است که ما در کشور مان ایران چنین بازاری نداریم، اما در کشور های خارجی تب و تاب این بازار بسیار داغ است.
  3. بورس اوراق بهادار: در این نوع بازار دارایی های مالی همانطور که گفتیم: سهام، اوراق مشارکت و ... خرید و فروش می شوند. در ایران وقتی لفظ بورس عنوان می شود، بیشتر به این نوع بازار اشاره دارد.

چرا باید در بورس سرمایه گذاری کنیم؟

بورس می تواند تاثیر زیادی روی رونق اقتصادی کشور داشته باشد. به هر حال از طریق بورس، منابع مالی بسیاری از بنگاه های اقتصادی تامین می شود که به دنبال آن می توانند کسب و کارشان را بیشتر رونق دهند و با اشتغال زایی و توسعه اقتصادی، اقتصاد کلی کشور را نیز بهبود بخشند. اما بورس می تواند مزایای زیادی برای شما به همراه داشته باشد. برای مثال شما با ورود به بازار بورس می توانید درآمد کسب کنید. برای این کار ضروری است که با تجزیه و تحلیل مالی آشنا باشید و از طریق دریافت سود نقدی و یا افزایش قیمت سهام به درآمد بیشتری دست پیدا کنید.

علاوه بر این، ورود شما به بورس می تواند یک سرمایه گذاری امن و شفاف را برای شما به همراه داشته باشد. بسیاری از افرادی که وارد بازار بورس می شوند، از امنیت بالای این بازار و برخورداری از حمایت قانونی به عنوان مزایای آن یاد می کنند. فراموش نکنید که شرکت هایی که در آن ها سرمایه گذاری می کنید باید تمامی مدارک مالی و اهداف و برنامه های خود را به سازمان بورس اعلام کنند و شما نیز تنها با شرکت هایی همراه شوید که این اطلاعات شان کامل باشد.

از طرفی حضور در بورس می تواند از سرمایه شما در مقابل تورم محافظت کند. به هر حال ارزش پول با گذشت زمان کاهش پیدا می کند و همواره تورم نیز در جامعه وجود دارد. که اگر سرمایه های نقدی خود را در جای امنی سرمایه گذاری نکنید، خیلی زود شاهد بی ارزش شدن آن ها خواهید بود. اما اگر این پول را صرف خرید سهام یک شرکت کنید، می توانید در سود این شرکت سهیم باشید. البته فراموش نکنید که این مشارکت هم در سود است و هم در زیان.
حضور در بورس می تواند باعث شود دارایی شما ویژگی نقد شوندگی پیدا می کند. به این معنا که شما هر لحظه که اراده کنید می توانید سرمایه خود را به پول نقد تبدیل کنید. این یکی از ویژگی ها و مزایای ارزشمند حضور در بورس به شمار می رود و شاید به همین دلیل است که روزانه شاهد افزایش تقاضا برای ورود به این بازار هستیم.

اما همانطور که گفتیم این بازار نقش بسیار مهمی در رونق اقتصادی دارد چرا که با جمع آوری پس انداز های خرد و کلان اقدام به رونق اقتصادی می کند. پس اولین و اصلی ترین هدف بازار های بورس همین تامین منابع مالی است. که البته این روش ها به دو گروه اصلی تقسیم می شوند:

  • تامین مالی از طریق منابع داخلی: در این روش منابع مالی از طریق حقوق صاحبان سهام و سرمایه گذاران تامین می شود. 
  • تامین مالی از طریق منابع خارجی: این روش که روش بدهی نیز نامیده می شود، به روش های استقراض از سرمایه گذاران خارجی تامین مالی را انجام می دهد.

چطور کد بورسی دریافت کنیم؟

برای اینه بتوانید در بازار بورس، هر گونه خرید و فروشی را انجام دهید، لازم است که ابتدا یک کد بورسی داشته باشید. برای دریافت آن هم لازم است که به کارگزاری های بورس مراجعه کنید. این کارگزاری ها درواقع نقش واسطه میان خریداران و فروشندگان بازار بورس را دارند. کد بورسی هم یک شناسه ای است که با سه حرف ابتدایی نام خانوادگی شما و پنج عدد تشکل شده است. با این کد می توانید در پنل های معاملات اینترنتی سهام بخرید و بفروشید.
اگر جایی نام معاملات برخط را شنیدید، بدانید که نام دیگر معاملات آنلاین  و اینترنتی است. حال برای دریافت کد بورسی خود می توانید هم به صورت حضوری نزد کارگزاری های بورس بروید و هم با ثبت نام اینترنتی در بورس، این کد را دریافت کنید. اگر حضوری قصد دریافت شناسه بورس خود را دارید باید یک سری مدارک را به کارگزاری ها ارائه دهید. که می تواند شامل مدارک شناسایی، مشخصات حساب بانکی، تکمیل فرم های مشخصات مشتریان حقیقی و معاملات آنلاین و تکمیل قرارداد انجام معاملات اینترنتی باشد. معمولا بعد از گذشت دو روز کاری، شناسه شما صادر می شود.

