با نرم افزار3d Max  دنیایی جدید خلق کنید

با نرم افزار 3d Max دنیایی جدید خلق کنید | نرم افزار3d Max  یکی از قدرتمندترین نرم افزارهای طراحی است که برای مدل سازی، انیمیشن، آهنگسازی برای صنایع مختلف و رندر مورد استفاده قرار می گیرد. این نرم افزار که ساخته Autodesk Media  و Entertainment است، قابلیت های مدل سازی بسیاری بوده و افزونه های معماری انعطاف پذیری دارد. این نرم افزار در پلتفرم های ویندوزی قابل استفاده است و می توان گفت که از بهترین ابزارهای مدل سازی سه بعدی است که توسط مهندسین سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. در این مقاله از موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان می خواهیم شما را با این نرم افزار کاربردی آشنا کنیم و به سوالات شما پیرامون آن پاسخ بدهیم. این نرم افزار مناسب معماران، سازندگان انیمیشن و کسانی است که نیاز به مدل سازی و تجسم دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

 

با نرم افزار3d Max  دنیایی جدید خلق کنید

 

با ویژگی ها و مزایای 3d Max   آشنا شوید

  •  3d Max یک ابزار انعطاف پذیر و غنی برای ایجاد طرح های برتر سه بعدی با کنترل کامل هنری است.
  • یک نرم افزار مدل سازی و رندر سه بعدی برای تجسم طراحی، بازی ها و انیمیشن ها است.
  • دنیاهای گسترده و جذابی را در بازی ها ایجاد می نماید.
  • با آن می توانید تفاسیر معماری را با کیفیت بالا تجسم کنید.
  • با آن می توانید از فضاهای داخلی و اشیاء جزئی به صورت دقیق استفاده کنید.
  • می توانید با 3d Max  شخصیت ها و ویژگی ها را در انیمیشن خود زندگی ببخشید.
  • همه ویژگی های طراحی را می توانید در آن مشاهده کنید.

 

ارائه صحنه های با کیفیت بالا را با 3d Max تجربه کنید

تجسم طراحی بخش مهمی در انجام طراحی است. اگر بتوانید فضای زندگی و یا ساختار یک خانه یا ساختمان را پیش از ساخت با نرم افزار 3d Max مدل سازی کنید، به نوعی می توانید نتیجه نهایی را قبل از ساخت مشاهده نمایید. همچنین ضمن طراحی با این نرم افزار بسیاری از مشکلات کار را متوجه می شوید و می توانید ببینید که آیا سرانجام کار طراحی ساختمانی که قصد ایجادش را دارید مطلوب است یا خیر. ممکن است ضمن کار طراحی ایده های جدیدی به ذهنتان برسد. ممکن است حتی به چالش کشیده شوید و متوجه عملی نبودن طرح تان بشوید. بنابراین با آموزش 3d Max قبل از هر کاری، از سرمایه گذاری گرفته تا صرف انرژی و برنامه ریزی، می توانید نکات مهمی را متوجه شوید. طراحی که در این نرم افزار ساخته می شود، یک تجربه کاملاً تعاملی را به شما ارائه می دهد و می تواند پیچیده ترین قسمت های کار و صحنه ها را تحت کنترل شما در بیاورد. در زیر مزایایی را برای تجسم طراحی پیش از کار ساخت، برای شما لیست کرده ایم.

  • پرهیز از تکرار در پیش نمایش ها.
  • وجود کنترل های UI و کنترل های بصری باعث ذخیره سازی وقت می شوند.
  • امکان رندرهای سریعتر و با کیفیت بالا.
  • افزایش سرعت کار و بهینگی در زمان.
  • امکان اتوماسیون کردن جریان کاری با مقیاس های مشخص
  • داشتن زمان بیشتر و اختصاص آن برای خلاقیت هر چه بیشتر.
  • امکان گسترش گردش های داخلی و API های در دسترس.
  • سرعت بخشی به مراحل دستی برای افزایش بهره وری.

 

با نرم افزار3d Max  دنیایی جدید خلق کنید

 

چگونه می توانیم 3d Max را به صورت حرفه ای و تخصصی یاد بگیریم؟

همانطور که گفتیم این نرم افزار امکانات و قابلیت های بی شماری را در اختیار شما قرار خواهد داد و ممکن است شما را به فکر یادگیری بیندازد. بنابراین اولین چیزی که در ذهنتان نقش می بندد، شرکت در یک دوره 3d Max به علاقه مندان معماری و طراحی و مدل سازان کمک می کند تا بتوانند خیلی خوب مهارت های طراحی و مدل سازی شان را ارتقا دهند و از نتایج کارهای خود حیرت زده شوند. موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان مفتخر است که با ارائه دوره 3d Max به کمک دوستداران این نرم افزار کاربردی پرداخته است. شما در دوره آموزش 3d Max به مفاهیم و نکات مهمی در طراحی و مدل سازی سه بعدی پی می برید که ممکن است این ویژگی ها را هرگز در حالت عادی یاد نگیرید. شما می توانید تجربیات طراحی چندین ساله طراحان 3d Max را به راحتی در کمترین زمان و بیشترین بازدهی یاد بگیرید و بکار ببرید. 

