با MBA عمران، مدیر با کلاس شوید

با MBA عمران، مدیر با کلاس شوید

آنچه این روز ها در هر کسب و کاری اهمیت زیادی پیدا کرده است، تخصص و مهارت است. به همین دلیل اگر می خواهید در هر کسب  و کاری که دارید موفق باشید، لازم است که مهارت های آن رشته را به خوبی فرا گیرید. در اقتصاد امروز هم علاوه بر تخصص و مهارت در رشته تخصصی تان، مهارت های مدیریتی هم یکی از موضوعات مهم می باشد. به همین منظور، دوره های آموزشی مختلف در کنار آموزش هایی که در دانشگاه ها می بینید، از اهمیت ویژه ای بر خودار شده اند  و به تعبیری مکملی بر آموزش های آکادمیک می باشند. اما آنچه امروز مد نظر ماست، دوره MBA عمران و ساختمان می باشد که تقریبا برای تمامی علاقه مندان به این رشته می باشد و هر کسی که تمایل دارد در این رشته فعالیت کند، می تواند در آن شرکت کند. موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان با توجه به نیاز جامعه اقدام به برگزاری این دوره کرده است و توانسته تا کنون دانشپذیران زیادی را در این حرفه خبره و کارآزموده کند. برای آشنایی بیشتر با این دوره در ادامه با ما همراه باشید..

شاید شما هم با شنیدن نام MBA یاد مدیران ارشد و رده بالا بیافتید. البته بی دلیل هم نیست. شما با شرکت در دوره های MBA در گرایش های مختلف، با مسائل و موضوعات مدیریتی آشنا می شوید که برای هر کسب و کاری از اهمیت ویژه ای برخوردار است  و به تعبیری خودتان را یک سر و گردن از دیگران بالا می برید. فرقی نمی کند مدیر باشید و یا به تازگی می خواهید کسب و کار خود را راه اندازی کنید، به هر حال آموزش هایی که در این دوره می بینید می تواند تاثیر گذاری زیادی روی موفقیت شما داشته باشد. در کل رشته های MBA که در ایران به نام مدیریت کسب و کار شناخته می شود، در میان جوانان امروزی کشور مان بسیار پر طرفدار شده است، چرا که با شرکت در این دوره ها و گرایش های مختلف MBA می توانید دید تان را نسبت به مدیریت بهتر کنید و متفاوت از دیگر مدیران رفتار کنید.

در کل در جهانی که همه کسب و کار ها به سرعت در حال پیشرفت می باشند، اگر نتوانید خودتان را با این پیشرفت ها همراه کنید، کلاه تان پس معرکه است. پس چه بهتر قبل از آنکه خیلی دیر شود به فکر افزایش توانایی ها و مهارت های مدیریتی خود باشید. در دوره MBA عمران و ساختمان دقیقا هدف همین است. شما در عین اینکه با رشته عمران و ساختمان و ویژگی ها و مسئولیت های آن آشنا می شوید، یک سری اصول مدیریتی را نیز یاد می گیرید که به کمک آن ها می توانید آینده حرفه ای خود را در این رشته تضمین کنید. در نهایت شما با آموزش های این دوره می توانید کسب و کار خود را در حوزه عمران به گونه ای مدیریت کنید که با کمترین چالش و مشکل رو به رو شوید و از اصول و استراتژی های کاربردی این دوره نیز می توانید در این مسیر استفاده کنید. علاوه بر این دارندگان مدرک MBA عمران و ساختمان هم از وضعیت بهتری برای اشتغال و کاریابی بر خوردار می شوند و می توانند از اعتبار این مدارک برای استخدام شدن در کار های حرفه ای تر و پر درآمد تر درخواست دهند. پس داشتن گواهینامه MBA عمران و ساختمان در رزومه هر فردی می تواند نقطه عطف و تاثیرگذاری باشد.

علاوه بر این داشتن مدرک MBA در عرصه های رقابتی حال حاضر اهمیت ویژه ای دارد می تواند نقطه عطفی برای شما در کسب درآمد بیشتر باشد. لازم به ذکر است که MBA گرایشات مختلفی دارد و هر رشته و تخصصی می توانید مهارت های آن را بیاموزید و نکات کاربردی آن نهایت استفاده را ببرید. در کل هر فردی که در هر رشته و گرایشی مدرک MBA کسب کرده است، می تواند تقاضای درآمد و حقوق بیشتری در حوزه کاری خود داشته باشد، چرا که تخصص و دانش شما نسبت به دیگر همکاران تان بیشتر است.