در نهایت بعد از دریافت این شناسه می توانید هرگونه خرید و فروشی را آغاز کنید و به روش های مختلف در بورس سرمایه گذاری کنید. برای مثال می توانید به صورت مستقیم در بورس سرمایه گذارید، یا غیر مستقیم و یا در صندوق های سرمایه گذاری و سبد گردانی اختصاصی بورس سرمایه گذاری کنید. سرمایه گذاری مستقیم به روشی اشاره دارد که در آن سرمایه گذار نزد کارگزاری ها حساب باز می کند و مستقیما اقدام به خرید و فروش سهم می کند، اما در روش غیر مستقیم به جای این کار، بازار را رصد می کنیم و با بررسی همه چیز به افراد آگاه در این حوزه مراجعه می کنید و به کمک آن ها اقدام به خرید و فروش سهام می کنیم. این روش برای افرادی که مهارت چندانی در بورس ندارند، بیشتر توصیه می شود.

در کل لازمه شروع هر کاری، کسب اطلاعات درباره آن و مطالعه زیاد می باشد. فرقی نمی کند هدف شما چیست، به هر حال باید با یادگیری و آموزش، دانش و مهارت های تان را در آن افزایش دهید. فرصت حضور در دوره بورس مرکز آموزش عالی آزاد فن پردازان، برای شما عزیزانی که قصد دارید، وارد دنیای بورس شوید یک فرصت ایده آلی است که می توانید به بسیاری از سوالات خود در این حوزه پاسخ دهید و با توان و قدرت بالایی وارد بورس شوید و چه بسا مشاور دیگران در این راه باشید.

در دوره معامله گر بورس چه مطالبی را می آموزید؟

دوره معامله گر بورس در موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان، تمامی اصول، مبانی، قوانین و مقررات بازار های بورس را به دانشپذیران خود ارائه می دهد. آموزش معامله گر بورس در این موسسه شما به خوبی برای ورود به بازار های بورس آماده می کند و حتی در کنار آن می توانید به عنوان یک مشاور بورس به افرادی که می خواهند وارد این بازار شوند، مشاوره دهید. از جمله مباحثی که در دوره معامله گر بورس می آموزید، شامل اسرار معامله بورس، تحلیلگر بورس یا معامله گر، تحلیل تکنیکال سهام، آشنایی با مفاهیمی مانند بازار، سهم، سهام ممتازف عوامل تاثیر گذار روی رشد قیمت سهام، آشنایی با بازار های اولیه و ثانویه و ... می باشد.
در نهایت شما با دریافت مدرک معامله گر بورس از موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان، می توانید از بسیاری از مزایایی که در بالا به آن ها اشاره کردیم، برخوردار شوید و پول تان را چند برابر کنید و کسب درآمد کنید.

این دوره برای چه افرادی مناسب است؟

به طور کلی این دوره برای تمامی افرادی که علاقه مند به ورود به بازار بورس می باشند و می خواهند سرمایه شان را چند برابر کنند، مناسب است و فرقی ندارد که تخصص و مهارت های شان در چه رشته و حوزه هایی است. پس اهمیتی ندارد که رشته تحصیلی شما چیست و یا چه مهارت هایی دارید، در هر صورت می توانید وارد این دوره شوید و از مزایای آن استفاده کنید.

علاوه بر این برای ورود به دوره معامله گر بورس، هیچ پیش نیاز خاصی نیاز نیست و خیلی راحت می توانید آموزش های بورس را از صفر تا صد فرا گیرید. در ضمن با اخذ گواهینامه معامله گر بورس، از دانش و اطلاعات به روزی برخوردار می شوید که این روز ها همه جا صحبت از آن است و در این صورت شما نیز حرفی برای گفتن دارید و حتی می توانید به دیگران مشاوره هم بدهید.

چرا باید در دوره معامله گر بورس، موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان شرکت کنید؟

موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان به عنوان یکی از بزرگترین و معتبر ترین موسسات آموزشی کشور، تا کنون توانسته از هزاران دانش پذیر را با مهارت های به روز وارد بازار های کار ایران کند. در حوزه بورس و معامله گری نیز، دوره مذکور در این موسسه طرفداران زیادی داشته است که همگی با رضایت کامل مدرک خود را دریافت کرده اند و آن هایی که آموخته های خود را در این دوره به صورت عملی به کار گرفته اند، به موفقیت های چشم گیری دست پیدا کرده اند.

از طرف دیگر مدارک و گواهینامه هایی که موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان به دانش پذیران خود اعطا می کند همگی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران می باشند، در نتیجه خیال تان می تواند از بابت اعتبار آن راحت باشد. ضمن این که این گواهینامه ها همگی مورد تایید سازمان ارزیابی مدارک کانادا (WES) نیز می باشد. بنابراین اگر خواستید از دانش و مهارت های خود در زمینه بورس در کشور کانادا هم استفاده کنید، این امکان برای شما فراهم شده است.

برچسب ها :

نظرات و دیدگاه ها