فارغ التحصیلان mba در چه زمینه هایی فعالیت می کنند؟

فارغ التحصیلان mba در چه زمینه هایی فعالیت می کنند؟

فارغ التحصیلان mba در چه زمینه هایی فعالیت می کنند؟ | mba یک مدرک مدیریت عمومی با رویکرد عملی است. دوره MBA در واقع مروری کلی بر مهمترین کارهای مدیریتی است که افراد را در حل مشکلات عملی در زمینه ی کسب و کاری خاص آموزش می دهد.
این دوره، علاوه بر ارائه ی دروس و سرفصل های آموزشی مدیریت، شامل سمینارهای رهبری و همچنین دوره های عملی توسعه برنامه های تجاری، راه اندازی و گسترش پروژه های کسب و کار و یا کارآموزی است. البته لازم به ذکر است که منبع اصلی دروس دوره، مطالعات موردی و تخصصی در زمینه ی خاصی از کسب و کار است.
در دوره MBA ، تمامی اطلاعات و یافته هایی را مرور می کنید که از قبل وجود دارند ومجددا آن ها را از طریق مرور کتاب های درسی، شرکت در کنفرانس های تخصصی،  سخنرانی های مرتبط و مطالعات موردی یا تعامل با اساتید وهمکلاسی ها دریافت می کنید.
البته این دوره، برای کسانی که در حال حاضر شغل های مدیریتی دارند نیز از طریق انجام امور مدیریتی شان و حل چالش های موجود در آن برگزار می شود.

تفاوت مدرک mba  و dba

در مقابل مدرک mba، مدرک DBA، برنامه تحقیقاتی است که در آن تمامی مجله های دانشگاهی و نظریه های مدیریتی مرور شده و آموزش داده می شود.
در این دوره، به عنوان حلال مشکلات مدیریتی شناخته نمی شوید، بلکه به عنوان یک محقق قلمداد می شوید که می توانید بعد از به اتمام رساندن دوره dba مقالات خود را منتشر کرده و سرفصل های آموزشی مختص رشته ی خود ارائه دهید.

در دوره DBA، کلیه ی نظریه های مهمی که در MBA تدریس می شود را مطالعه کرده و ابزارهای تولید دانش در زمینه ی مورد نظر خود را به عنوان یک فرد تحصیل کرده ی آکادمیک می شناسید.

دوره mba

فارغ التحصیلان mba در چه زمینه ای فعالیت می کنند؟

اما در دوره mba به عنوان یک دانشجو یاد می گیرید که چطور در موقعیت فعلی اتان سود بیشتری کسب کرده و بهره وری بیشتری ایجاد کنید. در واقع کلیه ی مطالعات موردی را تجزیه و تحلیل کرده و بررسی می کنید، مثلا خود را یک مدیر فروش که با چالش افت جدی فروش روبرو تصور می کنید وبعد از بررسی کلیه ی جزئیات موجود، سعی می کنید که مشکل او را حل کنید.
در دوره دکتری حرفه ای کسب و کار، معمولا اطلاعات و دانش تخصصی را مرور می کنید که از قبل وجود داشته اند اما بعد از اینکه دوره ی خود را تمام کردید، می توانید تحقیقات خودتان را انجام داده و نظریه ها و دانش جدید ارائه دهید و یا در واقع دانش جدید در زمینه ی تخصصی خودتان تولید کنید.

اما به عنوان یک دانشجوی  DBAمعمولا از شما انتظار می رود که  روش هایی ارایه دهید که منجر به سودآوری بیشتر و گسترش کسب و کار شود .
در واقع بایستی قادر باشید که مدلی را ارایه دهید که کاملا متناسب با تقاضا باشد. به عنوان مثال وقتی که فروش به اندازه ی کافی نیست، باید بتوانید عملکرد شرکت را بررسی کرده و دلایل بروز چنین حالتی را مشخص کرده و به شکل کاملا اصولی و زیر بنایی آن را حل کنید. 

از طرفی می توانید با تجزیه و تحلیل تجربی عملکرد صدها مدیر فروش، مدل جدید و بررسی شده ی خود را ارایه کرده و آن را آزمایش کنید، و نتایج آزمایش عملی خود را در پایان نامه منتشر کنید. از طرف دیگر می توانید، یک فرآیند خاص تجاری را تجزیه و تحلیل کرده و در شرکت خود و یا سایر شرکت ها اعمال کرده و نتایج دست آوردهای آن را بررسی کرده و گزارش کنید.

