خصوصیاتی که زنان را در رهبری، موفق ‌تر از مردان می‌ کند

خصوصیاتی که زنان را در رهبری، موفق ‌تر از مردان می‌ کند | این روزها تاثیر فزاینده زنان در جامعه به خوبی احساس می شود و آن ها در رهبری بسیار موفق تر از مردان عمل کرده اند. درست است که در گذشته نسبت به زنان تفکرات و باورهای غلطی وجود داشت؛ اما در حال حاضر زنان در رهبری جلوه گری می کنند و با مدیریت موثرشان به بهبود فضای سازمانی و اصلاح امور، یک محیط کاری ایده آل را به وجود می آورند. زنان این روزها با تحصیلات عالی به طور روزافزون برای تصدی پست های رهبری آماده می شوند و در حقیقت زنان در رهبری سرآمد مردان شده اند. به طور کلی مدیریت و سرپرستی سازمان از تکنیک ها  و مجموعه ای از مهارت تشکیل شده که منجر به هدایت، هماهنگی، راهنمایی و کنترل منابع سازمانی، منابع انسانی و منابع مادی می گردد. به عبارت دیگر مدیریت ، تعیین کننده عملکرد سازمان برای دستیابی به هدف یا اهداف مورد نظر مجموعه است. به تعبیر برخی دیگر از افراد، مدیریت عمل، هنر یا روشی است که با هدایت تمامی عناصر فعال و تاثیرگذار در یک مجموعه کاری و برنامه ریزی دقیق، در جهت توسعه و سودآوری به کار گرفته می شود. همانطور که می دانید یک رهبر خوب، باید توانایی های رهبری عالی، نقاط قوت بسیار و خصوصیات فردی مناسبی برای رهبری داشته باشد. زنان ویژگی ها و استعدادهای بی شماری در زمینه مدیریت دارند که ممکن است به واسطه تفکرات سرکوب گرانه و منسوخ شده ای که در گذشته بر حقوق زنان حاکم بوده، نادیده گرفته شده باشند. ما در این مقاله آن ها را عنوان می کنیم و به باورهای منفی موجود پایان می دهیم.

 

خصوصیاتی که زنان را در رهبری، موفق‌تر از مردان می‌کند

 

بر خلاف مردان که تمایل به محوریت شغلی برای خودشان دارند بیشتر به بازده مالی از کار و به حداکثر رساندن آن فکر می کنند، زنان به چشم مؤلفه ای از زندگی شان به کار می نگرند و به همین خاطر در مدیریت به نوعی بازتاب دهنده عوامل ارزشی همچون هدف، ادغام کار و زندگی و بهبود ارتباط با همکاران شان هستند. 65 درصد از زنان، زمانی که از آن ها خواسته شد تا دیدگاهشان را در رابطه با مدیران بگویند اظهار داشتند که «مدیران کسانی هستند که برای کمک و هدایت تیم تجاری خود تلاش می کنند و در ارتباط با همکاران خود، دانش و علم شان را با نیروهایشان به اشتراک می گذارند». این نگرش زنان باعث می شود که آنان مدیرانی قوی تر و موثر تر نسبت به مردان باشند. از طرفی پتانسیل و توانایی زنان برای پذیرش نقش های مدیریتی غیر قابل انکار است. در این مقاله از موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان به نقش زنان در مدیریت و رهبری سازمان ها می پردازیم و به شما با ارائه دلایلی ثابت می کنیم که زنان در رهبری موفق تر از مردان هستند. همچنین به شما می گوییم که با داشتن گواهینامه مدیریت می توانید به مهارت های مدیریتی به شکل حرفه ای دست یابید. بنابراین در ادامه همراه ما باشید...

  • زنان در کار و زندگی تعادل ایجاد می کنند

به راستی که زنان رهبران بزرگی هستند. مهارت های رهبری آن ها باعث می شود که تعدل میان کار و زندگی را به خوبی احساس کنید. همچنین آن ها محتاط تر عمل می کنند، مربیان دلسوزی هستند و خلاقیت و عشقشان به هر چیز زیاد است.

  • زنان در مدیریت همدل تر هستند

"روحیه برقراری ارتباط و همدلی به طور طبیعی در زنان وجود دارد و به نوعی ارزش برای آن ها تبدیل شده است. این خصوصیت در زنان باعث می شود که درک بهتری از ایجاد انگیزه در افراد داشته باشند و در شناخت افراد گوناگون و  عملکردهایشان بهتر و موفق تر باشند.

