طراحی دکوراسیون داخلی به سبک فرانسوی را یاد بگیرید!

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک فرانسوی را یاد بگیرید!

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک فرانسوی را یاد بگیرید! | برای مردمان همه ی کشورهای جهان، کشور فرانسه معمولاً یادآور احساسی اشرافی و منحصر به فرد، فضای تجملاتی و لوکس و همچنین حسی کامل عاشقانه و رمانتیک است. سبک طراحی فرانسوی قطعاً بدون در نظر گرفتن وجود قهرمان ها و شوالیه های فرانسوی، زندگی گذشتگان، عظمت و استواری قلعه ها و .... هیچ هویت و تاریخی نخواهد داشت. درسبک های طراحی فرانسوی،  وجود فضاهای پر زرق و برق و همچنین ظرافت و لوکس بودن وسایل، یکی از جنبه های چشم نواز این سبک بوده که قطعا طرفداران بسیاری دارد .

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک فرانسوی را یاد بگیرید!

اگر دوست دارید که در فضای خانه تان حس لوکس گرایی و تجملات به مهمان های تان القا شود حتماً از سبک طراحی فرانسوی در چینش خانه ی خود استفاده کنید سبک فرانسوی در ایران نیز طرفداران بسیاری دارد و البته در گذشته نیز مورد توجه پادشاهان و حاکمان قاجار بوده است. چینش منزل و طراحی  دکوراسیون به سبک فرانسوی نه تنها در اکثر کشورهای جهان هویت و جذابیت خاصی دارد بلکه در سال های اخیر نیز طرفداران بسیاری در ایران پیدا کرده است.

در ادامه ی این مقاله قصد داریم که ویژگی های اصلی سبک فرانسوی و همچنین روش های چینش و ایجاد این سبک در مکان ها را توضیح دهیم. 

ویژگی های اصلی سبک فرانسوی

یکی از قابل توجه ترین ویژگی های دکوراسیون داخلی به سبک فرانسوی، هزینه ی بالای طراحی و همچنین قیمت بالای اجناس لوکس مورد لزوم آن است.
 قیمت های گران و هزینه های گزافی که صرف خرید مبلمان تا اکسسوریهای بزرگ و کوچک می شود، در سبک فرانسوی بسیار دیده می شود. استفاده از پارچه های مخملی بی نظیر لوکس و همچنین پارچه های ابریشمی گل برجسته و رنگارنگ در ترکیب با شیفان و ارگانزا بسیار دیده می شود که جذابیت محیط را صد چندان می کند. وجود حاشیه های زینتی گل و بوته و انواع گچبری نیز در تمامی جنبه های طراحی سبک فرانسوی بسیار چشم نواز است.

قسمت اصلی این سبک معمولاً در طراحی و چینش  قاب های حک شده با نقره و طلا یا برنز و همچنین نقاشی های رنگ و روغن بزرگ و شمعدان های بزرگ آنتیک خلاصه شده است. علاوه بر تمامی موارد ذکر شده کریستالهای چینی زیبا به عنوان وسایل زینتی این سبک مورد استفاده قرار می گیرد. در سبک طراحی فرانسوی آباژور ها و لوستر های زیبای آنتیک و قدیمی دیده می شود که کریستالهای آویز آن ظرافت بیشتری به محیط می بخشند. وجود لامپ های تزئینی و  همچنین کریستالی رنگارنگ در سقف و دیوارها معمولا جذابیت محیط را دوچندان می‌کند. پنجره ها در این سبک به گونه ای طراحی می شوند که که بر بالای دیوار قرار گرفته و بسیار بزرگ باشند.  وجود اکسسوری های چوبی تزیینی نیز یکی دیگر از ویژگی های جدایی ناپذیر این سبک است. در سبک طراحی فرانسوی معمولا مبل ها از میز ناهار خوری گرفته تا تخت خواب های تک نفره و دو نفره از چوب های بسیار زیبا و با کیفیت حکاکی شده درست شده و مورد استفاده قرار گرفته اند. در واقع استفاده از وسایل چوبی آنتیک، یکی از مهمترین ویژگی های اصلی معماری به سبک فرانسوی است. وجود صندلی هایی از ترکیب چوب و فلز و مبلمان های خاص با پشتی ها و پایه های زیبای حکاکی شده، زیبایی این نوع طراحی را  صد چندان می کند.

