همه چیز درباره MBA موسیقی کلاسیک

همه چیز درباره MBA موسیقی کلاسیک

موسیقی هنری است که از زمان های بسیار قدیم تا کنون با بشر بوده است. موسیقی را هنر بیان احساسات با کمک آواها می دانند که مهمترین عوامل آن شامل صدا و ریتم و دانش ترکیب صداها به نحوی خوش آیند است. افلاطون موسیقی را یک ناموس اخلاقی می داند که روح به جهانیان، و بال به تفکر و جهش به تصور، و ربایش به غم و شادی و حیات به همه چیز می ‌بخشد. این هنر در طی سال های متمادی به شکل سبک های مختلف تغییر پیدا کرده است و هر یک از این سبک ها ویژگی های مخصوص به خود را دارند. در این میان، موسیقی کلاسیک به دلیل تفاوت خاص و موسیقی دانان برجسته در این سبک از اهمیت ویژه ای برخورد دارد است که خود به دوره های مختلف تقسیم می شود. افراد علاقمند به یادگیری حرفه ای موسیقی معمولا به سبک کلاسیک توجه ویژه ای دارند. به همین منظور موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان دوره MBA موسیقی کلاسیک را برای افراد علاقمند به یادگیری این سبک موسیقی در کنار موضوعات مدیریتی ارائه می کند. دانش پذیران پس از پایان این دوره می توانند در مدتی کوتاه اصول و نکات این نوع از سبک موسیقی تسلط پیدا کرده و از آنها برای کار در این حیطه استفاده کنند. علاوه بر این، این موسسه به همه دانش پذیران شرکت کننده در دوره، مدرک MBA موسیقی کلاسیک ارائه می دهد که مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

همه چیز درباره MBA موسیقی کلاسیک

دوره MBA موسیقی کلاسیک چه دوره ای است؟

دوره MBA  موسیقی کلاسیک یکی از دوره های مربوط به هنر و مدیریت است که برای افراد و علاقمندانی طراحی شده است که در حیطه موسیقی کار می کنند اما با مسائل و موضوعات مدیریتی آشنایی زیادی ندارند. این دسته از افراد می توانند در یک دوره زمانی کوتاه این دوره را گذرانده و با تکنیک ها، سازها، تئوری موسیقی و هر آنچه در این زمینه لازم است در کنار موضوعات مدیریتی آشنایی کامل پیدا کنند. البته لازم به ذکر است که برای گذراندن این دوره حتما نباید که فردی فعال در زمینه موسیقی باشید، اما مانند هر کار دیگری آشنایی اولیه با موسیقی و یا نواختن ساز در پیشرفت سریع تر شما نقش قابل توجهی خواهد داشت.این دوره به گونه ای طراحی شده است تا دانش پذیران پس از پایان دوره با مباحث مختلف موسیقی آشنا شوند. مطالب جامع و کامل این دوره در 6 فصل در کنار MBA آموزش داده می شود. برخی از مباحثی که در این شش فصل ارائه می شود، عبارتند از:

  • تاریخچه و پیدایش موسیقی
  • سازها و ابزارهای موسیقی مصر
  • موسیقی دانان ایران باستان
  • صوت و چهار مشخصه اصلی صدا
  • خط موسیقی و نت ها
  • تریوله ، دوئله، سیکستیوله، کوادروپله
  • تاریخچه موسیقی  در دوره های کلاسیک ، باروک، رومانتیک و قرن
  • سازبندی ارکستر موسیقی کلاسیک  
  • کنسرتو 
  • منابع و مشخصات سبک رمانتیک
  •  اجزا تشکیل دهنده ارکستر در قرن بیستم
  • موسیقی پست مدرن
  • ارکستر الکترونیکی
  • کسب و کار در موسیقی
  • مراحل ساخت موسیقی برای فیلم

