با دوره MBA رستوران داری، ثروتمند شوید

با دوره MBA رستوران داری، ثروتمند شوید

با دوره MBA رستوران داری، ثروتمند شوید | آیا تا به حال شده که در هنگام رفتن به یک رستوران با مدیر آن برخورد داشته باشید؟ ممکن است برخی رفتار خوبی با مشتری داشته باشند یا به اصطلاح مشتری مدار بوده و به بالا رفتن میزان بهره وری سازمان مربوطه اهمیت دهند. در حالی که عده ای تنها به افزایش درآمد و سرانه رستوران توجه دارند و از اصول مدیریتی آگاه نیستند. از این جهت به منظور اطلاع رسانی این افراد، دوره مدیریت حرفه ای کسب و کار رستوران داری طراحی شده که آن ها موظف اند در مجموعه ای معتبر نظیر موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان ثبت نام کرده و از مزیت های آن استفاده نمایند تا بتوانند به مدیری نمونه تبدیل شوند و نیاز های کارکنان و مشتریان را بر آورد کنند.

مدیریت رستوران داری، شغلی برای حرفه ای ها

لازم به ذکر است که یکی از سمت های مهم موجود در رستوران ها، مدیریت آن می باشد. همان طور که می دانید معمولا وظایف مدیران بسیار بیشتر از بقیه کادر خواهد بود زیرا مسئولیت های شان روز به روز با توجه به تغییر شرایط متحول می شود. آموزش MBA رستوران داری برای مدیران به منظور بالا بردن سود آوری و بهره وری کارکنان تعبیه شده است به گونه ای که آن ها بتوانند در مقابل دیگر رقبا، به پیروزی برسند. در این هنگام تعداد مشتری های جذب شده افزایش خواهد یافت، اما از طرفی، جلب میزان رضایت آن ها سخت می شود.

از این رو مدیران رستوران ها مسئولیت استخدام، آموزش و مدیریت کارمندان را بر عهده دارند و باید برنامه ریزی دقیقی برای فعالیت هر روزه رستوران داشته باشند. مدیران نامبرده باید به طور منظم وظایفی همچون سفارش مواد اولیه، نوشیدنی ها، رومیزی ها، میز و صندلی، مواد شست و شو، ظروف و کلیه امور رستوران را در نظر گرفته باشند و در صورت لزوم، مواردی که کم است را به مقدار مورد نیاز خریداری نمایند.

دوره mba رستوران داری

پایه و اصول MBA  رستوران داری

پس از آن که وارد شغلی می شوید، باید اصول و پایه آن را در نظر بگیرید، زیرا با توجه به موارد مهم، در خواهید دریافت که خدمات رسانی به مشتریان یکی از مهم ترین امور در مدیریت رستوران داری به شمار می رود. زیرا اگر یک مشتری به صورت کاملا نامعقول و غیر عادلانه از غذا و یا محیط آن جا شکایت کند، امکان بازگشت دوباره وی و از بین بردن اعتبار، صد در صد، به وجود خواهد آمد. تمامی مدیران و پرسنل باید در جست و جوی روش هایی باشند که مشتریان معمولی خود را به نوع وفادار تبدیل نمایند تا در ضمن به وجود آمدن مشکلاتی، نگران از بین رفتن اعتبار خود نباشند.

یکی از اصولی ترین نکاتی که در دوره مدیریت حرفه ای کسب و کار آموزش داده می شود، مشخص کردن و شفاف سازی اهداف رستوران ها است که توجه به آن ها از اهمیت ویژه ای بر خوردار است. تمامی کارمندان رستوران باید به خوبی با مسئولیت های شخصی و شغلی خود به طور کامل آشنا باشند و با ارائه خدمات با کیفیت، مدیر و مشتریان را راضی نگه دارند.

از جمله اهداف مهم رستوران های موفق، توسعه فروش از طریق کترینگ بوده که مدیران رستوران ها قادر خواهند بود تا از این مسیر به منظور سود رسانی و افزایش درآمد استفاده نمایند. در ضمن عالی بودن منو رستوران یکی از ضروری ترین نقاط قوت به شمار می رود و باید به طور منظم به روز رسانی شود زیرا با توجه به تغییرات محیطی، ذائقه افراد روز به روز در حال تحول است و  با در نظر داشتن این مورد، قیمت ها دچار تغییر خواهد شد. 