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک فرانسوی را یاد بگیرید!

 صندلیهای زیبای راحتی که به نام "راکی چیر" معروف است با مبل های رسمی ظریف با پایه های گرد و باریک و همچنین تزیینات خاص با اشکال مختلف در کنار عناصر دکوراتیو و پارچه های مخملی گران قیمت در این سبک طراحی زیاد دیده می شود. البته اصلاً لازم نیست که مبلمان در این سبک چینش تک رنگ باشد بلکه می توانید با در نظر گرفتن هارمونی خاص بین وسایل منزل رنگ پارچه های مبلمان تان را انتخاب کنید. در سبک طراحی فرانسوی می توانید  از سبک های مختلف در انتخاب وسایل منزلتان استفاده کرده و با ترکیب تمامی سبک ها، زیبایی لذت بخشی به محیط هدیه دهید. یکی از ویژگی های اصلی سبک فرانسوی، انتخاب رنگ و همچنین محدودیت رنگ هاست در این سبک معمولاً اولویت استفاده از رنگهای سفید عاجی و پاستیلی است. رنگ های پاستیلی معمولا رنگ هایی هستند که به رنگهای سفید و ملایم بسیار نزدیک بوده و گاه خنثی هستند. این رنگ ها با ظرافت و ملایمت خاصشان، زیبایی و ظرافت محیط را دوچندان کرده و لطافت خاصی به آن می بخشند.

در سبک طراحی فرانسوی از رنگ‌های مختلفی مانند سبز کم رنگ، سبز زمردی، سبز پسته ای، بنفش کمرنگ یا یاسی، آبی روشن، آبی خاکستری و نقره ای زیاد استفاده می شود. البته هنگام انتخاب رنگ ها در این نوع چینش در سبک فرانسوی به این مسئله دقت کنید که سبک فرانسوی بیش از هر چیزی بر ظرافت و زیبایی تمرکز کرده و رنگ های عوام پسند و مبتذل را دوست ندارد.

تزئین اتاق پذیرایی یا نشیمن به سبک فرانسوی

چینش اتاق پذیرایی به این سبک، بسیار لوکس و اشرافی است. ظرافت و شیک بودن از ویژگی‌های جدا ناپذیر این سبک بوده که معمولاً در چینش کلیه ی فضاهای خانه به چشم می خورد. مبلمان و وسایل اتاق پذیرایی شامل یک مبل کوچک، میز گرد بزرگ یا بیضی و همچنین شومینه ای قدیمی و آنتیک بوده که که روی آن را شمعدان های برنزی و یا قاب عکس های زیبا احاطه کرده و زیبایش را چندین برابر می کند.  البته معمولاً در بالای شومینه ۱ قاب خاص آویخته شده که جذابیت زیبایی به محیط می بخشد. یکی دیگر از مشخصات اتاق پذیرایی به سبک فرانسوی  وجود یک میز گرد کوچک با رومیزی دست ساز و ظریفی است که روی آن را قاب عکس های افراد خانواده پر کرده است. در سبک فرانسوی پنجره های اتاق نشیمن بایستی تا حد امکان باز باشند تا محیط را از نور فراوان لبریز کنند البته پنجره ها بایستی به شکل بسیار زیبایی تزیین شوند. مثلاً با پرده های خاص اشرافی و بلند و مخملی که جذابیت خاصی به محیط بخشیده و  نور را به اندازه کافی به درون محیط هدایت می کند.  البته منابع روشنایی در اتاق پذیرایی باید به اندازه‌ای باشد که نور کافی به محیط برسد. همچنین بایستی لوستری بسیار بزرگ و مجلل در وسط سقف آویزان باشد که نور محیط را به رنگ های کریستالی اش تجزیه کند و زیبایی محیط را افزایش دهد.

