تاثیرشرکت در دوره MBA بازاریابی و فروش بر افزایش درآمد

 دوره MBA یکی از زیر مجموعه های رشته مدیریت است که در چند سال گذشته مورد استقبال بی نظیر کارآفرینان و مدیران قرار گرفته است. این رشته به دلیل ارائه تمامی آموزش های کاربردی، نظر بسیاری از افراد فعال در زمینه مدیریت کسب و کار، بازاریابی، ارتباطات، فروش وغیره را به سوی خود جلب کرده است.

بازاریابی و در نهایت ارائه و فروش محصول یا خدمات، مهمترین هدف هر شرکت یا سازمانی است، خواه یک سازمان بزرگ، یک شرکت متوسط یا یک صنعت کوچک باشد. بدون ارائه و استفاده از روش های مختلف بازاریابی و فروش، هیچ کسب و کاری نمی تواند تجارت و کسب و کار خود راحفظ کرده و یا آن را گسترش دهد.

دقیقا همین جاست که که نقش فردی که در دوره MBA شرکت کرده و مدرک آن را دریافت نموده است، در فروش و بازاریابی متمایز می شود. افرادی که اصول MBA را با این گرایش به خوبی آموخته اند، می توانند نقش مهمی در بازاریابی و فروش ایفا کنند. به این صورت که رفتار های مصرف کننده و شرایط بازار را پیش بینی کرده و بر همین اساس برنامه ریزی کنند. البته MBA اصولی نیز برای تعیین اهداف و چشم انداز سازمانی ارائه می دهد. 

با این حال، انتخاب یک دوره MBA با کیفیت آموزشی خوب و موسسه ای که به بهترین شکل آن را برگزار کند، قطعا کار آسانی نیست و ممکن است حتی گیج کننده هم باشد. MBA گرایش های مختلفی دارد و هر فرد باید بسته به رشته شغلی و حرفه ای خود، گرایش متناسبی را انتخاب کند وتحت آموزش های مربوطه قرار گیرد. 

مهم ترین سوالاتی که در مورد دوره MBA مطرح می شود، این است که آموزش MBA برای چه زمینه های شغلی مناسب است؟ محتوای دروس و سرفصل های این دوره کدامند؟ و اینکه این دوره می تواند چه نقشی در بهینه سازی راندمان کاری ما داشته باشد؟ با ما همراه باشید تا همه ابعاد مربوط به دوره MBA بازاریابی و فروش را یک به یک بررسی کنیم.

 

همه چیز در مورد mba

 

 MBA چیست و دوره MBA بازاریابی و فروش چه هدفی دارد؟

 

MBA را می توان مخفف عبارت Master of Business Administration  دانست که معادل فارسی آن  به “دوره مدیریت حرفه ای کسب و کار” تعبیر می شود. نگاه آموزشی MBA به چالش ها و مسائل مدیریتی بیش از آنکه تحقیقاتی و پژوهشی باشد، عملی و کاربردی است. به بیان دیگر هدف اصلی دوره MBA تبدیل دانش تئوری و آکادمیک مدیریتی به مهارت کاربردی و اجرایی در مدیریت است.

در مدت زمان شرکت در دوره های آموزشی MBA دانش پذیران به صورت کاملا عینی و عملی با استفاده از دانش تئوریک مدیریتی، در صدد حل چالش ها و مسائل مدیریتی بر می آیند. مدیریت کاربردی و عملی بیشتر مناسب کسانی است که  می خواهند از علم مدیریت خود به منظور بهبود شرایط و کسب و کار خود و یا ارائه ی خدمات مدیریتی و مشاوره ای به دیگر کسب و کارها استفاده کنند.

افزایش روز افزون تقاضا برای  آموزش MBA از سوی کارشناسان، متخصصان و مدیران سازمانی درگوشه و کنار دنیا، به نوبه خود دلیل خوبی برای شرکت در دوره MBA فوش و بازاریابی است. زیرا نشان می دهد که تسلط بر این اصول اثر بخش، تاثیر چشمگیری بر رشد و ارتقاء کسب و کار داشته است.

 

زندگی حرفه ای مدیران فروش و بازاریابی به دو قسمت تقسیم می شود: دوران قبل و بعد از MBA

 

در MBA فروش و بازاریابی بر چه مواردی تاکید می شود؟

 

به طور کلی، دوره MBA فروش و بازاریابی، اصول، مهارت ها و روش های اجرایی در مورد فروش و بازاریابی کالا یا خدمات را در بر می گیرد. مهارت های مورد نیاز برای فراگیران MBA فروش و بازاریابی عبارتند از: توانایی تجزیه و تحلیل مسائل ریاضی، توانیی در برقراری ارتباط به شکل اثربخش، مهارت در تحلیل شرایط و رهبری تیم کاری، مهارت در استدلال و نتیجه گیری ودر نهایت مهارت در حل مسئله.

از سالیان دور تمدن های زیادی با تکیه بر تجارت به بقای خود ادامه داده اند. کسب درآمد از راه فروش اجناس و یا دریافت پول و یا کالا در ازای انجام خدمات اولین و اصلی ترین راه تداوم بسیاری از مردمی بوده است. فروش بخش مهمی از تجارت را تشکیل می دهد. هر محصول یا خدماتی برای فروش و ارائه ی خود به بازار، احتیاج به مصرف کننده مناسب دارد.