مزیت های دوره MBA رستوران داری

در سال هاي اخير با روند رو به رشد و پیشرفت تعداد مشتریان در رستوران ها تغییر ذائقه آن ها در سراسر دنیا، توجه بسیاری به غذا و منو رستوران ها شده است. از این رو مدیران بر آن آمده اند تا از نیروی متخصص و ماهر دارای مدارک عالی، استفاده کنند. همان طور که می دانید امروزه تعداد رستوران ها در سراسر جهان رو به افزایش است و حتی می توان گفت که در یک کشور سلیقه های غذایی به خاطر تغییرات جوی و آب و هوایی دچار تحول شده است. بدین منظور موقعیت ها و فرصت های شغلی در زمینه مدیریت رستوران داری تغییر یافته است. همين روند منجر به افزايش قابل توجه تعداد متقاضيان شرکت در دوره MBA رستوران داری  و اخذ مدرک مدیریت حرفه ای کسب و کار رستوران داری، در مراکز آموزشي  و موسسات مختلف شده است.

این دوره فرصت بسیار مناسبی برای متخصصان حوزه های رستوران داری و آشپزی به شمار می رود تا بتوانند از این طریق مهارت های مدیریتی خود را تقویت کنند، اصول تفکر انتقادی و مسئولیت پذیری بیشتری را پرورش داده و تکنیک های حل مساله را روز به روز بهبود ببخشند. لازم به ذکر است که تمرکز این دوره بیشتر روی مهارت های مربوط به نظارت، مدیریت بودجه، روش های سرویس دهی در رستوران، بهداشت مواد غذایی، چیدمان، دکوراسیون، و تجهیزات رستوران محسوب شده است و متقاضیان پس از مدتی قادر خواهند بود تا به درک کاملی از موضوعات کلیدی در این صنعت برسند و با هدف گذاری و تغییر الگوهای غلط در کار، مشتریان را به نوع وفادار تبدیل کرده و یکی از بهترین منو ها را برای علاقه مندان تهیه گردانند.

دوره mba رستوران داری

نکاتی که باید در شغل رستوران داری به آن توجه شود

تشبیهی جالب برای مدیریت یک رستوران مشاهده می شود و برخی آن را نظیر چرخ دنده های یک ماشین پیچیده می پندارند، زیرا  اگر کسی مسئولیت این شغل را بر عهده گیرد، نه تنها باید کارمندان و مشتریان را مد نظر قرار دهد، بلکه باید از کیفیت غذا وخدمات ارائه شده هم اطمینان کامل احساس کند. بدون شک یک مدیر تازه کار با چالش های بسیاری قرار است رو برو گردد که وی را از لحاظ روحی تحت فشار قرار خواهند داد.  بدون شک برای هر مدیری رضایت مشتریان حرف اول را می زند و در صورتی کسب و کاری موفق برای او به وجود خواهد آمد که مردم از کیفیت غذاها و منو ی آن ها راضی باشند. در هر صورت، مدیر یک رستوران بایستی اطمینان حاصل کند که تمام عملکرد کارکنانش سود آور و در راستای افزایش درآمد است. 

شاید به این موضوع توجه نکرده باشید اما بهتر است مدیر، اطلاعاتی به روز و حرفه ای را کسب کند. همچنین تمام ویژگی های مهم در مدرک MBA رستوران داری نهادینه شده است، زیرا علاوه بر بالا بردن مهارت ها، نکات کلیدی و ریزی که در هیچ یک از کتاب های این زمینه نگارش نشده، را در این دوره خواهند یافت. موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان بر آن است تا با ارائه این دوره، گواهینامه مدیریت حرفه ای کسب و کار رستوران داری را در دانش پذیران قرار داده تا با خیال راحت وارد بازار کار شوند. از این جهت نکاتی وجود دارد که توجه به آن ها برای موفقیت و دست یابی به مراحل مورد نظر، الزامی تلقی می شود.

  • آموزش وظایف مدیریتی رستوران داری به شیوه ی حرفه ای

لازم به ذکر است که به منظور تبدیل شدن به یک مدیر موفق تنها کافی است که تا تجربه عملی شان در کسب و کار بیشتر باشد. زیرا به شیوه ای بهتر قادر خواهند بود تا در زمان وجود مشکلات با تدبیر رفتار کرده و تمام بحث های منفی را به روشی تکنیکی به مسیر مثبت کشانده و استرس و اضطراب را از کارمندان دور نماید. یکی از استراتژی هایی که یک مدیر بکار می گیرد، ایجاد رابطه صمیمی میان خود و کارمندان است، زیرا از این طریق وی می تواند  از احترام واعتبار بیشتری نزد آن ها بر خوردار شود و با جا کردن خود در دل کارمندان، از مشکلات بین شان و موارد اتفاق افتاده آگاه گردد. همچنین این موجب می شود تا نظرات منفی بر روی کیفیت اثر نگذارد.

