همه چیز درباره MBA مدیریت رسانه

همه چیز درباره MBA مدیریت رسانه

همه چیز درباره  MBA مدیریت رسانه  |  واژه رسانه یا Media در لغت به معنی رساندن است و به آن گروه از لوازمی گفته می شود که فرهنگ ها و افکار عده ای را انتقال دهد. رسانه از تمدن های نوینی تشکیل شده و مورد توجه بسیاری از مردم جهان واقع شده است. وسایل و لوازمی که موجب تغییر و تحول در افکار می شوند، شامل روزنامه ها، مجلات، رادیو، تلویزیون، ماهواره، اینترنت، فایل های ویدیویی و سی دی ها می باشد.  تعریفی دیگر از رسانه که می توان در آموزش کرد، استفاده از کلیه امکاناتی است که با به وجود آوردن شرایطی، اﻃﻼﻋﺎت، رﻓﺘﺎر و مهارت‌های ﺟﺪﯾﺪی را ﺑﺎ درک ﻛﺎﻣﻞ، ﺑﺪﺳﺖ آورد. 

اطلاعاتی درباره MBA رسانه

همان طور که گفته شد، انواع رسانه در تلاش است تا به نوعی نقشی در بر قراری ارتباط بین مردم جهان و داخل کشور داشته باشد. برخی نیز علاقه مندند تا در این حوزه به متخصصانی فوق العاده تبدیل شود. از این رو شرکت در دوره MBA رسانه به آن ها توصیه می شود. مدیریت حرفه ای کسب و کار رسانه باعث می شود تا فرد در زمینه های مختلف مطبوعاتی نظیر فیلم و تلویزیون، تبلیغات و برندینگ، ارتباطات دیجیتال و چاپ فعالیت چشم گیری داشته باشد. فرآیندی که بسیار قابل توجه متقاضیان قرار گرفته است، فرآیند دیجیتالی شدن است که از این طریق ارتباطات را رشد داده است. علاوه بر این، با شدت گرفتن عصر تکنولوژی و استفاده همگان از اینترنت و تلفن همراه هوشمند، فرصت های ایجاد شغل در زمینه رسانه فراهم شده، تنها کاری که علاقه مندان باید انجام دهند، آموزش MBA رسانه و مطبوعات می باشد. در ضمن فراگیری این دوره موجب شده تا جوانب متنوع کسب و کار پوشش داده شود. همچنین فرد متقاضی قادر خواهد بود تا با یادگیری مفاهیم اساسی کسب و کار در حوزه مطبوعات، ارتباط بهتری با کارمندان، مدیران عالی و دیگر همکاران داشته باشد.

مدیریت رسانه

تاریخچه MBA رسانه و مطبوعات 

جالب است بدانید که تاریخچه مدیریت رسانه و مطبوعات در ایران، به 160 سال پیش بر می گردد، از این رو می توان دریافت که طول مدت زمانی که رسانه در این کشور فعالیت دارد، کم نیست. میرزای شیرازی کسی بود که با وارد شدن کاغذ اخباری رسانه را مورد حمایت و کنترل خود درآورد. در حالی که در کشور های غربی، تاریخ رسانه به 400 سال قبل ارتباط دارد و همین  داستان موجب شده تا عده بسیاری به زمینه رسانه برای کسب درآمد و بالا بردن مهارت اعتماد کنند.

ارتباط بین رسانه های مطبوعاتی و جامعه در چیست؟

لازم به ذکر است که جوامع نوین و امروزی قادر نیستند بدون ابزارهای ارتباطی مانند روزنامه‌ها، مجلات، رادیو، تلویزیون و فیلم، به فعالیت خود ادامه دهند. زیرا رسانه به یکی از تفریحات سالم و خانواده مدار مردم تبدیل شده و  آن ها از این طریق می توانند اخبار سیاسی و اجتماعی موجود در شبکه ها را دنبال کنند. همان طور که در بخش های قبلی بیان شد، تاثیر رسانه در جامعه موجب شکل گیری و ساخت افکار عمومی و در نهایت آگاهی جمعی خواهد شد. با ورود به عصر ارتباطات و توسعه‌ی شبکه ‌های اجتماعی موجود، اتفاقات روزمره‌ی تعداد بی شماری از انسان ها در رسانه هایی مانند اینستاگرام، توییتر، فیسبوک، تلگرام و دیگر موارد به اشتراک گذاشته می شود. در سال های قبل، معمولا از رسانه ها صرفا برای تفریح و سرگرمی استفاده می شد، در حالی که امروزه به طور کلی تعریف استفاده از شبکه های اجتماعی تغییر کرده است. همان طور که این شبکه ها به منظور اوقات فراغت و یا حتی مشاغل آنلاین به کار گرفته می شوند، ممکن است افکار و فرهنگ های دیگر جوامع به جامعه ای دیگر نفوذ کند.

