از خرده فروشان طلا تا طراحان حرفه ای موفق طلا و جواهر

از خرده فروشان طلا تا طراحان حرفه ای موفق طلا و جواهر

به طور کلی  جواهرات شامل  زیورآلات تزیینی است که افراد از آنها برای زیبایی هر چه بیشتر استفاده میکنند مانند گوشواره‌ها، النگو، گردنبند، پابند، حلقه و غیره. جواهرات ممکن است گاهاً در بدن یا حتی روی لباس استفاده شود. اولین تاریخچه استفاده از زیورآلات در انسان به کشور آفریقا برمیگردد که با صدف های زیبای دریایی ساخته می شد. امروزه نیز افراد تمایل زیادی دارند که از زیورآلات استفاده کنند به همین دلیل طراحان طلا و جواهر روز به روز مدل های جدیدتری را با توجه به سلیقه و گرایش مشتری برای انواع طلا و جواهر طراحی می کنند. بعد از مرحله طراحی طلا و جواهر، آنچه که برای جواهرفروشان اهمیت دارد، فروش و جذب مشتری بیشتر و بازاریابی بهتر است. روشهای متعددی برای طراحی طلا و جواهر وجود دارد، افرادی که در زمینه طراحی طلا و جواهر فعالیت می‌کنند صرفاً از دو نوع طراحی جواهر به سبک کلاسیک و طراحی جواهر به سبک مدرن امروزی با استفاده از نرم افزارهای طراحی طلا و جواهر استفاده می کنند. اما این روزها یکی از به روزترین و پرکاربردترین روشهای طراحی طلا با استفاده از نرم افزار های طراحی طلا و جواهر میباشد که به راحتی می توان با شرکت در دوره MBA طراحی طلا و جواهر، نحوه ی کارکرد آنها را فرا گرفت. یکی دیگر از آیتم هایی که در دوره MBA طراحی طلا و جواهر  ارائه می شود، روش های بازاریابی و فروش موفق طلا و جواهر به صورت حضوری و اینترنتی می باشد. حتی با یک جستجوی ساده اینترنت برای اینستاگرام متوجه خواهید شد که امروزه کسب و کارهای اینترنتی در حوزه طلا و جواهر بسیار زیاد و فعال هستند و هر روزه تعداد آنها رو به افزایش است. با شرکت در دوره MBA طراحی طلا و جواهر، یک سری اصول و راه کارهایی به منظور فروش و بازاریابی موفق جواهر به دانشپذیران ارائه می شود. که مطمئنا همه ی آن چیزی نیست که برای موفقیت در این زمینه به آنها نیاز است، با حضور در دوره mba طراحی طلا و جواهر، دانش پذیران می توانند با تکنیکهای طراحی طلا و جواهر به سبک مدرن امروزی آشنا شده و روش های فروش و بازاریابی جواهرات را به سبک اینترنتی و سنتی را به صورت توامان فرا گیرند. 

دوره mba طلا و جواهر

  به منظور آموزش ‏mba طراحی طلا و جواهر  به چه مواردی مورد نیاز است؟

قبل از هر چیز  افرادی که تمایل دارند در دوره MBA  طراحی طلا و جواهر شرکت کنند بایستی به کار کردن در این علاقه داشته از ذوق و سلیقه سرشاری برخوردار باشد، در واقع باید شمه هنری مناسبی داشته باشد. علاقمندی به امور  مدیریتی و بازاریابی و فروش، توان و قدرت ادراک و  تجزیه و تحلیل شرایط بازار برای فروش طلا و جواهر و نهایتاً برطرف کردن مشکلات مدیریتی یکی از پیش نیازهای شرکت در این دوره محسوب می شود. توانایی کسب مهارتهای عمومی و تخصصی و داشتن روابط عمومی بالا، روحیه شکست ناپذیر و جسور، ذهنی خلاق و مشتری مدار همه ی مواردی هستند که یک دانشپذیر به منظور آموزش MBA طراحی طلا و جواهر به آنها نیاز دارد.

یک طراح طلا و جواهر چه کاری انجام می دهد؟

طراحی طلا و جواهر، شغلی است که  ذوق هنری و سلیقه ی خاصی را می طلبد تا افراد بتوانند در این زمینه موفق عمل کنند. این حرفه  با ارائه ی ایده های مختلف برای طراحی طلا و جواهر همراه است. بسیاری از طراحان طلا و جواهر خود نیز در کار بازاریابی و فروش جواهر فعالیت می کند.  در واقع اگر یک طراح طلا و جواهر کارش را به خوبی بلد باشد و آموزش خوبی دیده باشد، می تواند می تواند از صفر تا صد پروژه طراحی طلا تا فروش و بازاریابی آن را خود شخصا به عهده داشته باشد. اکثر طراحان طلا و جواهر افرادی هستند که بعد از ساخت آیتم های خاص جواهرات در زمینه فروش آنها نیز فعالیت دارند.

