مدیریت مالی و اصول وقوانین کشور

مدیریت مالی و اصول وقوانین کشور

مدیریت مالی و اصول وقوانین کشور| بهتر است بدانید که اهمیت دادن به سلامت مالی و دارایی هر کشور جزو ضروری ترین اقدامات در نظر گرفته می شود. واحد مدیریت مالی در هر کدام از سازمان ها و نظام های اساسی به دلیل این راه اندازی شده که ضمانت سلامت مالی و سرمایه را برعهده داشته باشد. از این رو اهداف و وظایف خاصی برای این گروه از افراد طراحی شده تا در صورت انجام درست آن ها، شرکت و سازمان مربوطه به سود بی شماری خواهد رسید. با توجه به جهانی و پیشرفته شدن تمامی کشور های جهان در موضوع اقتصاد، نیاز مردم به گذراندن دوره مدیریت مالی و حسابداری را افزایش می دهد. به منظور بالا بردن دانش و اطلاعات در این زمینه کافی است مجموعه ای معتبر نظیر موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان پیدا کنید تا به کلیه نیاز های روز جامعه پاسخ دهد و آن ها در راستای بالا رفتن سرمایه و اصول مدیریتی بهبود بخشد. یکی از نکاتی که بایستی توسط مدیر مالی در نظر گرفته شود، آشنایی با ابزار های مالی پیشرفته و تکنیک های سرمایه گذاری نوین است که با آموزش عالی مدیریت مالی مهیا می شود. بدین صورت دولت قادر خواهد بود تا وضعیت سرمایه و اقتصاد را در دنیای پر هیجان و پر از رکود، به امری ثابت تبدیل نماید. موسسه ذکر شده امکاناتی فوق العاده را برای دانش پذیران و متقاضیان فراهم می کند که یکی از آن ها، امکان ترجمه رسمی در سر برگ دادگستری با مهر وزارت امور خارجه می باشد. این مورد برای افرادی که قصد مهاجرت و کار در کشور های دیگر را دارند، بهترین مزیت محسوب می شود. علاوه بر این، علاقه مندان می توانند، مدرک صادر شده که مورد تایید سازمان بین المللی WES کانادا که همان ارزیابی مدارک تحصیلی است، را دریافت کنند که این مزیت و فایده ای بسیار عالی به شمار می رود و موجب می شود ارزش این مدرک بیشتر شود. در نتیجه با دریافت مدرک ها و گواهینامه های معتبر، یک مدیر مالی قادر خواهد بود تا از پس کلیه مشکلات مالی و سرمایه داری در کشور برآید.

تاثیر مدیریت مالی در سازماندهی اصول و قوانین

همان طور که از عنوان مشخص است، یک مدیر مالی بایستی در سازمان دهی و کنترل امور مربوط به دارایی و سرمایه اطلاعات فراوانی داشته باشد زیرا بدون آگاهی قادر نخواهد بود تا نقدینگی کسب و کاری جدید، بازار کار آینده و حال را تحت کنترل خود درآورد. علاوه بر این، او باید دلسوزانه به وظایف خود عمل کند تا بتواند در مدتی کم، در ابتدا سازمان را به هدف نهایی خود یعنی افزایش سود و سرمایه برساند. همچنین با بالا رفتن بودجه تک تک سازمان ها و شرکت ها، در زمینه وضعیت اقتصادی، دولت به پیشرفت و ترقی خواهد رسید. لازم به ذکر است که در صورت وجود تصمیم گیری های صحیح در جهت بهبود نقدینگی و موقعیت اقتصادی کشور، بهترین نقشه راه برای مدیران مالی و کارفرمایان به منظور توسعه اموال و دارایی دولت، ارائه داده خواهد شد. بدین جهت، اخذ مدرک مدیریت مالی و حسابداری در مجموعه ای معتبر نظیر موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان، به علاقه مندان توصیه می شود. البته تعداد کمی در این حوزه به شیوه ای دلسوزانه فعالیت می کنند که بدون شک آن ها نقش بسزایی در تغییر این روند، ایفا خواهند کرد. بنابراین این موسسه با کسب کليه مدارک و مجوزهاي مورد نياز از سوي وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، که يکي از معتبر ترين مراکز در حوزه صدور مجوزهاي آموزشي مي باشد، اقدام به برگزاري دوره هاي آموزشی و صدور گواهينامه مديريت مالی و افزایش بودجه کشور، کرده است.