به طور کلی در هر زمینه ی شغلی که فعالیت می کنید می توانید با اخذ مدرک mba در آن زمینه ی به خصوص در پست های مدیریتی و یا مشاورهای مدیریت مشغول به خدمت شوید و مطمئن باشید که در هر پستی که قرار می گیرید با توجه به آموزه ها و تجربه ی عملی خود بهترین عملکرد را خواهید داشت، چرا که تمامی چالش های شغلی خود را می توانید، با ارائه ی راه حل های جدید و خلاقیت و نوآوری رفع کنید.

حال اگر تمایل دارید در دوره ی mba شرکت کرده و مدرک mba یا گواهینامه ی mba را دریافت کنید، می توانید در دوره mba موسسه ی آموزش عالی آزاد فن پردازان شرکت کنید.
بایستی بدانید که آموزش mba، مزایای بسیاری برای دانش پذیران دارد، که در ادامه ی این مقاله قصد داریم به مزایای مهم اخذ مدرک mba اشاره کنیم.

دوره mba

مزایای  آموزش mba و اخذ مدرک mba

 

  1. افزایش اعتماد به نفس
    مطابق با مطالعاتی که اخیرا با تمرکز بر عملکرد و نحوه ی برخورد و چگونگی رفع مشکل تعدادی از فارغ التحصیلان mba، در مورد مسائل مالی و غیر مالی و تمامی امور مرتبط با شغل آنها انجام شده، مشخص شده است که این افراد برای حل تمامی این مسائل از اعتماد به نفس بالاتری نسبت به مردم عادی برخوردارند. افزایش اعتماد به نفس در واقع یکی از مهمترین مزایای غیر مالی برای دارندگان مدرک mba محسوب می شود.
    کسب مهارتهای حل مسئله و فنون مدیریت الهام بخش که در نتیجه  آموزش  دوره   mba برای فارغ التحصیلان دوره mba حاصل می شود، می تواند اعتماد به نفس آنها را به میزان زیادی افزایش دهد، چرا که این افراد به راحتی خود را با پیشرفت سریع و بی وقفه ی دنیای مدرن امروز همگام کرده و زیر سایه ی آموزشmba، می توانند بهترین ها را در دنیای رقابتی امروز برای کسب و کار خود رقم بزنند. با کسب مدرک mba، می توانید زندگی اجتماعی مناسبی برای خود رقم زده و در کنار این مسایل، به زندگی خصوصی خود نیز در سایه ی اعتماد به نفس جلایی داده و نهایتا احساس بینظیر موفقیت شخصی و کاری را تجربه کنید.
  2. ایجاد اعتبار
    روش های بسیاری وجود دارد که می توانید با استفاده از آنها اعتبارخود، شرکت و یا برند تان را افزایش دهید.
    مثلا می توانید به صورت داوطلبانه انجام پروژه های کاری در محل کارتان را بر عهده گرفته و خود را به چالش بکشید و نهایتا با انجام درست و به اتمام رساندن پروژه ی مورد نظر، اعتبار خود را افزایش داده و استعدادهای پنهان خود را به مدیریت نشان دهید، اما برای ایجاد اعتبار به عنوان یک کارآفرین یا مدیر شرکت، کسب و کاری مستقل راه اندازی کنید. اما داشتن مدرک mba در این مسیر، ضامن موفقیت و ادامه ی کسب و کار مستقل است. در واقع دارا بودن مدرک mba برای مدیر این شرکت نوعی اعتبار است.
  3. کسب مهارت های مدیریت عمومی
    بسیاری از آموزش های ارایه شده در این دوره در مورد مدیریت عمومی، تفکر انتقادی و تحلیلی، خلاقیت و ارتباطات، رهبری و ... است که در بسیاری از زمینه ها کاربرد دارد. در واقع دراین دوره، دروس عمومی مربوط به این مباحث ارایه می شود که در تمامی مشاغل و زندگی اجتماعی و خصوصی نیز کاربرد دارد. بر خلاف مدرک های خاص حرفه ای مانند مدرک پزشکی یا داروسازی و ...، آموزه های MBA در تمامی مشاغل و صنایع و ... عمومیت دارد. پس با اخذ مدرک mba به راحتی می توانید در کلیه ی زمینه های شغلی مشغول به فعالیت شوید.
  4. کنجکاوی وایجاد انگیزه
    فارغ التحصیلان MBA اغلب کنجکاوی ذاتی و سیری ناپذیری دارند. آنها به خوبی بر این مساله واقف هستند که همیشه چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد و کوشش می کنند که آنها را بیاموزند.
    اخذ این مدرک، توانایی افراد را در تجزیه و تحلیل رقابتی، مطالعه و پی گیری صنایع نوظهور، فناوری ها و صنایع جدید را نشان می دهد.
    مهارت های تفکر استراتژیک که در آموزش  MBA فرا می گیرید نه تنها در دنیای تجارت بلکه در زمینه های مختلف زندگی کاربرد دارد. با یادگیری این نوع تفکر به راحتی می توانید راه حل های احتمالی و مخفی از دید دیگران را در رفع مشکلات و چالش های پیش رویتان به کار بگیرید.
  5. برقراری تعاملات بهتر اجتماعی
    فارغ التحصیلان mba معمولا به راحتی می توانند که با دیگران ارتباط برقرار کرده و در تعاملات اجتماعی بی نظیرعمل کنند اما کسب مهارت های ارتباطی ارائه شده در این دوره، می تواند در زندگی خصوصی تان نیز کاربرد داشته باشد. ایجاد ارتباط بهتر با همسر، فرزندان، والدین، خواهر و برادرو دوستان نیز یکی از اعجازات شرکت در این دوره است. برقراری ارتباط بهتر و تعاملات اجتماعی در زندگی روزمره بسیار مهم است.
  6. نظم و انضباط
    برای شرکت در دوره ی مذکور و کسب مدرکMBA ، باید در کلاسها و جلسات آموزشی شرکت کنید، تکالیف درسی تان را به موقع انجام دهید و در کنار این موارد وظایف شغلی و کاریتان را نیز مدیریت کنید. احتمالا هنگام شرکت در دوره نیز باید به امور اجتماعی و شغلی خود نیز سر و سامان دهید و کار کنید، انجام همه ی این کارها با هم سطح مطلوبی از انظباط فردی را می طلبد که ممکن است به طور معمولی از آن استفاده نکنید. اما می توانید ضمن شرکت در این دوره، نظم و انظباط فردی خود را پرورش دهید.
  7. مدیریت زمان
    یکی از دستاوردهای رعایت نظم و انضباط، توانایی مدیریت زمان به طور مطلوب است. مدیریت زمان را می شود در غالب انجام تمام کارهای تان به نحو مطلوب اعمال کرد. بنابراین خود را بیش از حد اذیت نکنید و خود را دست کم نگیرید. در واقع می توانید با مدت زمان کمتر، کارآمد تر بوده و یا در زمان کمتری نتایج بهتری بدست آورید. مهم نیست از کجا شروع کرده اید، مهم این است که  در حال حاضر می توانید در کمترین زمان بهترین نتایج را به دست آورید.
  8. کسب فرصت های شغلی بیشتر
    امروزه بسیاری ازسازمان ها و شرکت های معتبر، برای استخدام بسیاری از پست های اداری، دارندگان مدرک یا گواهینامه mba را ترجیح می دهند. با کسب این مدرک ، تعداد فرصتهای شغلی که مناسب آن هستید را به طور چشمگیری افزایش می دهید.

