MBA معماری بیونیک راهکاری برای زندگی سالم تر و سبزتر

طبیعت اولین چیزی است که معماران و طراحان ساختمان در کار خود از آن الهام می گیرند. بسیاری از افرادی که در زمینه معماری فعال هستند، در واقع اشکال طبیعی را در سازه ها شبیه سازی می کنند. روش ها و سبک های بسیاری در خلق آثار معماری وجود دارند که همگی بر پایه ویژگی های طبیعت می باشند. اگر نگاهی به دیوارهای سبز بعضی ساختمان ها بیندازیم متوجه این مساله می شویم.

توجه به طبیعت در معماری را می توان به خوبی در معماری های ارگانیک، معماری های سبز و معماری های فراکتال مشاهده کرد. جایگاه معماری با رویکرد الهام از طبیعت این روزها برای همه شناخته شده  و به روشی مرسوم و متداول در میان سبک های معماری تبدیل شده است. جالب است بدانید که معماری بیونیک (Bionic architecture) با نام معماری زیست فنی هم شناخته می شود.

واژه «معماری بیونیک» از کلمه یونانی "bios"  به معنای «زندگی» و کلمه انگلیسی "teknics" به معنای "برای مطالعه" تشکیل شده است. مفاهیمی که از این واژه برداشت می شود، به علم ایجاد مکان هایی با تلفیق فناوری و زیست اشاره دارد.

به طور کلی در این سبک از معماری، فرد معمار برای ایجاد خلاقیت بیشتر و نوآوری در پیاده سازی طراحی اش برای ساخت سازه ها و ساختمان ها و غیره از طبیعت الگو برداری می کند. فنون ساختمان سازی با ترکیب های زیبا و دلربای طبیعت و محیط زیست، زیبایی چشمگیری را به شهرهای جهان می بخشد و البته مورد توجه افراد زیادی هم قرار می گیرد.

به عنوان مثال در این روش معماری، ساختار جانداران را در نظر می گیرند و با روح بخشی به ساختمان ها بر این اساس، سعی می کنند تا حیات و زندگی را در آن به تصویر بکشند. شاید برایتان این سوال به وجود بیاید که از چه موادی در معماری بیونیک استفاده می شود؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که  در معماری بیونیک مواد شیمیایی، بیولوژیکی و مواد بیونیک با هم ترکیب شده و مصالح ساختمانی جدیدی را ایجاد می کنند. با این کار اثربخشی و زیبایی آنها هم دو برابر می شود.

 اگر بخواهیم زندگی توام با سلامت و بدون مضرات و آلایندگی داشته باشیم، باید سبک معماری بیونیک را جایگزین روش های بی تفاوت به طبیعت بکنیم. با به کارگیری علم در خدمت نبوغ و ایده پردازی، می توانیم دنیایی زیباتر و مملو از حیات و سرزندگی برای خود بسازیم. البته این مستلزم آشنایی بیشتر با سبک معماری بیونیک و اجرای اصول آن است. اینجاست که لزوم برگزاری دوره هایی مثل انواع دوره های مدیریت از جمله MBA معماری بیونیک بیشتر احساس می شود. در ادامه با ما باشید تا در این رابطه بیشتر توضیح دهیم.

 

 

همه چیز درباره mba معماری بیونیک

 

 

هدف از دوره MBA معماری بیونیک چیست؟

 روش معماری بیونیک هم مانند سایر روش ها دارای ویژگی هایی منحصر به فرد است . برخی از این ویژگی ها عبارتند از:

  • روح بخشیدن به ساختمان ها و سازه ها بر اساس الگو برداری از طبیعت و جانداران
  •  قدرت تاثیر گذاری بیشتر این سازه ها
  • استفاده از خطوط مستقیم و یا منحنی در ساخت سازه ها

دوره MBA معماری بیونیک دقیقا اصول طراحی و اجرای این موارد را آموزش داده و به فراگیران یاد می دهد چطور در سازه ها آن را به کار گیرند.

 

طراحی معماری با روش بیونیک چه مراحلی دارد؟

در طراحی معماری به روش بیونیک ابتدا باید در نظر بگیرید که کدام پدیده در طبیعت را می خواهید معادل سازی کنید و از ساختارش ایده برداری نمایید. ساختار موجودات زنده ای همچون گیاهان، جانوران، حیوانات و ... را می توانید در طراحی معماری خود استفاده کرده و سپس به شناسایی ویژگی ها و خصوصیات بارز موجود در آن ها بپردازید.

شما در این مرحله می توانید عملکرد، شرایط محیطی و فیزیک هر جاندار را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید. در نهایت بعد از انتخاب جاندار و بررسی خصوصیات آن نوبت به این می رسد که این موارد را بررسی و در چارچوب معماری قرار دهید. سپس با تفکر بر روی نحوه ساخت، پیاده سازی و ارتباطاتی که میان اجزای آن وجود دارد، طرح نهایی را بزنید.

 

اولین قدم به سوی زندگی سالم و زیبا با شرکت در دوره MBA معماری بیونیک

 

چگونه می توان MBA معماری بیونیک را به بهترین شکل فراگرفت؟

همه ما می دانیم که با آموزش MBA می توانیم به مدارج بالای مدیریتی دست پیدا کنیم. دوره MBA معماری بیونیک، این فرصت را در اختیار علاقه مندان می گذارد تا با سپری کردن، آموزش های کاربردی و اثر بخش، بتوانند به مهارت بالایی در این شیوه معماری برسند. معماران بیونیک باید قدرت خلاقیت و نوآوری بالایی در طراحی و اجرای پروژه های شان داشته باشند. اما برای آموزش اصولی و فراگیری نکات طلایی با جزئیات کامل، نیاز داریم که در دوره ای حرفه ای و معتبر شرکت نماییم.