همه چیز درباره MBA موسیقی کلاسیک

چرا دوره MBA موسیقی کلاسیک در موسسه آموزش عالی آزاد فن انتخاب کنیم؟

دوره های موسیقی و به طور کلی دوره های مربوط به گروه هنر از حساسیت بالایی برخوردار اند و افرادی که مایل هستند به عنوان یک نوازنده حرفه ای فعالیت کنند و علاوه بر آن کسب و کاری در موسیقی برای خود راه بیندازند، بهتر است که در یک موسسه معتبر که هر دو جنبه یادگیری حرفه ای موسیقی و کسب و کار را آموزش می دهد، آموزش های لازم در این زمینه را ببیند. با آموزش MBA موسیقی کلاسیک در موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازن می توانید به یک آموزش سطح بالا و جامع دسترسی داشته باشید، و یاد بگیرید که چطور به کمک یادگیری مباحث مدیریتی، می توانید کسب و کار موسیقی خود را راه بیندازید.علاوه بر این، میزان هزینه ای که برای این سطح از یادگیری پرداخت خواهید کرد، نسبت به بسیاری از آموزشگاه ها بسیار مناسب تر است و در عین حال مباحث ارائه شده در دوره های این آموزشگاه به دلیل استفاده از اساتید برجسته بسیار جامع و کاربردی است. نوع آموزش در این موسسه به گونه ای طراحی شده است که دانش پذیران پس از پایان دوره بتوانند بلافاصله وارد بازار کار شوند. یکی دیگر از امتیازات گذراندن دوره مدیریت کسب و کار موسیقی کلاسیک در این موسسه، گواهینامه معتبر آن است. دانش پذیران پس از گذراندن این دوره می توانند گواهینامه MBA موسیقی کلاسیک را دریافت کنند که مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری است. افرادی که به ترجمه مدرک خود علاقه داشته باشند نیز می توانند مدرک MBA موسقی کلاسیک را برای استفاده در خارج از کشور ترجمه کنند.

ویژگی های اصلی موسیقی کلاسیک

سبک موسیقی کلاسیک را می توان به دو دسته اصلی تقسیم کرد که شامل سبک موسیقی اوایل کلاسیک و سبک دوره عظمت کلاسیک می شود. در اوایل کلاسیک که تا سال 1770 ادامه پیدا می کند دو سبک روکوکو و اکسپروسیو را در بر می گیرد، که اولی در فرانسه و دومی در آلمان شکل می گیرد. به سبک روکوکو سبک پیشرو و به اکسپروسیو سبک حساس و وقار نیز گفته می شود. این دو سبک از اهمیت دادن به دو صدای طرفین در موسیقی باروک به وجود آمدند. اما در قرن هجدهم، خط باس اهمیت، رهبری و استقلال کنترپوانتیک خود را از دست داد و صرفا حمایت‌ کننده ملودی شد در حالی که صداهای میانی فقط پرکننده هارمونی بودند.  سبک روکوکو یا گالانت در مجامع موقر اشرافی مورد استفاده قرار گرفت و سبکی بسیار ظریف ، دقیق ، چابک، شوخ  و با شکوه بود. اما روکوکو به نوعی همان شیوه زینت و آذین بیش از حد دوره باروک است اما آن بزرگی و عظمت را ندارد. سبک اکسپرسیو که به معنی رسا و پرمعنی است بیشتر با طبقه متوسط جامعه سر و کار داشت و در کل سبک بورژواها بود. این سبک برخلاف روکوکو پر زینت نبود بلکه به ‌طور عمدی و اغراق ‌آمیزی ساده شده بود. فرم‌ ها و سبک‌ ها در سبک دوره عظمت کلاسیک ثابت ماندند، و این باعث شد تا آهنگسازان موقعیتی برای آنچه در تخیلات شان می گذشت را به موسیقی تبدیل کنند. دوره عظمت کلاسیک به مکتب کلاسیک وین نیز معروف است و به دو دلیل این نام برای آن انتخاب شده است که: تمام آهنگسازان مهم آن در وین یا اتریش فعالیت می کردند و دوم اینکه عوامل موسیقایی رایج در وین در موسیقی سبک کلاسیک راه پیدا کرد و تاثیرات قابل توجهی از خود به جا گذاشت.
 

تاریخچه دوره موسیقی کلاسیک

زمانی که بخواهیم به این پرسش جواب دهیم که موسیقی کلاسیک دقیقا چیست، هر چه بیشتر تلاش کنیم که پاسخ دقیق تری به آن بدهیم، به جواب گیج کننده تری می رسیم. یکی از اولین مواردی که باید در مورد موسیقی کلاسیک بدانیم، توجه به این موضوع است که دقیق ترین دوره ای را که می توان به موسیقی کلاسیک نسبت داده به سال های بین 1750 تا 1820 باز می گردد. در این دوره بود که آثار موسیقی دانان بزرگی مانند، هایدن، موتسارت و بتهوون خلق شد. دوره کلاسیک بین دوره های باروک و رومانتیک شکل گرفته است. مشهورترین آهنگسازان این دوره عبارتند از: جوزف هایدن ، ولفگانگ آمادئوس موتزارت ، لودویگ وان بتهوون و فرانتس شوبرت. اسامی موسیقی دانان معروف دیگری نیز از جمله : لوئیجی بوچرینی ، موزیو کلمنتی ، آنتونیو سولر ، آنتونیو سالیری ، فرانسوا جوزف گاسک ، یوهان استامیتز ، کارل فردریش آبل ، کارل فیلیپ امانوئل باخ و کریستوف ویلیبال گلک نیز دیده می شود. بتهوون به عنوان یک آهنگساز رومانتیک نیز محسوب می شود. این دوره گاهی اوقات به عنوان دوره وینزی کلاسیک یا کلاسیک (آلمانی: وینر کلاسیک) نامیده می شود، چرا که ولفگانگ آمادئوس موتزارت ، جوزف هایدن ، آنتونیو سالیری و لودویگ وان بتهوون همه در مدتی در وین کار می کردند و فرانتز شوبرت در وین به دنیا آمده است.