  • اهداف دوره 3d Max 

این دوره مناسب مهندسین، معماران، دانشجویان و متخصصان نیازمند به طراحی است و کمک می کند تا طراحی را با این نرم افزار بیاموزند و استاد شوند. متقاضیان آموزش، اصول اولیه مدل سازی و بافت آن را همراه با رندر سه بعدی یاد می گیرند. این دوره جالب باعث افزایش بهره وری و عملکرد افراد می شود. در یک تعریف کلی می توان گفت که این دوره به دانشجویان کمک می کند که تسلط کافی بر این نرم افزار و افزایش بهره وری شان داشته باشند.

  • نقش 3d Max در صنعت

این نرم افزار به طور گسترده ای از سوی معماران و مهندسین عمران به منظور ایجاد تجسم های سه بعدی در طرح هایشان مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین امکان ایجاد طرح ها را با استفاده از مدل های واقع بینانه عکس ارائه می دهد. شما به کمک کنترل هایی که در این برنامه وجود دارد، می توانید به ایجاد مدل های محصول مورد نظرتان بصورت واقع گرایانه بپردازید.

  • نکات مهم دوره 3d Max

این دوره ماژول های طراحی را به شکل مفصل برای دانش پذیران شرح می دهد و به آن ها در تسلط کامل بر نرم افزار 3d Max کمک می نماید. برخی از نکات کاربردی این دوره نرم افزاری در زیر برای شما ذکر شده اند:

- معرفی کامل 3d Max
- دستکاری اشیاء
- یادگیری اشکال 2D
- تبدیل از 2D به 3D
- مدل سازی های سه بعدی
- موارد پیشرفته طراحی
- انیمیشن سازی
- و...

 

با نرم افزار3d Max  دنیایی جدید خلق کنید

 

آینده شغلی با یادگیری نرم افزار 3d Max

از آنجایی که این نرم افزار جزو معتبرترین های جهان است، داشتن گواهینامه 3d Max حرفه ای بودن افراد را در بحث طراحی نشان می دهد و به آن ها کمک می کند تا در مسیرهای شغلی پیش رویشان، سرآمد دیگران باشند. این دوره باعث می شود تا دانش پذیران مهارت کافی را کسب کنند و در صنایع مختلفی همچون انیمیشن، مهندسی، تحقیقات علمی، تولید، بخش های آموزشی و پزشکی کار کنند. افراد پس از اتمام این دوره، واجد شرایط حضور در فرصت های شغلی پردرآمد در بخش های طراحی صنعتی باشند. راهنمایی اساتید و کارشناسان موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان به شما برای دستیابی به مدارج بالا و کسب دانش علمی ارزشمند، کمک می کند.

 

3d Max چیست و برای چه مواردی استفاده می شود؟

3d Max یک برنامه گرافیکی رایانه ای است که برای ایجاد مدل های سه بعدی، تصاویر دیجیتال و انیمیشن ها ساخته شده است. این نرم افزار یکی از محبوب ترین برنامه ها در صنعت گرافیک رایانه محسوب می شود و به این خاطر که یک ابزار قوی برای هنرمندان سه بعدی است، طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارد. این نرم افزار، مورد علاقه توسعه دهندگان بازی ها، معماران و استودیوهای تجاری تلویزیونی می باشد و متعلق به Autodesk است. Autodesk شرکتی معتبر است که به ایجاد برنامه هایی معروف همچون مایا و اتوکد پرداخته است.  3d Maxاغلب برای مدل سازی کاراکترها عکسبرداری از تصاویر فتوئورالیستی ساختمان ها، انیمیشن ها و اشیاء دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. وقتی از مدل سازی سه بعدی صحبت می کنیم، در می یابیم که 3d Max در سادگی و سرعت بی نظیر است. در ساخت انیمیشن به کمک این نرم افزار، می توانید مراحل متعددی همچون پیش نمایش، مدل سازی، طرح بندی، انیمیشن، دوربین، بافت، VFX، نورپردازی و غیره را به راحتی انجام دهید. جالب است بدانید که این نرم افزار، عضو جدایی ناپذیر بسیاری از استودیوهای حرفه ای بوده و سهم قابل توجهی از خط تولید آن ها را برای بازی ها و فیلم ها به خود اختصاص داده است.