دوره مدیریت مالی

اهمیت توجه به تاریخچه مدیریت مالی

با توجه به مطالب گفته شده در بخش های قبل در می یابید که این حوزه بسیار مورد توجه ملل جهان واقع شده است. بدین منظور با در نظر گرفتن مسائل تاریخی و علمی می توان به مواردی رسید که از ریشه مدیریت مالی را بازسازی و تقویت نمود. زیرا ممکن است با پیشرفت علم و توسعه آموزش اقتصادی، برخی از نکات مهم و کاربردی نادیده گرفته شود. جالب است بدانید که این حوزه در سال 1900 فعالیت خود را آغاز نمود و اهدافش را بر مبنای افزایش ثروت سهام داران و ارزش شرکت، پایه گذاری کرد. پس از آن در سال 1920، تغییراتی در وضعیت ساختار مالی ایجاد شد که بحث برنامه ریزی در هزینه ها و قیمت ها و کنترل سرمایه را به میان آورد. چرا که وجود تغییر و تحول در قیمت، موجب شد که سازمان ها به اهمیت کنترل، نقدینگی و ساختار دارایی و سرمایه پی ببرند. پس از این همه اقداماتی که انجام شد، دولت ها با یک بحران اقتصادی روبرو شدند که به وسیله آن تعداد بی شماری از شرکت ها، ورشکست شدند و رکود بسیاری را در ساختار مالی خود مشاهده کردند. بدین منظور و برای بهبود و توسعه فعالیت ها در این زمینه، تصمیم گرفته شد تا مدیریت مالی بر اساس علمی نوین پایه گذاری شود. همچنین، با راه یابی تکنولوژی و دنیای قوی اینترنت، کلیه بنیادهای مالی در جهت بهینه سازی، ارزیابی، افزایش ارزش و رونق یافتن، حرکت کردند و تصمیمات جدیدی را در راستای گسترش امور حسابداری اخذ نمودند. لازم به ذکر است که با ورود علم نوین مدیریت مالی و تکنولوژی به دنیای اطلاعات، استفاده از دانش کامپیوتر و برنامه های بروز حسابداری، انجام اقدامات مربوطه به واحد مالی، بسیار راحت تر شکل می گرفت و مسئولیت مدیران مالی را در قبال فعالیت های سنتی کاهش می داد. بنابراین با کم شدن وظایف آن ها در حیطه سنتی، آموزش نوین مدیریت مالی از طریق علم گسترده کامپیوتر توسعه می یافت.

اهداف گسترده مدیر مالی در کشور

همان طور که ذکر شد، حوزه مدیریت مالی به اموری می پردازد که به مواردی همچون تهیه و کنترل منابع مالی مربوط باشد. این شاخه مدیریتی اهدافی را در پی دارد که توجه به آن ها باعث می شود تا فعالیت های به خصوصی در زمینه مدیریت اموال و دارایی کشور در اولویت قرار گیرد. این اهداف شامل اطمینان یافتن از عرصه و نظام مربوط به سرمایه می شود تا آن ها از این طریق بتوانند بودجه کافی را برای یک واحد اقتصادی و حسابداری را تهیه کنند. یکی از مواردی که مورد توجه سران کشور و وزارت اقتصاد قرار می گیرد، قیمت بازار سهام و توقعات سهام داران وابسته به آن است که از بازگشت سود کافی اطمینان حاصل می کند.  یکی دیگر از مهم ترین اهداف هر سازمان، اطمینان حاصل پیدا کردن از بکارگیری درست منابع مالی می باشد به گونه ای که بودجه‌ی اختصاص یافته به هر بخش پس از برنامه‌ریزی، با بالا رفتن بازدهی و راندمان و کم شدن هزینه های ناشی از اعمال بیهوده، همراه باشد. یک مدیر مالی بایستی بهبود روند ریسک پذیری را در راستای اهداف سالانه کشور و دولت قرار دهد تا به سایر مدیران بیاموزد که به منظور کسب کردن مدارج بیشتر، باید از تغییرات نترسید و تحولات مثبت را در مسیر کاری قرار داد.