درآمد یک طراح طلا و جواهر چقدر است؟

میزان درآمد حرفه ی طلا و جواهر کاملا به میزان سابقه و مهارت شخص در زمینه ساخت طلا و جواهرات و همچنین ارائه ی طرح ها و مدل های منحصر به فرد و خلاقانه و همچنین توانایی مناسب وی در زمینه ی فروش و بازاریابی طلا و جواهرات بستگی دارد. البته عوامل دیگری نیز در این راستا موثر هستند که من جمله می توان به منطقه ی جغرافیایی و جواهرات مورد پسند آن منطقه در این زمینه اشاره کرد. کلیه طراحان طلا و جواهر ممکن است در ابتدای کار خود درآمدی بین ۲۵ تا ۳۵ هزار دلار در سال داشته باشد که البته اگر در این زمینه بسیار فعال و خاص عمل کنند، می توانند در آمد خود ر به 160000 دلار در سال ارتقا دهند.

 طراحان طلا و جواهر از راه‌های دیگری نیز می توانند کسب درآمد کنند، برای مثال می‌تواند از طریق گرفتن سفارش های خاص از مشتری، برای ساخت طلا و جواهر های خاص و گرانبها کسب درآمد زیادی داشته باشند. آنها حقوق و دستمزد خوبی برای ساخت و فروش طرح های سفارشی و منحصر به فرد از برخی مشتریان دریافت می کنند و می توانند درآمد سالانه خود را به اعداد شش رقمی در سال برسانند، در حالیکه بسیاری دیگر از طراحان جواهر تنها با فروش یک طرح و تولید انبوه آن می توانند همین مقدار درآمد را در سال کسب کند. بنابراین میزان درآمد طراحان طلا و جواهر بسته به نوع و زمینه فعالیت آنها و همچنین تجربه توانایی فرد در طراحی و ارائه طرح های نوآورانه و خلاقانه متغیر می باشد، در آمد طراحان طلا و جواهر در واقع به میزان سابقه و تجربه افراد و زمانی را که در این کار سپری کردند، بستگی دارد.

تاریخچه ی طراحی طلا و جواهر

هنگامی که فلزات گرانبها مانند طلا و نقره در دوران باستان کشف شد، افراد بسیاری شروع به ساخت جواهرات زیبا و تزیینی کردند. در واقع تاریخچه طراحی طلا و جواهر را می توان به دوران باستان و دوران اولیه زندگی انسان ها نسبت داد. انسان ها به دلیل روحیه هنری و هنر دوستانه از همان ابتدای پیدایش به دنبال آثار هنری و زیبا و ساخت وسایل تزئینی و زیورآلات بوده اند.  قبل از اینکه فلزات و طلا کشف شود، انسان ها از صدف های دریایی و سنگ های زینتی استفاده می‌کردند و از آنها برای خود وسایل تزیینی می ساختند اما بعدها با کشف و طلا و نقره موفق به ساخت وسایل تزیینی از این دو فلز گرانبها شدند، به همین دلیل تاریخچه طلا و جواهر به عهد باستان بر می گردد. فرایند طراحی طلا و جواهر از یک ایده کاملاً ساده و کاربردی آغاز می‌شود و نهایتاً تبدیل به تولید یک محصول بسیار زیبا و منحصر به فرد می گردد. در دوره طراحی طلا و جواهر می توان طرح های بی نظیر را روی کاغذ ترسیم کرد و با استفاده از کامپیوتر و نرم افزارهای مخصوص این کار را گسترش داد انتخاب هر یک از این دو روش صرفاً به طراح بستگی دارد.

دوره mba طلا و جواهر

لازمه ورود به صنعت طراحی جواهر چیست؟

با توجه به اینکه طراحان طلا و جواهر هر چه در ساخت و طراحی قطعات زیور آلات، خلاقانه تر و منحصر به فرد تر عمل کنند، موفقیت بیشتری را از آن خود می‌کنند، آموزش mba طراحی طلا و جواهر برای افرادی که قصد ورود به این رشته را دارند امری ضروری به حساب می آید، در غیر این صورت افراد نمی توانند با سایر رقبای خود در این زمینه رقابت کرده و بازار مناسبی را از آن خود کند و نهایتاً اینکه درآمد مناسب و مطلوبی را در این رشته به دست نمی آورند.

