همه چیز درباره mba کسب و کار هنرهای تجسمی

همه چیز درباره mba کسب و کار هنرهای تجسمی | هنرهای تجسمی یا هنر بصری که به آن ویژوال آرت ((visual art نیز می گویند به عنوان هنریست که اشکال گوناگونی را خلق می کند که در وهله اول بصری یا دیداری می باشند. هنرهای تجسمی از گذشته تا به امروز دستخوش تغییراتی شده است و این امر به دلیل رشد فناوری و پیشرفت علم است. اگر بخواهیم هنرهای تجسمی را در چند دسته بندی قرار دهیم، طبقه بندی زیر به وجود می آید:

  • هنرهای زیبا

هنرهای زیبا تماما متعلق به گروه هنرهای تجسمی هستند. هنرهایی از جمله: نقاشی، چاپ، مجسمه سازی، هنرهای گرافیکی، نسخه نویسی خطی، تصویر سازی کتاب، خوشنویسی و معماری در دسته هنرهای زیبا قرار می گیرند.

  • هنرهای معاصر

همچنین اشکال هنر مدرن همچون: کلاژ، رسانه های مختلط، هنر مفهومی، رشته های مبتنی بر فیلم، عکاسی، هنر تصویری و انیمیشن، گرافیک رایانه، چاپ giclee و نیز اشکال گذرا مثل مجسمه های یخی یا برفی و هنر نقاشی های دیواری همگی در دسته هنرهای معاصر قرار می گیرند و زیر شاخه هنرهای تجسمی هستند.

  • هنرها و صنایع دستی تزئینی

اگر بخواهیم یک دسته بندی کلی برای هنرهای تجسمی در نظر بگیریم، می توانیم بگوییم که شامل تعدادی رشته و هنرهای تزئینی است که از میان آن ها می توان به هنر کار با سرامیک و سفال استودیویی، هنر موزائیک، ملیله، هنر شیشه ای (شامل شیشه آغشته) و موارد دیگر اشاره کرد.

  • سایر

در یک تعریف گسترده تر نیز می توان گفت که هنرهای تجسمی بعضا شامل زمینه های هنری کاربردی مثل طراحی گرافیک، طراحی مد و طراحی داخلی نیز می شوند و حتی انواع جدیدی از هنر روی بدن همچون هنر تتو، نقاشی صورت و نقاشی بدن  را نیز در بر می گیرند.

همه مواردی که در بالا عنوان کردیم شاخه های هنر تجسمی هستند که شما می توانید آن ها را تا حد اعلا فراگرفته و به مدارک و مدارج بالایی در آن ها دست یابید. به عنوان مثال با گرفتن mba کسب و کار هنرهای تجسمی می توانید در این حیطه شغلی مدیری کارآمد شوید و درآمد مناسبی را بدست بیاورید. تنها کافیست که در یک دوره mba هنرهای تجسمی شرکت کنید و با اخذ مدرک معتبر خود به سوی آینده هنری و زیبایی که برای خود می سازید، گام بردارید.

 

همه چیز درباره mba کسب و کار هنرهای تجسمی

 

مدرک mba  کسب و کار هنرهای تجسمی خود را بگیرید

آیا علاقه مند به هنر همچون نقاشی یا مجسمه سازی و ... هستید؟ آیا ایجاد و خلق یک اثر هنر و بصری شما را مجذوب و هیجان زده می کند؟ مدرک mba هنرهای تجسمی می تواند شما را به سوی یک شغل هیجان انگیز و یک زندگی هنرمندانه هدایت کند. با شرکت در دوره مدیریت حرفه ای هنرهای تجسمی در یک موسسه معتبر و با سابقه همچون موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان، می توانید علاوه بر تثبیت آینده شغلی خود، با در دست داشتن گواهینامه mba هنرهای تجسمی به فردی موفق و هنر پرور در جامعه تبدیل شوید. در این دوره ها شما با تاریخ هنرهای تجسمی، انواع آن، تئوری ها و انتقادها و تجربیات ارزشمند در این زمینه آشنا خواهید شد و در زمینه مدیریت حرفه ای کسب و کارها در فیلدهای نقاشی، رسانه های چاپی، عکاسی، رسانه های مبتنی بر هنر، نقاشی و مجسمه سازی و ... مهارت بالایی دست پیدا می کنید. شما پس از اتماماین دوره و سپری کردن آموزش mba هنرهای تجسمی در موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان مدرک معتبر و مورد تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را دریافت می نمایید و مسلما با در دست داشتن گواهینامه mba هنرهای تجسمی از اعتبار بالایی در ورود به بازار کار برخوردار خواهید بود. حتی اگر نمایشگاه هایی را دایر کنید و در آن ها به نمایش آثار هنری خود بپردازید، مطمئنا به شما به چشم یک هنرمند تحصیل کرده و موفق نگاه خواهند کرد.