دوره مدیریت مالی

نکاتی ارزشمند برای بهبود مدیریت مالی در دولت

برای آغاز فعالیت های مربوط به ایجاد کسب و کاری جدید و نوپا، به منظور بالا رفتن سرمایه و دارایی کشور، بایستی نکاتی در نظر گرفته شود که به کنترل، نظارت و مدیریت منابع مالی و اموال دولت می افزاید. ممکن است در برخی متون مشاهده کرده باشید که راه اندازی کسب و کار کمک شایانی به افزایش بودجه دولت ها می کند و همچنین در افزایش سرمایه در کشور نقش مهمی را ایفا می کند. به منظور بهتر انجام شدن این کار بایستی به نکاتی توجه شود تا جایگاه فعلی سازمان ها را به بخش های بالاتر ارتقا دهد. شفاف سازی برنامه کاری و برنامه ریزی برای بهبود عملکرد، یکی از مواردی است که در کلیه واحد های مالی و توسعه، مورد استفاده افراد قرار می گیرد. اگر بودجه سرانه دولت بر تولید و فروش برخی کالاهای بومی شکل گرفته است، بدون شک بایستی برنامه هفتگی برای بررسی و تجزیه و تحلیل گزارش های مالی و مربوط به هزینه تهیه گردد تا از ضرر های احتمالی به شدت جلوگیری شود. جالب است بدانید که این اقدامات بدون شرکت در دوره مدیریت مالی و اخذ مدرک عالی مدیریت مالی، دارایی و حسابداری در مجموعه ای معتبر نظیر موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان میسر نخواهد شد.

فعالیت های موثر و کاربردی یک مدیر مالی در کشور

علاوه بر موارد گفته شده در قسمت های قبلی، یک مدیر مالی بایستی بر گرفتن تصمیمات مهم در زمینه کاری خودش، تخصص لازم را داشته باشد و بدون هیچ مشکلی جنبه های مختلف کاری را تحت سلطه خود درآورد. از این رو لازم است تا انجام فعالیت های موثر و کاربردی را در اولویت وظایف بر شمارد. بهبود مدیریت مالی و حسابداری بایستی از پایه اصلاح شود و مدیران و کارفرمایان روزانه تمامی اقدامات مربوط به آن را مورد بررسی و تجزیه تحلیل قرار دهند. زیرا اگر اساس کار دچار عیب و ایراد باشد، ساختار کلی نیز به مشکل بر خواهد خورد. در نتیجه توجه و دقت در آموزش اصولی مدیریت مالی و دریافت گواهینامه آن، جزو ضروری ترین موارد محسوب می شود. همچنین می توان گفت که در سال هاي اخير با روند رو به رشد و پیشرفت مسائل مربوط به مالیات و حسابداری در سراسر دنيا و رونق بيش از پيش کسب و کارهاي مرتبط به حوزه مدیریت مالی، موقعيت ها و فرصت هاي  شغلي بسياري، براي تمامی پست هاي سازماني مرتبط با اين حوزه به وجود آمده است و همين روند منجر به افزايش قابل توجه تعداد متقاضيان شرکت در این دوره و اخذ گواهینامه مدیریت حسابرسی و افزایش بودجه کشور، در مراکز آموزشي  و موسسات مختلف شده است.

وظایف مدیران مالی در سازمان ها

نقش یک مدیر مالی، به ویژه در امور مربوط به تجارت، در پاسخ به پیشرفت های موجود در عصر تکنولوژی تغییر می کند که همین امر سبب شده تا مدت زمان لازم برای تهیه گزارش های مالی کاهش داده شود. در گذشته مسئولیت اصلی مدیران مالی، تنها نظارت و کنترل میزان سرمایه و اموال یک شرکت بوده است، اما در حال حاضر به دلیل رشد عصر ارتباطات، تمامی موارد تغییر کرده است. بخشی دیگر به مسئولیت های آن ها اضافه شده، تجزیه و تحلیل داده های بیشتری است که به مدیران فرصت می دهد تا از این طریق سود و سرمایه سازمان را افزایش دهند و  فعالیت خود را به عنوان یک مشاور ارشد ارتقا بخشند. یک مدیر مالی همچنین قادر است کارهایی انجام دهد که مختص سازمان یا صنعت آن ها طراحی شده است. به عنوان مثال، مدیران مالی که در سازمان های دولتی مشغول فعالیت هستند، باید در امور مربوط به بودجه دولت تخصص کافی را داشته باشند. همچنین، آن ها موظف اند تا بر تمامی قوانین و مقررات مالیاتی کشور مشرف باشند و عوامل تاثیر گذار در صنعت و بالا برنده سود را تقویت کنند. این دسته افراد به طور معمول می توانند موارد زیر را به بهترین نحو به انجام برسانند.