  • زنان شنوندگان خوبی هستند

"زمانی که زنان رهبری سازمان یا مجموعه ای را بر عده دارند، به جای اینکه در رویارویی با مسائل و افراد فورا واکنش نشان بدهند، به شما گوش می دهند. زمانی که حرف های افراد در سازمان شنیده شود و دیدگاه هایشان چه درست و چه غلط مورد قدردانی قرار گیرد، آن ها تمایل بیشتری برای همکاری دارند. بنابراین زنان با گوش دادن به مواردی که نیاز به تامل دارند، مسائل را بهتر رفع و رجوع می کنند.

  • زنان در پرورش افراد بی نظیرند

زنان توانایی ویژه ای در کمک به افراد و اعضای یک تیم کاری برای ارتقای سطح مهارت ها و نقاط قوتشان دارند که این یکی اصلی ترین جنبه های رهبری است. زنان به طور طبیعی کمک کننده های خوبی هستند و در پرورش افراد نظیر ندارند.

 

خصوصیاتی که زنان را در رهبری، موفق‌تر از مردان می‌کند

 

  • زنان بیشتر تمرکزشان بر روی کارهای گروهی است

زنان اشتیاق و ظرفیت بسیاری برای خدمت به دیگران با فعالیت های گروهی دارند. آن ها تصمیمات عاقلانه و جسورانه ای را در جایگاه یک مدیر می گیرند و با اعتماد به دیگران در یک چارچوب کاری همچون یک تیم، اهداف خود را دنبال می کنند. در محیط هایی که زنان مدیریت و رهبری را بر عهده دارند، اقتدارگرایی کمتر است و بیشتر تمرکز بر محوریت همکاری و جو حاکم، خانوادگی است.

  • زنان در کارهای چند وظیفه ای بهتر هستند

زنان ذاتا چند وظیفه ای هستند و توانایی تصمیم گیری قاطعانه و سریع را برای چگونگی انجام وظایف و یا حل مشکلات به صورت همزمان دارند که این یک مؤلفه مهم در مدیریت می باشد.

  • زنان در رویارویی با چالش ها خلاق ترند

زمانی که مشکلاتی در حین کار به وجود می آیند، زنان در بر طرف کردن آن ها خلاق تر هستند و با بکار گیری قدرت خلاقیت شان، حلال موانع موجود بر سر پیشرفت های کاری هستند. آن ها به طور ذاتی، تمایل به غلبه بر چالش ها دارند و صبر و حوصله ای که زنان برای رفع چنین حالاتی دارند، در مقایسه با مردان بسیار بیشتر است.

  • زنان ارتباطات قوی تری دارند

بر اساس تحقیقات، قوی ترین مهارت زنان، ارتباطاتشان است. زنانی که مدیر هستند، به خوبی از این ارتباطات استفاده می کنند و به این ترتیب با کارفرمایان، شرکای تجاری و همکارانشان تعامل بهتری دارند. همین امر باعث برقراری بهتر رابطه در انجام مسئولیت ها و شفافیت و نظم بیشتر در اجرای نقش ها می شود.

  • زنان رویاهای بزرگی دارند

توانایی ذاتی زنان در رویاپردازی، آنان را به رهبران موفقی تبدیل کرده است. آنان با به چالش کشیدن خود و الهام بخشی به اعضای شرکت یا سازمان، ایده های بزرگشان را عملی می سازند.

  • زنان شرایط بحرانی را به بهترین شکل اداره می کنند

از آنجایی که زن ها به ویژه مادران، تجربه ی سرپرستی و آموزش دلسوزانه ای را در خانواده دارند، به خوبی می دانند که در شرایط بحرانی چطور باید عمل کنند.

  • زنان هوش هیجانی بالایی دارند

هوش هیجانی به معنی توانایی تشخیص احساسات و ارتباطات در خود و دیگران است. هوش هیجانی به طور طبیعی بیشتر از مردان در زنان دیده می شود و این قدرت برای مدیران لازم است.

 

خصوصیاتی که زنان را در رهبری، موفق‌تر از مردان می‌کند

 

  • زنان انعطاف پذیرتر هستند

"زنان انعطاف پذیری و چابکی بیشتری را در مواجهه با شرایط گوناگون از خود نشان می دهند. ما در مسیر پیشبرد اهداف کاری مان، ممکن است با مشکلات و موانع مختلفی روبرو شویم که در این شرایط با انعطاف و قدرت مانور بیشتر می توانیم از آنان عبور کنیم.

