بازار کار مدیریت بازرگانی

مدیریت بازرگانی :

رشته مدیریت بازرگانی در واقع زیر مجموعه ای مدیریت عمومی است که در کلیه ی زمینه های علمی ، مدیریتی ،کسب و کار و .... کاربرد دارد.چرا که بیشتر شرکت ها ، سازمان های خصوصی ، دولتی از جمله شرکتهای  صنعتی، خدماتی، مانند بانک ها ، شرکت های بیمه که همگی به دنبال ارتقای سود می باشند، در اصل یک بخش بازرگانی به حساب می آید.

از این رو رشته ی مدیریت بازرگانی شکل گرفته و به مرور زمان در حال گسترش و پیشرفت است.با شناسایی و تحلیل بازار داخلی و خارجی ، مسایل بازاریابی ، واردات ، صادرات زمینه ی موثری در رشته ی بازرگانی یافته است.دانش پذیری که دوره مدیریت بازرگانی را می گذراند ،  به مواردی همچون روش های تولید، فروش، بازاریابی در هر سازمانی تسلط پیدا کرده و روز به روز مجرب تر می شود ، تمامی این مطالب که در واقع پیش نیاز موفقیت در کسب و کار محسوب می شوند ، را می توان در دوره آموزش مدیریت بازرگانی مرکز آموزش مجازی فن پردازان آموخت.

مدیریت بازرگانی

کارشناسی مدیریت بازرگانی یکی از پر کاربرد ترین و در عین حال جذاب ترین دوره های آموزشی جامعه ی امروز است . چرا که امروزه اکثریت سازمانها به دنبال کسب موفقیت و سود تجاری هستند و در واقع از یک جهت موسسه ی بازرگانی محسوب می شوند . هنگامی یک شرکت می تواند بین خریداران و مشتریانش ارتباط خوب تجاری برقرار کند که یک مدیر بازرگانی بسیار با کفایت داشته باشد . شخصی که مدیریت بازرگانی یک بنگاه اقتصادی و یا شرکت تجاری را بر عهده می گیرد ، همواره بایستی برای جذب مشتریان و عرضه و معرفی صحیح و اصولی محصول یا خدمات یک شرکت به مشتریانش تلاش کند و در واقع می توان گفت که کارشناس مدیریت بازرگانی ، نقش بسیار مهم اساسی در سود و زیان شرکت ها دارد.یک دانش آموخته ی مدیریت بازرگانی با مدرک مدیریت بازرگانی، پتانسیل ویژه ای برای انجام وظایف گفته شده به بهترین شکل ممکن دارد . 

امروزه دوره مدیریت بازرگانی ، برای کسانی که به دنبال ایجاد کسب و کار جدید بوده و یا علاقمند به وارد شدن در امور تجاری و یا سرمایه گزاری می باشند و یا برای کسانی که رویای ارتقا شغلی و اخذ پست های مدیریتی را در سر می پرورانند،رشته ی بسیار کاربردی و جذابی است.

آینده شغلی دانشپذیران مدیریت بازرگانی 

تمامی دانش پذیران دوره مدیریت بازرگانی بعد از آموزش مدیریت بازرگانی و اتخاذ مدرک مدیریت بازرگانی ، کلا نگرش بهتر و تخصصی تری نسبت به مسایل تجاری و روز بازارهای مختلف پیدا می کنند . این دید برتر و تخصصی کلیه ی جنبه های بازرگانی مانند فروش ، بازاریابی و خدمات به مشتریان را در بر می گیرد و در واقع دارندگان گواهینامه مدیریت بازرگانی می توانند با به کار گیری تمامی آموزه هایشان ، توفیق بیشتری در کارها پیدا کرده و روز به روز پله های ترقی را طی کنند.
کلیه ی دارندگان گواهینامه مدیریت بازرگانی با تسلط همه جانبه بر مسایل مربوط به بازار ، مباحث تدوین استراتژیهای سازمانی ، شناخت مشتریان و نحوه ی ارتباط برقرار کردن با آنها ، شناخت کلیه ی روش های فروش ، مباحث بازاریابی و خدمات مشتریان ، زمینه ی لازم جهت استخدام در واحد های بازرگانی سازمان ها را دارا بوده و چون این رشته جایگزین خاصی ندارد می توانند در سایر گرایشهای مدیریتی در فروش و ... جایگاه مناسبی پیدا کنند.