  • تهیه کردن صورت های حساب های مالی، گزارش فعالیت های تجاری و پیش بینی ها آن ها
  • داشتن نظارت کافی بر جزئیات صورت مالی به منظور اطمینان حاصل کردن از شرایط قانونی
  • نظارت بر کارمندانی که گزارش های مالی و بودجه بندی را انجام می دهند
  • مرور کردن گزارش های مالی شرکت و کاهش هزینه ها در صورت جست و جوی راه حل های جدید
  • تحلیل کردن روند بازار برای به حداکثر رساندن سود و یافتن فرصت های توسعه و پیشرفت اقتصاد در کشور
  • بهبود اوضاع مدیریتی به منظور اخذ تصمیمات بزرگ و سازمانی

نمونه هایی از انواع مدیران مالی

 کنترل کننده ها کسانی هستند که تهیه گزارش های مالی را به طور خلاصه مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهند و علاوه بر پیش بینی وضعیت مالی سازمان، تجزیه و تحلیل درآمد ها، هزینه های آینده و تراز نامه ها را هدایت می کنند. کنترل کننده ها همچنین وظیفه تهیه گزارش های ویژه ای که توسط سازمان های دولتی تنظیم شده را  تهیه می کنند. می توان به این نکته نیز اشاره کرد که آن ها قادر هستند تا  بخش های حسابداری، حسابرسی و بودجه سازمان را تحت نظارت خود درآورند. گروه دیگر، خزانه داران و مسئولان بودجه سازمان هستند که برای رسیدن به اهداف مالی و افزایش سرانه کشور تمام تلاش خود را انجام می دهند. نظارت بر سرمایه گذاری، حمایت از گسترش بنگاه ها، استفاده از استراتژی هایی برای افزایش سرمایه نظیر انتشار سهام یا اوراق بهادار، از دیگر وظایف خزانه داران به شمار می رود. آن ها همچنین اقداماتی به منظور ادغام برنامه های مالی دو شرکت و مالکیت آن، را جزیی از مسئولیت های خود بر می شمارند. مدیران وجه نقد نیز برای برآورده کردن نیازهای تجاری و سرمایه گذاری، جریان وجوه نقدی داخل و خارج از شرکت را تحت کنترل در می آورند.

دوره مدیریت مالی

مدیریت مالی را با موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان فرا بگیرید

جالب است بدانید که مدیریت مالی از جمله شاخه های رشته مدیریت است که دولت مردان برای برنامه ریزی، کنترل، هدایت، بالا رفتن بازدهی و راندمان و کم شدن هزینه های ناشی از اعمال بیهوده، از آن بسیار استفاده می کنند. همان طور که گفته شد، ریشه یابی و تمرکز روی آموزش های اساسی مورد توجه کارفرمایان قرار می گیرد و به منظور ایجاد سازمانی با یک نظام مالی منسجم و منظم، در نظر گرفته می شود زیرا در صورت عدم آگاهی ممکن است مشکلاتی به وجود آید که بر طرف کردن آن ها در طولانی مدت امکان پذیر باشد و یا حتی در زمانی کوتاه و یا طولانی نتوان آن را حل نمود. بدین جهت برخی از افراد مشتاق به کار ایده هایی را برای سازمان خلق می کنند تا در حین راه اندازی کسب و کاری تازه در خدمت افزایش درآمد و سران سرمایه فعالیت کند. لازم به ذکر است که تاریخچه مدیریت مالی نیز بایستی مورد بررسی قرار گیرد زیرا بوسیله آن می توان از مسائل ابتدایی نیز درس گرفت و ایده هایی جدید را در سر پروراند. شاید بگویید تکنولوژی در حال پیشرفت است و مسائل گذشته ممکن است بکار نیاید، اما با توجه به آمار، می توان اهمیت تاریخچه مدیریت مالی را پر رنگ تر جلوه داد.

برچسب ها :

نظرات و دیدگاه ها