رشته مدیریت مالی | حقوق، درآمد و بازار کار

کسب و کار بدون امور مالی معنایی ندارد. امور مالی از یک جهت به اموری مانند ثبت و ضبط و گزارشگیری فعالیت های مالی، و از طرفی مدیریت و برنامه ریزی و هدایت فعالیت های مالی مانند نحوه استفاده از دارایی ها، تامین بودجه و غیره مربوط می شود. مدیریت مالی هم به صورت رشته دانشگاهی و هم به صورت دوره MBA مدیریت مالی وجود دارد. تفاوتی ندارد که در دوره های آموزشگاه های معتبر شرکت کنید و یا آن را به عنوان یک رشته دانشگاهی انتخاب کنید. در هر صورت آنچه برای مدیریت در حوزه مالی نیاز داشته باشید را در رشته مدیریت مالی و یا در دوره MBA مدیریت مالی آموزش خواهید دید.

 

دوره mba مدیریت مالی

 

معرفی رشته مدیریت مالی


رشته مدیریت مالی، رشته ای است که در آن حوزه یا عملکرد یک سازمانی درباره سودآوری، هزینه ها ، نقدینگی و اعتبار مورد بررسی قرار می دهد. برای آنکه ثروت سهامدارن یک کسب و کار حفظ شود، منابع مالی و مصارف سرمایه به مدیریت نیاز دارد. وظیفه مدیریت منابع مالی به عهده چه کسی است؟ مدیر مالی. این تعریف مختصری از وظیفه اصلی یک مدیر مالی است، که در رشته مدیریت مالی آموزش داده می شود. رشته مدیریت مالی، رشته است که در آن دانش لازم برای مدیریت بودجه، تصمیم گیری های مالی، افزایش سوددهی، افزایش پس انداز و ... آموزش داده می شود. تصمیم گیری درست درباره موضوعات مالی یک کسب و کار، می تواند باعث رشد و پیشرفت شده و درست برعکس آن تصمیم های غلط و نادرست باعث شکست شود. رشته مدیریت مالی، ابتدا به عنوان بخشی از اقتصاد کاربردی در نظر گرفته می شد. با این حال، به تدریج و با تغییراتی که در مسائل مالی پیش آمد، این رشته به عنوان یک رشته تخصصی مجزا شناخته شد. همانطور که اشاره شد، مدیریت مالی به چگونگی افزایش سرمایه یا تامین مالی مربوط می شود. بنابراین، هدف اصلی این رشته به افزایش ثروت سهامداران محدود نبوده و به چگونگی افزایش سود شرکت نیز مربوط می شود.

 

دروس رشته مدیریت مالی


دروسی که در این رشته تدریس می شود، به دو دسته دروس اصلی و دروس پایه تقسیم می شوند. برخی از دروس پایه و اصلی شامل این موارد است: 


•    توسعه اقتصادی و برنامه ریزی
•    حسابرسی
•    اقتصاد کلان
•    حسابداری صنعتی
•    مدیریت رفتار سازمانی
•    اقتصاد سنجی مالی
•    پول و ارز و بانکداری
•    مدیریت استراتژیک

 

دوره mba مدیریت مالی

 

آینده شغلی رشته مدیریت مالی


افرادی که در این رشته تحصیل می کنند، و یا ترجیه می دهند که در دوره MBA مدیریت مالی شرکت کنند مسلما به دنبال آینده شغلی بهتری هستند. یک مدیر مالی، در بخش ها و سازمان های مختلفی مانند بانک ها، شرکت های سرمایه گذاری، شرکت های مشاور مالی، شرکت های بیمه و ... می تواند مشغول به فعالیت شود؛ و برخی از مسئولیت هایی که یک مدیر مالی می تواند به عهده بگیرد شامل: مشاور مالی، معامله گر، تحلیلگر اقتصادی و مالی و غیره است. این موارد نشان می دهد که حوزه فعالیت یک مدیر مالی کاملا گستره بوده و پیدا کردن شغل دلخواه بیشتر به میزان تسلط و مهارت و دانش او بستگی دارد.


افزایش درآمد با شرکت در دوره MBA مدیریت مالی


در حوزه های مالی و حسابداری فعالیت می کنید، اما از درآمد خود راضی نیستید؟ آیا راه حلی برای افزایش درآمد وجود دارد؟ خوشبختانه جواب این سوال مثبت است. یکی از بهترین و آسان ترین گزینه ها برای رسیدن به درآمد دلخواه، افزایش دانش به روز دنیا در حوزه ای است که فعالیت می کنید. در زمینه امور مالی، MBA مدیریت مالی که بر حوزه مدیریت در امور مالی تمرکز دارد. افرادی که علاقه مند به این رشته هستند و به طور کلی افرادی که به دوره های مدیریت علاقه دارند، خوب می دانند که با شرکت در این دوره علاوه بر تقویت مهارت های مالی در خود، با موضوعاتی مرتبط با کسب و کار ها نیز آشنا می شوند. ترکیب این دو در یافتن فرصت های شغلی بهتر با درآمد بیشتر بسیار به فرد می تواند کمک کند. اکثر مواردی که در این دوره می آموزید، دانش و اطلاعاتی است که می توانید در موقعیت های مختلف از آن ها استفاده کنید. در نتیجه این موضوعات تنها مختص به مدیران مالی نبوده و هر فردی در هر رشته و هر شغلی می تواند از مهارت های خود در این زمینه استفاده کند.
 

بازار کار رشته مدیریت مالی


رشته مدیریت مالی، در واقع معرف راه و روش های ارتباط و اتصال عملکرد های اداری کسب و کارهای مختلف با بازارهای مالی و دیگر موسسات مالی است. هر کسب و کاری به تصمیم گیری های درست مالی نیاز دارد. علاوه بر این، رشد بازار سرمایه، افزایش فرصت های شغلی و درآمد بیشتر در سال های اخیر باعث شده تا افراد زیادی به سمت یادگیری مدیریت مالی گرایش پیدا کنند. 
 

 

برچسب ها :

نظرات و دیدگاه ها