همه چیز درباره MBA موسیقی کلاسیک

تاریخ موسیقی به دوره های مختلفی تقسیم می شود که هر کدام از این دوره ها با سبک مخصوص به خود شناخته می شوند. البته نه تنها در موسیقی بلکه در هیچ کدام از رشته های هنری نمی توان مرز دقیق و کاملا مجزایی برای سبک های مختلف قائل بود و این سبک ها معمولا با یکدیگر همپوشانی دارند، و هر سبک جدیدی از درون سبکی قدیمی به وجود می آید. در مورد موسیقی دوره های اصلی آن را به می توان به شش دوره تقسیم کرد که شامل:

موسیقی قرون وسطا تا حدود سال ۱۴۵۰: این دوره با سقوط امپراتوری روم شروع می شود تا رنسانس اروپا ادامه دارد و دوره شروع و آغاز گام های موسیقی کلاسیک به حساب می آید.

موسیقی رنسانس ۱۴۵۰ – ۱۶۰۰: در این دوره موسیقی کلاسیک در ایتالیا شکل گرفت و بیشتر قطعات آثار آوازی بودند.

موسیقی باروک ۱۶۰۰ – ۱۷۵۰: واژه باروک نه تنها در موسیقی بلکه در هنر به معنی ماهرانه درست کردن است که در واقع مشخصه اصلی هنر در این سال ها به حساب می آید. 

موسیقی کلاسیک ۱۷۵۰ – ۱۸۱۰: قرن هجدهم میلادی قرنی بود که در آن روشن فکری و آزادی اندیشه به وجود آمد. توجه به موضوعات روانشناسی ، علمی و تجربی و زیر سوال بردن آیین ها و مراسم تشریفاتی اشرافی در این دوره اتفاق افتاد و در این دوره، برای اولین بار در موسیقی، این فکر ظهور کرد که موسیقی در حقیقت همانند دیگر هنرها مقصود و هدفی ندارد، بلکه صرفا به ‌خاطر خودش وجود دارد؛ یعنی موسیقی برای خود هنر موسیقی موجودیت پیدا می کند. تا قبل از این دوره با هنر موسیقی بر ساس ایده "هنر به‌ خاطر هنر یا همان هنر برای هنر" برخورد می ‌شد. هنر در این دوران ، بیشتر به سادگی توجه دارد تا تزئینات ماهرانه دوران باروک، اما در زمینه موسیقی، این رویکرد به ‌عکس اتفاق می ‌افتد. برخلاف دوره باروک، در این دوره کلاسیک ، حالت ‌های مختلف و متضادی در ارائه احساس در موسیقی به وجود می آید. بافت موسیقی کلاسیک نیز بیشتر هوموفونیک است تا پلی‌فونیک. از هنرمندان برجسته این دوره می‌توان از هایدن، موتزارت ، بتهوون و گلوک اشاره کرد.

رمانتسیم قرن نوزدهم ۱۸۱۰ – ۱۹۱۰: در این دوره نقش احساسات در موسیقی پر رنگ شد و موسیقی به صورت ابزاری در دست آهنگساز درآمد تا به کمک آن احساسات شخصی را نشان دهد. توبای واگنر یکی از سازهای بادی برنجی است که در دوره ریشارد واگنر به سازهای بادی اضافه شد، که بعدها نیز در سمفونی شماره ۷ آنتون بروکنر و باله دریاچه قو از چایکوفسکی نیز مورد استفاده قرار گرفت. معروف‌ ترین آهنگسازان و موسیقی‌ دانان این سبک فردریک شوپن، فرانتس لیست و فلیکس مندلسون هستند.

موسیقی قرن بیستم از ۱۹۰۰ به بعد: این دوره به دوره مدرنیسم یا نوگرایی موسیقی کلاسیک معروف است. از سال 1970 موسیقی معاصر شکل گرفت و تا کنون ادامه دارد و آهنگ ‌سازان معاصرِ کلاسیک بیشتر به ساختن موسیقی مینیمال و آوانگارد تمایل دارند.

اگر شما هم به یادگیری موسیقی به شکل اصولی علاقه دارید و نمی خواهید وقت خود را بر روی آموزش ناقص و یا نادرست بگذارید بهتر است که موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان را انتخاب کنید تا علاوه بر یادگیری مطالب جامع و کامل مربوط به موسیقی مباحث مربوط به کسب و کار را نیز آموزش ببینید و با یادگیری این مهارت ها بتوانید در موسیقی صاحب کسب و کار خود باشید.
 

برچسب ها :

نظرات و دیدگاه ها