سریع ترین راه برای مدیر عامل شدن چه راهی  است؟

سریع ترین راه برای مدیر عامل شدن چه راهی  است؟

سریع ترین راه برای مدیر عامل شدن چه راهی است| بسیاری از افراد دوست دارند که مسیر شغلی رو به رشدی داشته باشند و رویای مدیر عامل شدن دارند. یک تحقیق 10 ساله بر روی مدت زمان لازم برای مدیر عامل شدن انجام شده تا عوامل تاثیر گذار بر روی این مسئله که چطور بعضی از افراد به این جایگاه شغلی می رسند، شناسایی شود. نتایج این تحقیق نشان می دهد که برای مدیر عامل شدن 24 سال زمان لازم است. اما بعضی از افراد هم در مدت زمان بسیار کمتری مدیر عامل می شوند. نتیجه این تحقیق را اینطور خلاصه کرده اند که سریع ترین راه برای ارتقا شغلی و رسیدن به بالاترین پست مدیریتی لزوما از مسیر بی عیب و نقش بودن عبور نمی کند. به عبارت دیگر افرادی که از جهت کامل هستند، لزوما سریع تر مدیر عامل نمی شوند. نتایج این تحقیق نشان داد افرادی که سریع تر ارتقا پیدا کرده اند مدرک MBA داشتند، اما نه همه آنها. علاوه بر این همه این افراد کسانی نبودند که سال های طولانی مدت به عنوان یک کارمند نمونه و بی عیب و نقص کار کرده باشند. پس چه چیزی باعث شده تا این افراد پست شغلی که برای بدست آوردنش دست کم 24 سال زمان لازم است را سریع تر بدست آوردند؟ جوابی که این تحقیق به این پرسش می دهد این است که این افراد نسبت به بقیه جسور تر عمل کرده اند. بررسی بیشتر بر روی این افراد نشان داد که در 90 درصد موارد این افراد ویژگی های مشترکی دارند که باعث موفقیت آنها شده است.

سریع ترین راه برای مدیر عامل شدن چه راهی  است؟

موفقیت های بزرگ با تجربه های کوچک آغاز می شود

مسیر مدیر عامل شدن به ندرت یک خط مستقیم و بدون فراز و نشیب است. این مسیر بالا و پایین های زیادی دارد و گاهی یک شخص برای موفقیت مجبور است هر جهتی که را به قله موفقیت می رساند حرکت کند. این مطالعه نشان داد که 60 درصد از افراد در مسیر مدیر عامل شدن در مقطعی حاضر شده اند که پست شغلی پایین تر ، اما با مسئولیت بیشتر را بپذیرند تا با این کار تجربه شغلی بیشتر را بدست آورند. اکثر افراد تحمل این را ندارند که زمانی را برای رسیدن به خواسته خود صرف کنند تا در عوض از آن تجربه بدست آورند. اما افرادی که سریع تر مدیر عامل می شوند در این دسته قرار نمی گیرند و حاضر هستند که برای بدست آوردن تجربه زمانی را در پست شغلی پایین مشغول به کار شوند. این کار آنها را از دیگران متمایز می کند و به یکی از عوامل موفق شدن آنها تبدیل می شود. بنابراین اگر می خواهید به یک پست مدیریت موفق و دلخواه برسید، این فکر را باید کنار بگذارید که مدیر شدن یک راه مستقیم است و فقط کافی است که نردبان ترقی را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارید. افرادی که به تازگی وارد حوزه مدیریت شده اند و یا می خواهند روزی به یک مدیر موفق و توانمند تبدیل شوند، باید این موضوع را در نظر داشته باشند که تجربه همیشه به آنها کمک خواهد کرد تا بهتر عمل کنند. اگر مدتی در یک پست نسبتا خوب مشغول به کار باشید اما مسئولیت کمی به عهده شما باشد، مسلما نباید انتظار داشته باشید که در نهایت به یک فرد بسیار موفق تبدیل شوید. پذیرش مسئولیت های بیشتر با وجود اینکه چالش های زیاد با خود به همراه دارد، اما در عوض باعث می شود تا در زمان کم چیزهای زیادی بیاموزید و همین مسئله کمک می کند تا زودتر به بالاترین درجه مدیریت برسید. بنابراین اگر در دوره MBA شرکت کرده اید و قصد دارید که به یک مدیر موفق تبدیل شوید، یادت باشد که تجربه های کوچک اما زیاد یکی از موثرترین روش ها برای این است که سریع تر یک مدیر عامل شوید.