مدیریت رسانه

فرصت های شغلی پیش رو با گذراندن دوره MBA رسانه

تا به اینجای مقاله با اطلاعاتی درباره رسانه و مطبوعات و اهمیت وجودی آن، آشنا شدید. در این بخش قصد داریم به فرصت های شغلی پس از اخذ گواهینامه MBA رسانه بپردازیم. یکی از مشاغل ایجاد شده پس از شرکت در دوره مدیریت حرفه ای کسب و کار در رسانه، مدیر برنامه ریز استراتژیک می باشد که وی قادر است تنها با مدیر ارشد همکاری کند و برنامه های استراتژیک مربوط به رسانه مورد طراحی قرار دهد. به علاوه مدیران ذکر شده، راهنمایی ها و تذکرات لازم را به وی بر اساس طرح های استراتژیکی ارائه می دهد و تمامی عملکرد ها را خاطر نشان می سازند. از جمله دیگر موقعیت های شغلی، تهیه کننده موسیقی است که فرد مورد نظر باید به مباحثی نظیر مدیریت و موسیقی علاقه داشته باشد. یکی از وظایف او نظارت بر بودجه ها و در نهایت فراهم کردن آلات موسیقی است. علاوه بر این، او وظیفه انتخاب پرسنل جدید و آزمایش کردن آن ها بر عهده دارد. جالب است بدانید که شغل مدیریت در بازار یابی دیجیتال نیز در زمینه رسانه و مطبوعات به فعالیت خود ادامه می دهد. این عنوان شغلی دارای تنوع بسیاری است و به همین دلیل از هیجان انگیز ترین مشاغل مدیریت رسانه به شمار می رود. مدیر بازاریابی دیجیتال شخصی است که مسئولیت توسعه، اجرا و مدیریت کمپین های بازاریابی در رسانه ها را عهده دار است. او نقش مهمی در افزایش آگاهی درباره نام تجاری یا برندینگ در فضای دیجیتال و همچنین رونق بخشیدن به کسب وکار و درآمد را دارد و تمام تلاش خود را به منظور بهبود وضعیت شغلی در نظر می گیرد. 
یکی دیگر  از مشاغلی که بسیار مورد توجه علاقه مندان قرار گرفته است، دستیار کارگردان رسانه می باشد. وظیفه اصلی او نظارت بر فعالیت های سازمان و شرکت است. او به کارگردان کمک می کند تا مدیریت ساخت فیلم به خوبی انجام شود. از این رو دریافت مدرک MBA رسانه به علاقه مندان توصیه می شود. از آن جا که اخیرا بازار کار به نیرو های متخصص نیاز دارد، بهتر است بهره گیری از آموزش مدیریت حرفه ای کسب و کار رسانه و مطبوعات، در مجموعه ای معتبر نظیر موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان انجام گیرد تا گواهینامه ای با اعتبار بالا به فرد اعطا گردد.

مدیریت رسانه

مهارت های مورد نیاز یک مدیر رسانه و مطبوعات

همان طور که در جوامع امروزی و دیروزی قابل مشاهده است، لازمه وارد شدن به هر زمینه شغلی، داشتن مهارت فوق العاده تخصصی است. مدیریت رسانه از جمله حرفه هایی است که باید مهارت و استعداد کافی برای موفقیت در آن موجود باشد. در غیر این صورت تصمیم گیری و روبرویی با چالش ها برای وی سخت و طاقت فرسا خواهد بود. دنیای رسانه سرشار از تازگی، اخبار و حوادث جدید می باشد و یک مدیر رسانه لازم است تا  بتواند با بکارگیری مهارت ها، تجربه و همچنین دانش، سریع تصمیم گیری کند و خود را برای چالش ها آماده نماید. هدایت پرسنل به منظور جلوگیری از آشوب و نداشتن نظم از جمله وظایف اوست تا بتواند از این طریق سیستم مدیریتی خود را بالا ببرد. در این بخش به مهارت های مورد نیاز یک مدیر رسانه می پردازیم. 
در سال هاي اخير با روند رو به رشد و پیشرفت تعداد علاقه مندان به رسانه و برندینگ در سراسر دنيا و رونق بيش از پيش کسب و کارهاي مرتبط به حوزه مطبوعات، موقعيت ها و فرصت هاي  شغلي بسياري، براي تمامی پست هاي سازماني مرتبط با اين حوزه به وجود آمده است و همين روند منجر به افزايش قابل توجه تعداد متقاضيان شرکت در این دوره و اخذ در مراکز آموزشي  و موسسات مختلف شده است.