 

هنرمند تجسمی کیست؟

یک هنرمند تجسمی کسی است که بر اساس اصول زیبایی شناسی، برای نمایش یک ایده، اثری هنری را ایجاد می کند. او در واقع در اثر خود نشان می دهد که چه فکر، فرهنگ، عواطف و موارد دیگری را در نظر داشته است. یک هنرمند هنرهای تجسمی با استفاده از المان های مختلف مانند رنگ، مداد، گل رس، فلز، چوب، ذغال و غیره به ایجاد چیزی که ممکن است یک واکنش عاطفی را برانگیزد اقدام کرده و عقل و روح بیننده را تحریک می نماید. در حقیقت یک هنرمند تجسمی یک تصویرگر است. او قادر است چیزهایی را ایجاد نماید که در دنیای واقعی وجود ندارد. در قلمرو تصور این هنرمندان، تقریباً هر چیزی امکان پذیر است. همانطور که گفتیم، هنرهای تجسمی شامل اشکال هنری گوناگونی است که شما با آن ها آشنایی دارید. نقاشی، عکاسی، مجسمه سازی، امور چاپی، فیلم و فیلم سازی، معماری را می توان از شاخه های هنرهای تجسمی دانست، اما هنرهای نمایشی همچون موسیقی، رقص و ... متمایز از هنرهای تجسمی هستند. از هنرمندان به نامی که دستی در هنرهای تجسمی داشته اند، می توان به لئوناردو داوینچی، پیکاسو، وینسنت ون گوگ، اندی وارهول و هنرمندان مجسمه ساز همچون جف کونز و آنیش کاپور و هنرمندان مفهومی همچون یایوی کوشاما و ال ویوئی و حتی هنرمندان خیابانی مثل بنکسی اشاره کرد.

 

گزینه های شغلی در هنرهای تجسمی

معمولا دانش پذیرانی که دوره mba هنرهای تجسمی را سپری می کنند، این شانس را دارند که در مورد فرهنگ بیان بصری، انیمیشن، طراحی گرافیک، تاریخ هنر، عکاسی، پسا مدرنیسم، فیلم، رسانه های چاپی و ... اطلاعات جامعی کسب نمایند. فردی که مدرک این دوره را اخذ کند، صلاحیت کشف پیام هنری بیان شده به زبان بصری، انجام خلاقیت های کاربردی و قدرت زیبایی شناختی با استفاده از مواد و تکنیک های مختلف کسب می کند. در واقع این افراد، دانش فنون طراحی را بدست آورده و به استفاده از رنگ و تئوری های ترکیب، درک و تسلط پیدا می کنند.
فرصت های شغلی برای دانش پذیران تحت آموزش mba هنرهای تجسمی شامل مواردی همچون: ناشر، عکاس، هنرمند صنایع دستی، طراح نمایشگاه، طراح گرافیک، تصویرگر، معمار، مشاور هنری، ویرایشگر هنر، مدیر گالری هنر، کاریکاتوریست، فیلمبردار، منتقد، حکاک، طراح مد، طراح مبلمان، دکوراتور داخلی، طراح جواهرات، روزنامه نگار، طراح فضای سبز، تصویرگر پزشکی، مشاور چندرسانه ای، مدیر موزه، نقاش، بازیگر، طراح محصول، مجسمه ساز، مشاور جلوه های ویژه، هنرمند خال کوبی، معلم هنر و ... می باشد.

 

اهمیت آموزش هنرهای تجسمی در موسسات

  • خلاقیت و شخصیت افراد شکل می گیرد

دانش پذیران به کمک هنرهای تجسمی که در آموزش موسسات اجرا می شود، می توانند خلاقیت خود را بروز کرده و شخصیت شان را توسعه دهند. دانش پذیران با کمک هنرهای نمایشی می توانند خلاقانه فکر کنند، تخیل خود را بهبود ببخشند و مهارت های ذهنی شان را شکوفا کنند. همانطور که حتما می دانید، هنر اشکال مختلفی دارد که به شما در کشف احساسات و مهارت هایتان یاری می رساند. 

  • قدرت سازی گاری و یادگیری بیشتر می شود

هنرهای تجسمی کمک می کند تا فراگیران قدرت تخیل خود و دید بصری هنری شان را پرورش دهند. کمک می کند تا مهارت های سازگاری در آن ها بهتر پدیدار شود و قدرت یادگیری شان افزایش یابد.

  • مهارت های حرکتی بهبود پیدا می کند

کسانی که فراگیری هنر و صنایع دستی را شروع می کنند، یاد می گیرند از ابزار و فنون هنری مانند انواع مختلف قلم مو، رنگ ها، عکاسی، تکنیک های فیلمبرداری و غیره بهره بجویند.

  • تقویت اعتماد به نفس

از آنجایی که گفتیم هنرهای تجسمی راهی است برای نشان دادن تخیل و احساسات هر فرد، بنابراین زمانی که دانش پذیران کارهای هنری انجام می دهند از عملکرد خود احساس خوبی پیدا می کنند و اعتماد به نفس شان تقویت می شود.