دوره mba

دوره mba موسسه آموزش آزاد عالی فن پردازان

موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان، یکی از موسسات معتبر آموزشی است که کلیه ی دوره های آموزشی را ارایه می دهد، تمامی دوره های ارایه شده توسط این مرکز، تحت نظارت علوم فناوری و تحقیقات بوده و کلیه ی مدارک اعطا شده، مورد تایید وزارت علوم، فناوری و تحقیقات می باشد. اگر قصد دارید در دوره mba شرکت کنید، فرصت را از دست نداده و همین حالا با موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان تماس حاصل نمایید.

ضمنا گواهینامه mba این موسسه، مورد تایید سازمان ارزیابی جهانی مدارک، wes است. سازمان ارزیابی جهانی مدارک در کشور کانادا واقع شده که تمامی مدارک این موسسه را تایید می کند. با ما همراه باشید و ضمن شرکت در دوره mba و یادگیری سرفصل های آموزشی و معتبر کارشناسی حرفه ای مدیریت کسب و کار، توانایی های خود را گسترش داده و کسب و کار خود را متحول کنید. با شرکت در دوره ی مذکور به راحتی می توانید فرصت های شغلی پیش روی خود را گسترش داده و با خیالی آسوده شغل های مدیریتی مناسبی برای خود دست و پا کنید. 

برچسب ها :

نظرات و دیدگاه ها