 

چه کارهایی ویژه ای را می توان با 3d Max  انجام داد؟

3d Max علاوه بر اینکه برای ایجاد مدل های شخصیت های سه بعدی، انیمیشن سازی و صنعت بازی سازی ویدیویی مورد استفاده قرار می گیرد، یک ابزار قدرتمند برای ایجاد تبلیغات تلویزیونی و جلوه های ویژه فیلم ها نیز به حساب می آید. همچنین برای اغلب تولید کنندگان گرافیک در کارهایشان کاربردی و محبوب است. همانطور که قبلا اشاره کردیم، 3d Max در بسیاری از صنایع برای تولید طراحی های گرافیکی و صنعتی استفاده می شود که نیازهای تجسمی این صنایع را برطرف می نماید؛ اما جالب است بدانید که ویژگی های کاربردی 3d Max به همین جا ختم نمی شود و این نرم افزار در صنایع املاک و مستغلات، برای تولید تصاویر ساختمان ها در مرحله طراحی بکار گرفته می شود. مشتریان می توانند فضای زندگی شان را به صورت دقیق و به واسطه این نرم افزار تجسم کنند و بر اساس مدل های طراحی نقدهایشان را بیان کنند.

3d Max از روش مدل سازی چند ضلعی تبعیت می کند که این شیوه یک روش معمول در طراحی بازی هاست. در روش مدل سازی چند ضلعی، طراحان از کنترل بالایی برخوردارند و طیف بیشتری از جزئیات را می توانند با دقت بیشتر مورد بررسی قرار دهند. بعد از تمام شدن یک مدل با این نرم افزار، می توان به تولید مواد و بافت های مورد نیاز برای واقعی جلوه دادن آن پرداخت. افزودن جزئیاتی به سطوح همچون رنگ ها، بافت ها و شیب ها، باعث می شوند که همه چیز جلوه طبیعی تری داشته باشد. طراحان همچنین با استفاده از تکنیک هایی در این نرم افزار، می توانند به سایه زدن و تلطیف طرح ها در بازی های ویدیویی بپردازند. نکته مهمی دیگری که درباره نرم افزار 3d Max وجود دارد این است که می تواند شبیه سازی های واقعی را از مایعات، دود و ... ایجاد نماید، که این موارد در صنعت بازی و انیمیشن کاربردهای فراوانی دارند. همچنین امکان شبیه سازی اجسام سخت مثل چوب و سنگ نیز به سادگی با آن انجام می شود و می توانند تاثیرات قابل ملاحظه ای را در تصاویر و انیمیشن ها ایجاد کند. از طرفی در ساخت مدل های شخصیتی، ویژگی هایی همچون مو، خز، پوست و لباس به واسطه افزونه های موجود در این نرم افزار به راحتی پدید می آیند. همانطور که می بینید با داشتن مدرک 3d Max مهارت های مفیدی را برای ورود به بازار کار و فرصت های شغلی جذاب بدست خواهید آورد. بنابراین با شرکت در دوره 3d Max موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان، آینده کاری خود را تضمین کنید.

 

تری دی مکس برای معماران

کسانی که در حرفه معماری مشغول به کار هستند می ‌توانند با استفاده از برنامه تری دی مکس پیش ‌نمایشی از بناها، سازه ها و مدل ‌هایی که قرار است ساخته شوند را تهیه کرده و ببینند. یکی دیگر از کاربردهای این نرم افزار در شغل معماری، تبدیل پلان های ساده به سه بعدی است که بسیار حائز اهمیت است و از طرفی نقشه ها و مدل های ترسیم شده با نرم افزار autocad نیز در برنامه 3d max پشتیبانی می شوند و معماران از این قابلیت می توانند استفاده های فراوانی را ببرند. معماران همچنین به کمک این نرم افزار نماهای داخلی ساختمان ها و جزئیات شان را طراحی می کنند و به کلیه امور ساخت اشراف پیدا می کنند. توجه داشته باشید که افراد با استفاده از تری دی مکس باید خلاق باشند و قوه ایده پردازی خود را به کار بگیرند تا بتوانند پروژه موفقی را به ارمغان بیاورند. کسانی که قدرت تخیل و ایده پردازی در دنیای مجازی را ندارند، نمی توانند به خوبی مانور دهند و سازه های خاص و کم نظیر خلق کنند. یک معمار حرفه ای باید تمامی حالات و جوانب کار از جمله مواد بکار رفته شده در ساخت، نور، پی ریزی، اصول طراحی و ... را در نظر بگیرد و مطابق با این جنبه ها طراحی خود را انجام بدهد. اندازه گیری ها و مقیاس ها باید کاملا دقیق و حساب شده باشند. یکی از مزایای بزرگ طراحی سیستمی اندازه گیری و محاسبات دقیق ساخت است که احتمال اشتباه را تا میزان زیادی پایین می آورد. کلیه موارد مربوط به طراحی داخلی را نیز می توان به راحتی در نرم افزار 3d max طراحی کرده و با خروجی گرفتن از آن، سازهای بی عیب و نقص و منحصر به فردی را به وجود آورد. به طور کلی صنعت معماری تحول بسیاری را به واسطه نرم افزارهای طراحی همچون تری دی مکس و سایر نرم افزارهای از این دست، تجربه کرده است.
 

برچسب ها :

نظرات و دیدگاه ها