پذیرش مسئولیت سنگین یک جهش بزرگ است  

 عامل دیگری که مدیر ارشد شدن را سریع تر می کند و باعث می شود تا زودتر به موفقیت برسید این است که از چالش ها و مسئولیت هایی که به نظر سنگین می رسد فرار نکنید. تحقیق 10 ساله بر روی مدیران عاملانی که سریع تر از بقیه به موفقیت رسیده اند، نشان داد که این افراد مسئولیت بزرگ تر را به یک فرصت برای سریع تر شدن رشد خود تبدیل کرده اند. اکثر افراد از پذیرش مسئولیت سنگین و بیشتر شانه خالی می کنند، چرا که فکر می کنند توانایی آن را ندارند که آن مسئولیت را انجام دهند. بعضی دیگر هم به دلیل راحت طلبی از پذیرش مسئولیت های بزرگ تر خودداری می کنند. دقیقا همین جاست که فرق بین افرادی که در شغل خود سریع تر رشد می کند با آنهایی که سال ها برای رسیدن به یک پست شغلی تلاش می کنند مشخص می شود. تحقیقات نشان می دهد که افراد موفق مسئولیت هایی که کاملا برای آن آمده نبوده اند را به چشم یک فرصت نگاه کرده و آن را پذیرفته اند. حتی گاهی این مسئولیت ها ممکن است بسیار فراتر از سطح تجربه و تخصص آنها باشد، اما آنها راهی برای غلبه بر این موضوع و به سرانجام رساندن وظیفه ای که به آنها داده شده پیدا کرده و نه تنها خودشان را به چالش کشیده اند، بلکه مسیر رشد سریعتر خود را هم فراهم کرده اند.  به عبارت دیگر با پذیرش مسئولیتی که بالاتر از توان آنها است ، یک کاتالیزور به رشد مسیر شغلی خود اضافه کرده اند. حتی بعضی از این افراد خودشان به دنبال پذیرش مسئولیت سنگین تر بوده اند و فقط به این موضوع اکتفا نکرده اند که صبر کنند تا یک فرصت طلایی نصیب آنها شود، و مدام درخواست مسئولیت بیشتر کرده اند و گاهی نوع مسئولیت را در اولویت های بعدی قرار داده اند و هر چه که بوده را پذیرفته اند. البته برای پذیرش مسئولیت های بزرگ تر باشد کمی اعتماد به نفس داشت و چیزی نترسید. بنابراین از یک جهت پذیرش مسئولیت را می توان به اعتماد به نفس بیشتر این افراد نسبت داد.

سریع ترین راه برای مدیر عامل شدن چه راهی  است؟

آیا بدون داشتن مدرک مدیریت هم می شود مدیر عامل شد؟

به جز در مواردی که خودتان کسب و کار را راه اندازی کرده باشید، در سایر موارد شانس رسیدن به درجات بالای مدیریت بدون داشتم مدرک مرتبط با آن مثل داشتن مدرک MBA ، عملا امکان پذیر نیست، مگر در موارد استثنایی و بسیار کم، و در غیر این صورت احتمال و شناس چنین چیزی بسیار کم است. بررسی ها نشان می دهد که مدیران رده بالا اکثر تحصیلات سطح بالا دارند. خوشبختانه برای یادگیری علم مدیریت لزوما نیازی به رفتن به دانشگاه نیست. این روزها موسسات عالی معتبر هم دوره های مرتبط با مدیریت حرفه ای کسب و کار را برای افراد علاقمند به این حوزه ارائه می کنند ، یکی از این موسسات معتبر موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان است که دوره های مختلف مدیریت را برگزار می کند. دوره مدیریت حرفه ای کسب و کار یا همان دوره MBA هم به صورت عمومی و هم به شکل تخصصی در این موسسه برگزار می شود.
در یک تحقیق انجام شده بر روی افرادی که به عنوان مدیر عامل مشغول به فعالیت هستند، مشخص شد که نزدیک به 60 درصد آنها مدرک یا گواهینامه MBA دارند. تغییراتی که در دنیای امروز به وجود آمده، باعث شده تا اکثر کسب و کارها و مسائل مربوط به آن پیچیده تر شود. اداره کردن این سطح از پیچیدگی، بدون داشتن مهارت و علم و دانش کافی در عمل امکان پذیر نیست. به همین دلیل دوره تخصصی مدیریت کسب و کار به وجود آمد تا با کمک آن امور مربوط به اداره کردن کسب و کارها بهتر و موثر شود. اگر می خواهید تا قبل از رسیدن به 30 سالگی به یک مدیر تبدیل شوید، پس بهتر است که بر روی آموزش MBA یا همان مدیریت حرفه ای کسب و کار تمرکز کنید. با شرکت در دوره MBA ، مهارت های رهبری و هماهنگی سازمانی را آموزش می بینید و به کمک آنها می توانید سازمان یا تیم تحت مدیریت خود را به شکل موثرتری مدیریت کنید.

سریع ترین راه برای مدیر عامل شدن چه راهی  است؟

شرکت در دوره MBA موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان چه مزایایی دارد؟

آموزش جامع و کامل در کنار اعتبار مدرک موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان باعث شده تا این موسسه نسبت به ساری موسسات از اعتبار بیشتر برخوردار باشد. این موسسه با هدف آموزش دانش پذیران ماهر دوره های جامع و کاملی را طراحی و به دانش پذیران ارائه می کند، تا افراد علاقمند در این حوزه پس از پایان دوره دانش کافی برای ارتقا شغلی و یا ورود به بازار کار را داشته باشند. مدرک MBA موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری است که بالاترین اعتبار را در بین مدارک ارائه شده از طرف موسسات آموزشی دارد. علاوه بر این آن دسته از افرادی که به ترجمه گواهینامه MBA خود تمایل داشته باشند، می توانند آن را ترجمه کرده و مهر و تایید وزارت امور خارجه را دریافت کنند. با شرکت در دوره MBA موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان دیگر لازم نیست نگران هدر رفتن پول و زمان خود باشید.

برچسب ها :

نظرات و دیدگاه ها