  • زنان در بی دردسر جلوه دادن کارشان مهارت دارند

زنان پدیده هایی در مدیریت هستند که عملکردی مناسب در اداره امور دارند. آن ها همواره مهار کننده دردسرهای موجود هستند.  آنان یک روز پر دغدغه و سخت کاری را می توانند مانند یک روز عادی و همیشگی جلوه دهند.

  • زنان اعتقادی به شانس ندارند

زنان باور دارند که با تلاش می توان به درجات بالا رسید و اغلب شانس را در موفقیت هایشان دخیل نمی دانند. آن ها بر خلاف مردان شرایطی که همراه با شانس و حدس و گمان است را دنبال نمی کنند و بیشتر به داشته ها و توانمندی های خودشان اکتفا می کنند.

 

چرا زنان مدیران بهتری هستند؟

مدیریت هنری است که زنان به طور ذاتی آن را در درون خود دارند. آن ها همه وظایف و مسئولیت هایشان را به شکل دقیق و منظم انجام می دهند. زنان بدون اینکه خم به ابرو بیاورند و یا با تند خویی، عصبانیت، پرخاشگری و داد و بیداد با نیروهایشان رفتار کنند، آن ها را به شکل هوشمندانه ای هدایت و رهبری می کنند. زنان این قابلیت را دارند که وظایف گوناگونی را همزمان به عهده بگیرند و در نهایت نتایج خوبی را بازگردانند. آن ها قدرت چند وظیفه ای دارند و این یک نیروی مهم در مدیریت است. فرقی ندارد که یک زن مدیر یکی از برترین شرکت ها باشد و یا فقط خانه خودش را مدیریت کند، مهم این است که او در هر کجا که باشد، همه امور را با موفقیت و حساب شده اداره می کند.یکی از ویژگی های بارز زنان این است که آنان به شکل طبیعی صبورتر از مردان هستند. زنان زود از کوره در نمی روند و سازگاری و انعطاف بیشتری را از خود بروز می دهند. آن ها می توانند با فکر باز و ابتکار عملی که از خودشان نشان می دهند، هر شرایطی را به خوبی مدیریت کرده و این را تا حد زیادی مدیون ذهن آرام و آرامش درونی خود هستند. آن ها علاوه بر اینکه یک سازمان را به سوی رشد و تعالی سوق می دهند بدون کوچکترین خللی در تربیت فرزندانشان عمل می کنند. زنان ماهیتی عاطفی دارند ولی در مقابل دلنشین و تعدیل کننده روحیه افراد هستند. در آخر باید بگوییم که زنان صلح طلبی بیشتری نسبت به مردان دارند و همواره خواهان شرایطی بی دغدغه و مطلوب هستند. البته همچنان هم کلیشه ها و افکار قدیمی مبنی بر عدم توانمندی زنان در مدیریت وجود دارد که این روزها بسیار کمرنگ تر از سابق شده اند.
 

دوره آموزش مدیریت می تواند از شما مدیر بهتری بسازد

با بررسی شاخصه های موفقیت و برتری زنان در مدیریت، به این نتیجه می رسیم که اگجر چه بسیاری از آن ها ذاتی هستند، اما می توان با گذراندن یک دوره آموزش مدیریت عالی و تخصصی به تعدادی از مهارت های لازم برای مدیریت حرفه ای دست یافت. موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان با برگزاری دوره آموزش مدیریت به ایجاد فرصت های شغلی مدیریت محور برای شما کمک می کند. مدرک مدیریت شما که در پایان این دوره کاربردی برایتان صادر می گردد، مورد تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. از این رو اعتبار زیادی برای این مدرک در بازار کار وجود دارد و علاقه مندان به حیطه های مدیریتی می توانند با ثبت نام در دوره مدیریت و تمرین و تکرار مهارت هایی که در این کلاس ها عنوان می شود، به توسعه استعداد ها و ارتقای دانش مدیریتی شان بپردازند. مزیت دیگری که شرکت در دوره های آموزشی موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان دارد، این است که مدارک اعطایی از سوی آن به دانش پذیران، مورد تائید سازمان wes کانادا نیز می باشد و این موضوع نوید حضور شما در بازارهای بین المللی را نیز می دهد. این موسسه آموزش عالی برای پیشرفت علاقه مندان از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و محیط و بستر مناسبی را برای آموزش آنان پدید آورده است.
 

برچسب ها :

نظرات و دیدگاه ها