 

همه چیز درباره mba کسب و کار هنرهای تجسمی

 

  • تقویت مهارت های تصمیم گیری 

دانش پذیران تحت آموزش mba هنرهای تجسمی یاد می گیرند مهارت های تفکر، استدلال، نقد و تفکر منطقی را تجزیه و تحلیل نمایند. این موضوع باعث می شود که آن ها بتوانند در مورد گزینه های مختلف پیش رویشان تصمیم بگیرند و گزینه های به نسبت بهتری را انتخاب کنند.

  • تقویت قوه تمرکز

هنرهای تجسمی دانش آموزان را به صبر و حوصله می آموزد و روی کار خود تمرکز می کند. گاهي اوقات دانش آموزان به علت حواس پرتي تمركز خود را از دست مي دهند اما به كمك هنرهاي تجسمي برنامه ريزي و سازماندهي مهارت را ياد مي گيرند كه به آنها كمك مي كند تا بر وظايف خود تمركز كنند.

  • تقویت مهارت های هماهنگی

کسانی که در این دوره های هنری شرکت می کنند، یاد می گیرند که با کمک به هم و ایجاد همکاری در فعالیت هایشان، می توانند موفق تر باشند. بنابراین هنرهای تجسمی باعث تقویت مهارت های همکاری و هماهنگی میان افراد می گردد.

  • تقویت روحیه مسئولیت پذیری و قدردانی

کسانی که به هنر روی می آورند،  می خواهند از کارهایشان قدردانی به عمل بیاید، به همین خاطر مسئولیت پذیر می شوند و کارهایشان را با کیفیت بالا ایجاد می کنند. همچنین یاد می گیرند که از نقدهایی که به کارشان وارد است درس بگیرند و قدردان آموزه های هنری باشند. مهارت های هنرهای تجسمی در حقیقت به افراد کمک می کند تا مهارت های کلی شان را بهبود بخشند و خود را مسئول هنرشان بدانند.

 

همه چیز درباره mba کسب و کار هنرهای تجسمی

 

فرق بین هنر و هنر تجسمی چیست؟

هنر تجسمی به نوعی زیر شاخه هنر محسوب می شود. می توان به طور کلی گفت: هر نوع هنری که بر روی آنچه یک مخاطب باید ببیند تمرکز دارد، هنر تجسمی است. برخی از هنرمندان هنرهای تجسمی کارهای بسیار جذابی را انجام می دهند. کارهایی همچون ساخت نقاشی برای نابینایان (نقاشی هایی که امکان لمس شدن دارند). در تفاوت میان هنرهای تجسمی و هنر باید بگوییم که هنرهای تجسمی، اشکال هنر مانند سرامیک، نقاشی، نقاشی، مجسمه سازی، چاپ، طراحی، صنایع دستی، عکاسی، ویدئو، فیلم سازی و معماری است و این ها همگی نشان می دهند که هنر تجسمی بخشی از هنر است.
 

یک مدرک mba معتبر و کاربردی دریافت کنید

ممکن است شما نیز یکی از متقاضیان و افراد خواهان مدرکی معتبر در زمینه mba  باشید. برخوداری از مدرک معتبر مدیریت کسب و کار هنرهای تجسمی با شرکت در دوره ای که برای شما مدرک مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور را به ارمغان می آورد و دارای تائیدیه wes کانادا و آمریکا نیز می باشد دور از دسترس نیست. شما با شرکت در دوره mba هنرهای تجسمی می توانید علاوه بر داشتن گواهینامه معتبر این دوره آموزش هایی را ببینید که متاسفانه در دانشگاه های کشورمان تدریس نمی شوند. هنرهای تجسمی امروزه نمایانگر هنر های کاربردی و هنر های زیبایی می باشد که دست هنرمندان را می طلبد. هنرمندان هنرهای تجسمی در زمینه هنرهای دستی، سنتی، کاربردی و ... فعالیت می کنند و آثار باشکوهی را از خود بر جای می گذارند. هنرهای تجسمی اصول و ایده آل هایی را دنبال می کند که در آن می توانید انشعاب هایی از نوآوری و خلق را نظاره کنید. هنر های تجسمی یا بصری درک عمیقی از ساخت آثار هنرهای تجسمی، موضوع هنر، مبانی هنر تجسمی و غیره را به فرد می دهند. در این دوره ها زبان هنر را یاد می گیرید و متوجه می شوید که همیشه نباید برای انتقال افکار و پیام های خود متکی به زبان بدن باشید. گاهی می توان با زبان هنر قصه های زیبایی را نقل کرد، تاریخ را به تصویر کشاند، رویایی را پدید آورد و مسیرهای زندگی را تغییر داد. با هنرهای تجسمی می توان زندگی کرد. چرا که این هنرها آن چنان بیننده را تحت تاثیر خود قرار می دهند که هر فرد با دیدن آن ها به دنبال راز و مفهوم نهان در دل این آثار می گردد.
 

برچسب ها :

نظرات و دیدگاه ها