بنابراین دانش پذیران به منظور موفقیت در دوره MBA طراحی طلا و جواهر، باید طراحی جواهر با استفاده از کامپیوتر را یاد گرفته و با تکرار و کسب تجربه در این رشته موفقیت های بی نظیری را از آن خود کنند. در این دوره علاوه بر آموزش نحوه ساخت و طراحی طلا و جواهر دانشپذیران میتواند فلزکاری و همچنین نحوه تشخیص سنگهای قیمتی و گرانبها را یاد گرفته و نهایتاً بعد از تسلط پیدا کردن به دو گزینه ی بازاریابی و فروش، در زمینه ی طراحی طلا و جواهر بسیار موفق عمل کنند. بعد از گذراندن دوره آموزش MBA  طراحی طلا و جواهر و دریافت مدرک MBA طراحی طلا و جواهر و یا گواهینامه  MBA طراحی طلا و جواهر، دانشپذیران می توانند به آسانی وارد این زمینه فعالیتی شده و با تجربه روز افزون در محیط کسب و کار، میزان درآمد خود را افزایش داده و نهایتاً جایگاه مناسبی را برای خود رقم بزنند. طراحان طلا و جواهر می توانند با استفاده از سنگهای قیمتی و فلزات گرانبها طرح های بی نظیر ارائه داده و جواهراتی خاص بسازند و آنها را به عنوان زیورآلات خاص به مشتریان منحصر به فرد ارائه دهند و در ازای آن دستمزدهای بالایی بگیرند.

دوره mba طلا و جواهر

شرایط شغلی طراحان جواهر چگونه است؟

نحوه ی کار بیشتر طراحان طلا و جواهر، فریلنسری یا خویش فرما است  که این مسئله باعث می شود تا طراحان طلا و جواهر در کارشان انعطاف پذیری بیشتری را حس کرده  و فرصت بیشتری برای انجام کارهایشان  به صورت تمام وقت و یا پاره وقت داشته باشند. اگر در این زمینه فعالیت می کنید حتما متوجه شده اید که می توانید گاها در صورت نیاز زمان بیشتری را به کارتان اختصاص داده و یا از ان کم کنید. اما برای طراحان طلا و جواهری که به استخدام شرکتی خاص در می آیند، اوضاع کاملا متفاوت است و بایستی باید طبق شرایط شرکت مورد نظر عمل کنند بدین صورت که ساعت کاری معمولا منظم است و هیچگونه تغییری ندارد. محیط کار طراحان طلا و جواهر، می تواند از یک اتاق کوچک تا یک کارگاه بزرگ باشد که همیشه شلوغ،  پر از سر و صدا و گرد و غبار است. به عنوان یک طراح طلا و جواهر آزاد کار و یا خویش فرما می توانید در هر مکانی کار کنید. اکثر طراحان طلا و جواهر، در شهرهای کشورهای بزرگ مشغول به کار هستند.
شهرهایی که تعداد کارخانه و کارگاه های تولید طلا و جواهرات در آنها زیاد است، مانند بیرمنگام، ادینبورگ، گلاسکو، لندن و شفیلد. طراحان خویش فرما ی طلا و جواهر، اغلب در خروه فروشی ها و نمایشگاه های صنایع دستی کار می کنند و محصولات خود را در معرض نمایش گذاشته و به فروش می رسانند. سفر به نمایشگاه ها ی هنری طلا و جواهر و بازدید از آنها، جزئی از کار آنان محسوب می شود. اکثر طراحان در کوتاه مدت، قبل از اینکه کار مرتبط پیدا کنند، به کارهای موقتی رو می آورند.

حقوق و درآمد طراحان طلا و جواهرات

اکثر طراحان طلا و جواهر، کار خود را به صورت آزاد شروع می کنند. در این حالت می توانند تصمیم بگیرند که برای خود کار کنند و درآمد خوبی داشته باشند و دستمزد پایین تری بگیرند اما در کنار استادان حرفه ای طلا و جواهرات شاگردی کرده و فوت و فن های کار را یاد بگیرند.
بسته به اینکه استخدام باشند یا خویش فرما، چقدر تجربه دارند، مشهور و نامی هستند، و چقدر در زمینه ترویج کسب و کار خود، فعال و ماهر هستند، میزان درآمد آنها متغیر است. امکان درآمدزایی بالا در این رشته وجود دارد، اما در اوایل دوران کاری و نوپا بودن در این زمینه، ممکن است اینگونه نباشد و یا حتی شاید نیاز به درآمد اضافی نیز داشته باشند.

حال که با پیش نیازهای شرکت در دوره طراحی طلا و جواهر آشنا شدید و می خواهید در این زمینه مشغول به فعالیت شوید، می توانید در دوره MBA طراحی طلا و جواهر موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان شرکت کرده و از کلیه ی آموزش ها و دروس عملی این رشته بهره ببرید. پس درنگ نکنید و همین حالا به سایت فن پردازان یا موسسه ی آموزش عالی آزاد فن پردازان مراجعه کنید.

برچسب ها :

نظرات و دیدگاه ها