دوره mba رستوران داری

  • جلب رضایت مشتریان

جالب است بدانید که مدیریت انتظارات مشتری در هر کسب و کاری از جمله یکی از مهم ترین و اصلی ترین موضوعات چالش بر انگیز به شمار می رود، زیرا بدون حضور مشتری، توسعه رستوران امکان پذیر نمی باشد. در نتیجه حوزه رستوران داری باید توجه ویژه و خاصی به مشتری و انتظارات وی بکند. در این شغل شما به عنوان یک مدیر باید با کلیه مسائل مربوط به ساعات کاری کارمندان، تهیه منو غذایی، استخدام آشپز ها و خدمه و همچنین سفارشات مواد غذایی خام، ارتباط داشته باشید و بتوانید در زمان مشخص شده آن ها مورد سرپرستی و حمایت قرار دهید.

  • منحصر به فرد کردن تجربه مشتری از رستوران شما

لازم به ذکر است که صنعت رستوران داری یکی از صنایع پرسود و پر مایه در تمام کشور های جهان تلقی می شود. زیرا در این دنیای پر از همهمه و مشکلات اقتصادی سیاسی، تنها چیزی که خانواده ها را دور هم جمع می گرداند، وعده های غذایی است. در نتیجه باید از آن برای کسب درآمد استفاده کرد. مردم هزینه های خوبی برای ساعت ها جمع شدن در کنار هم و لذت بردن از غذا می کنند. از این رو، شما به عنوان یک مدیر رستوران بایستی شرایطی عالی در محیطی دل نشین را برای مشتریان فراهم نمایید و تجربه ای دل انگیز و منحصر به فرد را برای آن ها خلق کنید.

مهارت های مورد نیاز علاقه مندان به مدیریت رستوران داری

لازم به ذکر است که هر کدام از مدیران رستوران باید مهارت هایی را در خود تقویت کرده و در صورت نبود نسبت به یادگیری آن ها اقدام کنند. از این رو دوره هایی برای بالا بردن مهارت های اجتماعی و ارتباطی تعریف شده است که برای بر قراری یک رابطه خوب با مشتریان بسیار ضروری می باشد. زیرا در صورت وجود این ویژگی، مشتری به نوع وفادار تبدیل شده و افراد دیگری را به رستوران شما دعوت می نماید. همچنین فاکتور های زیادی می تواند بر موفقیت یا عدم موفقیت یک کسب و کار بزرگ نظیر رستوران داری تاثیر مثبت بگذارد. از این جهت، بالا بردن مهارت هایی نظیر کنترل کردن هزینه های غذا و حفظ سودآوری رستوران، آموزش دادن کارکنان و آشنا کردن آن ها با استاندارد های کیفیت غذا، همکاری نمودن با تامین کنندگان با کیفیت و مقرون به صرفه، جلب نظر مشتری ها و آشنایی با تکنیک های ارتباط با مشتری که ارجعیت دارد، حل مشکلات و چالش های رستوران داری، داشتن برنامه ریزی برای کارمندان و خدمه و همچنین تشویق و ترغیب کارمندان به بهره وری و وفاداری بیشتر به کار با انجام اموری مانند رسیدگی به آن ها از طریق پرداخت سر وقت، ضروری تلقی می شوند.

اخذ گواهینامه  MBA رستوران داری با موسسه آموزش عالی فن پردازان

همان طور که در بخش های قبلی مشاهده شد، اگر کسی قصد رستوران داری و مدیریت آن را داشته باشد، بهتر است بدون داشتن اطلاعات این کار مهم را انجام ندهد. زیرا مردم به غذا و منویی که جلوی شان قرار می گیرد، توجه ویژه ای نشان می دهند. از این سو، موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان دوره ای تحت عنوان دوره و آموزش مدیریت حرفه ای کسب و کار رستوران داری برای علاقه مندان در نظر گرفته است تا آن ها در بهترین شرایط از امکانات ویژه آن استفاده نمایند.

برچسب ها :

نظرات و دیدگاه ها