  • مهارت های ارتباطی: مدیریت رسانه حوزه ای است که در آن فرد بایستی مهارت برقراری ارتباط خوبی داشته باشد. او باید بتواند از پس سخنرانی بر آید و به عنوان مدیر رسانه از زبان بدن به خوبی استفاده کند. او در ضمن بالا بردن مهارت های مدیریتی نظیر برنامه ریزی، تعیین استراتژی و خط مشی، به طور مؤثر و مفید قادر است با کارمندان خود ارتباط برقرار کند و بازخورد های مثبت و منفی را در راستای بهبود عملکرد بکار گیرد.
  • تحقیق و تحلیل: توانایی تجزیه و تحلیل موارد مربوط به رسانه، از جمله مزایای انجام یک فرآیند خوب در مطبوعات به حساب می آید، زیرا  در صورت نداشتن بررسی و تحلیل، تبلیغات و برندینگ در رسانه به خوبی شکل نخواهد گرفت.
  • داشتن نظم کاری: در مدیریت رسانه گاهی اوقات به دلیل فشار کاری در مواقع و رخداد های مختلف مانند جشن ها، رویدادهای ملی  و حتی ترافیک، باعث شده تا نظم کار بر بریز، از این جهت مسئولیت پذیری و سازماندهی کردن وظایف بسیار در بهتر انجام دادن فعالیت ها نقش موثری دارد. لازم به ذکر است که به منظور دریافتن فرصت های شغلی، باید در دوره MBA رسانه و  دریافت مدرک مديريت حرفه ای کسب و کار در مطبوعات و رسانه، در موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان شرکت نمود و از مزیت های بسیاری آن استفاده کرد. 
  • داشتن انگیزه و مهارت قدرت تصمیم گیری بالا: افراد از راه های متنوع، عوامل بیرونی و درونی انگیزه دریافت می نمایند. عوامل بیرونی در ایجاد انگیزه در مدیریت رسانه شامل جامعه، میزان شهرت، پول  و درآمد می توانند باشند در حالیکه عوامل درونی انگیزه می تواند رضایت از خود، عشق به کار، دستاوردهای شخصی و اعتماد به نفس را شامل شود. همچنین مهارت داشتن در قدرت تصمیم گیری باعث شده تا آن ها بر عملیات و میزان بهره وری کسب و کار اثر به سزایی بگذارند. 

MBA مدیریت رسانه را با موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان تجربه کنید

لازم به ذکر است که موسسه آموزش عالي آزاد فن پردازان با اخذ کليه مدارک مورد نياز از سوي سازمان ها و مراکز ذيصلاح و با همکاري اساتيد برتر و به نام حوزه رسانه و مطبوعات اقدام به برگزاري این دوره در سطح استانداردهاي بين المللي کرده است. فراگيران با شرکت در این دوره و اخذ گواهینامه آن، علاوه بر صرفه جويي در زمان، هزينه و انرژي مي توانند اطمينان حاصل کنند که در يکي از جامع ترين و معتبر ترین دوره هاي آموزشي حوزه مطبوعات شرکت کرده اند. همچنين دانش پذیران با شرکت در این دوره هاي آموزشي و دریافت مدرک مدیریت حرفه ای کسب و کار در رسانه، علاوه بر کسب دانش، تخصص، توانايي، مهارت و قابليت هاي مورد نياز و مهارت ها در بازار کار تلویزیون و ساخت فیلم های هیجان انگیز خواهند شد. لازم به ذکر است که گواهینامه ها و مدارک صادر شده توسط موسسه آموزش عالي آزاد فن پردازان مورد تائيد سازمان علوم، تحقيقات و فناوري کشور نيز مي باشد و پس از آموزش درست و صحیح، علاقه مندان قادر خواهند بود تا در فرصت شغلی مورد علاقه شان استخدام شوند.
نکته ای که بسیار قابل توجه است، تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و امکان ترجمه رسمی در سر برگ دادگستری با مهر وزارت امور خارجه در مدارک و گواهینامه های رسانه و دیگر موارد قابل مشاهده است

برچسب ها :

نظرات و دیدگاه ها