هنر شناسایی مجموعه ی مصرف کنندگان مناسب و ایجاد یک برند یا همان نام تجاری دردل اصول فروش و بازاریابی نهفته است. کار کردن به عنوان یک کارشناس فروش و بازاریابی، شما را متعهد می کند یک برند را پدید آورده و یا آن را ارتقاء بدهید. البته در مقیاس سازمانی هم امکان پیش بینی رفتار مصرف کنده و شناسایی نیازهای او را فراهم می کند. 

دوره MBA فروش و بازاریابی می تواند زندگی و حتی درآمد افرادی را که در این زمینه فعالیت دارند متحول کند. این گرایش از دوره MBA برای افراد خلاق و کسانی که مهارت های ارتباطی خوبی دارند و توانایی جذب مشتری و برقراری ارتباط با دیگران را دارند به شدت توصیه می شود. دامنه آموزش ها در دوره MBA فروش و بازاریابی، در حدی گسترده است که به دانشجویان کمک می کند تا در آینده بتوانند به مدیران بازاریابی و فروش موفقی تبدیل شده و حتی سازمان متبوع خود را تحت تاثیر قرار دهند.

موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان سالهاست که در زمینه برگزاری انواع دوره های MBA سابقه ای درخشان دارد. اگر شما هم علاقمند هستید که در این زمینه اطلاعات بیشتری به دست آورید کافی است تنها یک پیامک ارسال کنید. 

مهمترین موضوعاتی که در دوره MBA بازاریابی و فروش مورد توجه قرار می گیرند عبارتند از:

  • تحقیقات و تحلیل بازار
  • فروش
  • قیمت گذاری
  • تبلیغات
  • طراحی محصول
  • نحوه ارائه محصول
  • ارتباطات

 

همه چیز در مورد mba

 


دوره MBA فروش و بازاریابی چه تاثیری بر زندگی حرفه ای دانش پذیران دارد؟

 

دوره MBA بازاریابی و فروش از دانش پذیران حاضر در این دوره، مدیران بازاریابی حرفه ای می سازد و نباید تصور کرد که بعد از شرکت در این دوره و یادگیری تکنیک ها و مهارت های ارائه شده در آن،  تنها به شغل مسئول فروش و یا ویزیتوری محدود شوند. این افراد در پایان دوره به راحتی می توانند در حوزه ی مدیریت فروش و بازاریابی فعالیت کنند.

 

چرا ترکیب بازاریابی و فروش باعث افزایش توانمندی مدیران می شود؟

 

از دیدگاه سنتی، بازاریابی و فروش، به صورت جداگانه یا حتی در رقابت با یکدیگر در نظر گرفته می شوند. با این حال، درک مفهوم اصلی هر دومبحث و همچنین تلفیق آنها، راز موفقیت در فروش و بازاریابی است.
تصور کنید که در حال فروش سیب هستید. اگر بخواهید برای این کار بازاریابی کنید، علم بازاریابی به خواص سیب، نحوه انتخاب سیب و روش رسیدن به جایگاهی که امروزه در سبد خرید مردم دارد می پردازد. در واقع هویت سیب به همان اندازه خود سیب اهمیت دارد.

در همین حال، با رعایت اصول  فروش موفق، می توانید سیب را به بالاترین قیمت فروخته و اطمینان داشته باشید که مشتری برای خرید مجدد حتما به شما مراجعه خواهد کرد. این مثال به خوبی نشان می دهد که چطور می توان بازاریابی و فروش را با هم آمیخت و این همان آمیزه بازاریابی است.

پس اگر چه ظاهرا این دو مقوله جدا از هم هستند، اما اگر بخواهید فروش موفق و پایداری داشته باشید باید از هر دوی این موارد به صورت کاملا مشخص در یک راستا کمک بگیرید تا نهایتا به فروش بهتر و پربار تر برسید. راز موفقیت مدیرانی که فروش بالایی دارند همین است.

 

همه چیز در مورد mba

 

دوره MBA فروش و بازاریابی چه نتایج مثبتی به دنبال خواهد داشت؟ 

 

یکی از مشکلات رایجی که تمامی فارغ التحصیلان رشته های مختلف با آن روبرو هستند، مشکل کاربردی نبودن دانش کسب شده و در واقع مفید نبودن آموزش های دانشگاهی در مرحله اجرا است. مطالب کهنه و تئوریک، فرمول های بدون کاربرد و سنگین، که نهایتا در شرایط تئوری و آزمایشگاهی صادق هستند، دانش آکادمیک و تئوری و عملی نبودن آن در بازار کسب و کار، باعث شده که بخش عمده ای از آموزش هایی که در دوره تحصیل در دانشگاه به دانشجویان ارائه می شود، به جز در مواردی خاص، به کل بی فایده باشد.

این مشکل بزرگ باعث شده است که تعداد زیادی از جویندگان کار و متقاضیان استخدام، از مدرک و دانش آکادمیک خود استفاده نکنند و یا کاری پیدا نکنند و یا با مهارتی متفاوت از آن چه در دانشگاه یاد گرفته اند، مشغول به کار شوند. چرا که شکاف عمیق بین توانایی های فارغ التحصیلان دانشگاه ها و خواسته های بازاروجود دارد.

در راستای رفع این مشکلات، موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان، مفتخر به ارائه ی دوره های مدیریت در تمامی گرایش های مورد لزوم به دانش پذیران می باشد. انواع دوره MBA با گرایش مورد نظر دانش پذیران، با رویکرد عملی و اجرایی در کسب و کار در این موسسه ارائه می شود. 

برچسب ها :

نظرات و دیدگاه ها