 حال اگر طراحی به سبک فرانسوی را دوست داشتید و می خواهید مطالب بیشتری در مورد آن یاد گرفته و فضای خانه خود یا هر محیطی را به این سبک درآورید، می توانید در دوره نرم افزار های طراحی دکوراسیون داخلی موسسه آموزش عالی آزاد پردازان شرکت کرده و بعد از آموزش نرم افزار طراحی نرم افزار دکوراسیون داخلی و همچنین کسب مدرک دوره یا گواهینامه دوره  نرم افزار طراحی دکوراسیون داخلی، خانه یا فضاهای مورد نظر را به هر سبکی که دوست دارید طراحی و تزئین کنید. 

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک فرانسوی را یاد بگیرید!

ویژگی های کلی سبک دکوراسیون فرانسوی

  •   رنگ ها

قطعاً در محیط هایی که به سبک فرانسوی چیده شدند رنگ های تند و قوی نخواهید دید. خصوصاً در پاریس پایتخت کشور فرانسه اکثراً تمامی چیزهایی که می بینید به رنگ سفید است که این مشخصه اصلی طراحی به سبک فرانسوی است. البته دقت کنید که رنگ سفید به کار برده شده در این نوع طراحی نه به رنگ آبی زیاد نزدیک است که خستگی و کسالت را به محیط القا کند و زیاد به رنگ زرد، بلکه سفیدی است که حس گرمی به شما منتقل می کند. یک سفیده شیری که تقریبا دوز بسیار کمی از صورتی به آن اضافه شده است. به طور کلی رنگ های زرق و برق دار و قوی هیچ جایی در دکوراسیون فرانسوی ندارند و بایستی برای انتخاب رنگ در چینش فرانسوی رنگ های ملایم و ملیح را انتخاب کنید.  

  •   طراحی دیوار

با کمک نقش نگار های فرانسوی و همچنین الگوهای  نقاشی خاص می‌توانید تمدن و فرهنگی فرانسوی را به خانه هایتان ببرید. برای انجام این کار می‌توانید یکی از دیوارهای خانه تان را با الگو و اشکال های مختلف فرانسوی طراحی کنید یا اینکه صحنه های زیبایی را در پس زمینه روشن ایجاد کرده و ظاهری شیک و فرانسوی به آن بدهید. 

  •     مبلمان

برای اینکه بتوانید هماهنگی خاصی بین چینش معاصر و کلاسیک و طراحی فرانسوی به وجود آورید، حتماً یک یا دو قطعه مبلمان آنتیک  در فضای خانه تان قرار دهید علاوه بر این استفاده از پارچه های خاص قدیمی، انعطاف پذیری محیط شما را بیشتر می‌کند. 

  •  روشنایی

اگر به دنبال ایجاد فضایی دراماتیک و  چشم‌گیر  هستید، استفاده از اباژورها و لوسترها می‌تواند به شما کمک کند. خوشبختانه امروزه اشکال مختلفی از این لوازم تزئینی در دسترس داریم که قطعا انتخاب شما را محدود نمی کند.

  •    ترکیب طراحی‌های قدیمی و جدید

خانه‌های معمولی فرانسوی برای چینش معمولا وسایل قدیمی خود را  یا ظاهری شیک و مدرن به نمایش می گذارند. اگر مجسمه یا شمعدان ها ی بلند خاص و  یا چیزی شبیه به آن، در دسترس ندارید، از نقاشی‌های زیبا با هنر دست کمک بگیرید. این یک ایده و ترفندی عالی، برای ترکیب وسایل قدیمی با جدید است.

  •    کفپوش ها

فرانسوی‌ها معمولا برای کف خانه های شان از سنگ های خاص و یا کف پوش های چوبی استفاده می کنند که گاها با کمک قالیچه‌های خاص و دوست داشتنی، ظاهری کلاسیک و مدرن به محیط می بخشند.

و اما مواردی که عنوان کردیم نکات کلی از طراحی دکوراسیون داخلی به سبک فرانسوی بود که اگر می خواهید اطلاعات جامع و مفصلی از آن داشته باشید می توانید در دوره نرم افزارهای طراحی دکوراسیون داخلی موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان شرکت کرده و به شکل بسیار کاربردی بر آن تسلط پیدا کنید. 

برچسب ها :

نظرات و دیدگاه ها