در میان موسسات آموزشی کوچک و بزرگ شهر، موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان با سال ها سابقه و اعتبار در زمینه آموزش دوره های MBA فعال می باشد. یکی از این دوره ها، دوره MBA معماری بیونیک است. شرکت در دوره MBA معماری بیونیک در این موسسه مزایای بسیاری دارد که بعث شده این موسسه در نوع خود منحصر به فرد باشد. بدون شک اطلاع از شرایط شرکت در این دوره ارزش ارسال تنها یک پیامک را دارد.

 

 

چرا لزوم MBA معماری بیونیک در ساختمان سازی امروزی احساس می شود؟

در عصر حاضر، توجه به طبیعت و استفاده از شیوه زندگی ارگانیک اهمیت زیادی دارد. زمانی که برادران رایت نخستین هواپیما را ساختند، ذهنیت بیونیک خود را بر اساس بال های پرندگان شبیه سازی کردند. بسیاری از سازه هایی که بشر اقدام به ساختشان کرده و می کند، با نگاه به جلوه های طبیعی به وجود می آیند. مانند زیر دریایی که از ساختار و آناتومی بدن دلفین برای طراحی اش الگو برداری شده است.

معماری بیونیک نوعی ساختار شکنی در روش معماری سنتی است که همه سازه ها را به شکلی جدید طراحی می کند و دیگر، حالت های طراحی کلیشه ای چهار ضلعی را در سازه ها به کار نمی گیرد. در واقع دوره MBA معماری بیونیک هم تایید کننده همین مطلب است. با پیروی از اصول این دوره آموزشی شاهد تعداد بسیاری سازه و ساختمان شگفت انگیز خواهیم بود که همگی با به کار گیری ساختار بیولوژیکی و تلفیق آن ها با علم ریاضی، پدید آمده اند.

در قرن بیست و یکم و با ورود ماشین ها و مکانیزه شدن همه امورات زندگی، انسان ها به تاثیرات مخرب و آسیب زای خود به محیط زیست و طبیعت پی برده اند و سعی کرده اند که با ایجاد شگفتی هایی در معماری مدرن، این تاثیرات مخرب را کاهش داده و به ترمیم شان بپردازند. معماران با استفاده از روش معماری بیونیک به ساختن ساختمان هایی می پردازند که با طبیعت پیوند دوستانه تری دارند. با نگاه به ساختمان هایی که با معماری بیونیک ایجاد شده اند، متوجه می شوید که ساختمان ها با این روش می توانند به اندازه خود طبیعت زیبا و هیجان انگیز باشند. 

 

 

همه چیز درباره mba معماری بیونیک

 

 

MBA معماری بیونیک چه تاثیری بر زندگی حرفه ای فعالان معماری دارد؟

آشنایی با استراتژی ها و مهارت های کاربردی معماری بیونیک در دنیای حرفه ای یک مزیت به شمار می رود.  تلفیق این مهارت ها با علم مدیریت، می تواند باعث رسیدن به دستاورد های جدیدی در عرصه معماری شود. اگر عده ای قصد داشته باشند که در معماری به مدیری توانمند تبدیل شوند و مهارت های مفیدی را در اتخاذ تصمیمات مدیریتی، مدیریت بحران در ساخت و ساز، شیوه های علمی و محاسباتی معماری و موارد دیگری از این قبیل دست پیدا کنند، شرکت در این دوره ها می تواند برایشان بسیار مفید فایده و جالب باشد.

همچنین طی کردن این دوره به منزله ورود راحت تر و سریع تر به بازار کسب و کارهای موجود در کشور و یا ارتقا و پیشرفت هر چه بیشتر در شغل معماری خواهد بود. همچنین MBA معماری بیونیک امکان استفاده بهینه از منابع انرژی طبیعی را فراهم می آورد.

 

نتیجه شرکت در دوره MBA معماری بیونیک در سازه های امروزی

طراحی و به کارگیری اصول معماری بیونیک دقیقا همان چیزی است که در MBA معماری بیونیک موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان آموزش داده می شود. معماری بیونیک باعث افزایش بهره وری انرژی ساختمان، تضمین هماهنگی بین ساختمان و محیط طبیعی، حفظ تعادل زیست محیطی و دستیابی به توسعه پایدار ساختمان می گردد. با بررسی فناوری های بیونیک در راستای کارکرد ساختمان، سازه ها و مصالح و همچنین مطالعه، تجزیه و تحلیل کاربردها و موارد موثر در بهره وری انرژی ساختمان ها، متوجه تفاوت های بسیار زیادی میان ساخت ساختمان ها با این روش معماری می شوید.

ازجمله تاثیرات مفید شرکت در دوره MBA معماری بیونیک می توان به نمونه هایی مثل  کنترل موریانه ها در سازه های مسکونی، استفاده از انرژی خورشیدی برای تامین برق مصرفی و یا مواد طبیعی مثل خز خرس قطبی یا درخچه و بوته های گل به هنوان دیوار و حصار منازل اشاره کرد. طبیعی است که هر چه ما بیشتر به سمت به کارگیری اصول MBA معماری بیونیک پیش برویم، سازه های ایجاد شده بیشتر با محیط زیست سازگار خواهد بود. 

اگر شما هم در زمینه معماری و یا طراحی سازه فعالیت دارید و یا علاقمند هستید در این زمینه آموزش های اجرایی و اثربخش دیده و وارد بازار کار شوید، درنگ نکنید. همین حالا در دوره MBA معماری بیونیک ثبت نام کرده و دنیای اطراف خود را زیباتر کنید.

برچسب ها :

نظرات و دیدگاه ها