دارندگان مدرک مدیریت بازرگانی ، به خوبی می توانند در سطح مدیران اجرایی در سازمانهای بازرگانی ، دولتی ، خصوصی ، نیمه خصوصی و صنعتی به کار مشغول شده و یا در سمت مشاور و معاون مدیریت انجام وظیفه کنند.
در واقع این فارغ التحصیلان ، بعد از کسب تجربیات کافی ، می توانند مسئولیت های بیشتری را در سطوح بالای سازمانها مدیریت کرده و تمامی وظایف آن را عهده دار شوند . علاوه بر این، فارغ التحصیلان این دوره می توانند در کارهای تحقیقاتی و پژوهشی که امروزه در موسسات بزرگ خصوصی و دولتی اهمیت ویژه ای به آن داده می شود ، مشغول به کار شوند.

برخی از مشاغل مربوط به دوره ی مدیریت بازرگانی عبارتند از:

  • مشاغل مرتبط با بازاریابی در سطح مختلف از بازاریاب تا مدیر بازاریابی

  • فعالیت در بخش تحقیقات بازار شرکتها یا گسترش برندها 

  • واحد فروش سازمان ها، 

  • فعالیت در حوزه تجارت و بازرگانی بین الملل (صادرات و واردات کالا)، 

  • فعالیت در حوزه تجارت الکترونیک و بیمه 

  • امور مالی و بانکداری

هدف دوره مدیریت بازرگانی چیست؟

هدف از برگزاری دوره آموزش مدیریت بازرگانی ، آشنایی دقیق و همه جانبه با وظایف اصلی سازمانهای بازرگانی ، افزایش توانایی و مهارت دانش پذیران در شناخت و ارزیابی مسایل مدیریتی ، تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به هر یک از مسایل گفته شده ، ارزیابی راه حل های مختلف هر مساله از تمامی جهات و نهایتا اتخاذ تصمیم عاقلانه و اجرای آن می باشد . 
در این دوره دانش پذیران با یادگیری کلیه نظریه های نوین مدیریت بازرگانی قادر خواهند شد تا به عنوان محقق به پژوهش مسایل بازرگانی پرداخته و با تجزیه و تحلیل ماهرانه مسایل مدیریتی و کسب و کار ، به اداره ی موفق سازمانها کمک نمایند . 

تاریخچه دوره ی مدیریت بازرگانی 

گرایش مدریت بازرگانی ، یکی از قدیمی ترین و در واقع کاربردی ترین گرایش های مدیریت است که به واسطه ی عقد قرارداد بین دانشگاه تهران و دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در سال 1333 به منظور تربیت مدیران بخش دولتی و خصوصی ایجاد شد و در دانشگاه حقوق تهران با همکاری گروهی از اساتید آمریکایی ارایه شد.بعد از آن رشته مدیریت بازرگانی و تمامی گرایش هایش در دانشگاه های گوناگون کشور ارایه شدند و همینک نیز در کلیه ی موسسات معتبر آموزشی و آموزشگاهها ی خصوصی و غیر خصوصی ارایه می شوند.

گواهینامه مدیریت بازرگانی

چرا دوره مدیریت بازرگانی موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان؟ 

مرکز آموزش مجازی فن پردازان از معدود مرکز های آموزشی می باشد که در تمامی زمینه های آموزشی خصوصا MBA , DBA حرفی برای گفتن دارد.
این مرکز با بهره گیری از اساتید به نام و مجرب دوره های آموزشی پر کاربردی را برگزار می نماید.
دوره مدیریت بازرگانی نیز یکی از دوره هایی هست که موسسه آموزش مجازی فن پردازان اقدام به برگزاری آن نموده است . تمامی دانش پذیران بعد از گذراندن این دوره موفق به اخذ مدرک مدیریت بازرگانی شده و از این طریق می توانند فرصت های شغلی پیش روی خود را افزایش دهند . 
گواهینامه ی مدیریت بازرگانی موسسه آموزش مجازی فن پردازان مورد تایید سازمان WES بوده و قابل ترجمه به زبان انگلیسی و قابل استعلام می باشد.

برچسب ها :

نظرات و دیدگاه ها

علیرضا صلیمی
چه رشته باید رفت که مدیر شرکت شود
مهوش طباطبایی
سلام خسته نباشید. دوره مدیریت بازرگانی بهتره یا مالی؟ کدوم این دوره ها چه از لحاظ بازار کار و در امد برای خانم ها مناسب تره؟
کارشناس

درود بر شما

هر دو دوره های خوبی هستند و قطعا بسته به سلیقه خودتون باید انتخاب کنید

مشاوران ما میتونن در این خصوص شما را راهنمایی کنند

031-95022636