رشته عمرانو ساختمان را بیشتر بشناسید

مهندسی عمران و ساختمان یکی از آن رشته هایی است که نوجوانان زیادی در زمان انتخاب رشته به آن فکر می کنند و رویای کار در این رشته را در ذهن خود می پرورانند. هدف از رشته عمران و ساختمان تربیت نیرو های متخصص و حرفه ای است که در نهایت بعد از فارغ التحصیلی بتوانند در پروژه های مختلف عمرانی مانند ساختمان سازی، راه سازی، پل سازی، سازه ها و بنا های آبی و غیره مسئولیت های مختلفی را بر عهده گیرد. این مسئولیت ها می تواند شامل طراحی، محاسبه، اجرا و نظارت بر این پروژه ها باشد. در کل همانطور که از نام عمران پیدا است، این رشته ارتباط مستقیمی با آبادی و آبادانی کشور دارد و هدف سازندگی است. حال پروژه های عمرانی می توانند هرچیزی باشند، مانند: پل ها، فرودگاه ها، تونل ها، ساختمان ها، نیرو گاه ها و... . اما آنچه در میان تمامی این پروژه ها اهمیت دارد، استفاده از مصالح سبک و سالم و ایمن، حفظ محیط میط زیست و مقاوم سازی ساختمان ها است.

از وظایف مهندسین عمران و ساختمان می توان به حفظ ایمنی ساختمان ها در مقابل سیل، آتش سوزی و زمین لرزه اشاره کرد. پس بدیهی است اگر می خواهیم پروژه های عمرانی مان به بهترین شکل پیش بروند و تمامی مسائل محیط زیستی و امنیتی در آن ها رعایت شود، به مهندسین خبره و حرفه ای نیاز داریم که بتوانند تمامی نیاز های یک پروژه را فراهم کنند و بتوانند تمامی جوانب فنی و اجرایی پروژه های را عملی کنند. در این بین ضروری است که این مهندسین به موضوع اقتصادی بودن و تخصیص بودجه برای پروژه های عمرانی هم توجه ویژه ای داشته باشند. پس فکر می کنید وظایف یک مهندس عمران چیست؟

مهندسین عمران در نهایت باید بتوانند سازه های مختلف عمرانی را مانند خانه های مسکونی یا حتی اداری و تجاری را با سیستم های سازه ای مختلف مانند آجر، بتن و فولاد، محاسبه و اجرا کنند و علاوه بر این همان طور که گفته شد، به گونه ای آن را بسازند که در مقابل حوادث بحرانی کاملا ایمن باشند و دچار آسیب ها و خسارت های مالی و جانی زیادی نشوند. در یک کلام می توانیم بگوییم مهندس عمران وظیفه دارد میان ایمنی و زیبایی ساختمان و البته مقرون به صرفه بودن تعادل و توازن بر قرار کند. نگران نباشید تمامی این موضوعات را در آموزش MBA عمران و ساختمان در موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان می آموزید..

برای اینکه یک مهندس عمران خوب و حرفه ای شوید، باید چه ویژگی هایی داشته باشید؟

هر مهندسی عمرانی باید یک سری ویژگی ها را در خود بپروراند. در ادامه به برخی از مهمترین های آن ها اشاره کرده ایم، که اگر تمایل دارید در این رشته موفق شوید، لازم است این موارد را در خود تقویت کنید و پرورش دهید. برای مثال هر مهندس عمرانی باید روحیه ای اجتماعی داشته باشد. چرا که این مهندسین باید بتوانند به کمک همین ویژگی ارتباط بسیار خوبی با دیگر افراد و مشتری ها و کارگران بر قرار کنند. شاید هم به این دلیل است که رشته عمران یک رشته عمومی و عام است که در آن شما لازم دارید با اقشار مختلف جامعه اعم از کارگران، مهندسین، تکنسین ها و حتی مدیران ارتباط برقرار کنید و اگر به اندازه کافی اجتماعی نباشید، نمی توانید از پس برقراری چنین ارتباطاتی برآیید. شاید یکی از اصول لازم برای موفقیت در این حرفه همین اصل ساده باشد، پس آن را جدی بگیرید.

از دیگر ویژگی هایی که مهندس عمران باید به آن توجه کند این است که در دروس پایه رشته خود، قوی باشد. پس گمان نکنید اگر درس و دانشگاه تان تمام شده است، دیگر راحت شده اید. خیر! لازمه پیشرفت در هر رشته و هر کاری این است که شما دائما در حال آموزش باشید و مباحث مختلفی را در خصوص رشته خود بخوانید و مطالعه کنید. حال در این میان آنچه از اهمیت بیشتری برخوردار می شود، دروس پایه شما می باشد. این دروس ریاضی و فیزیک است که اگر می خواهید یک عمر در رشته عمران و ساختمان موفق عمل کنید، لازم است که بر این دو حوزه کاملا مسلط باشید. در کل با پیدا کردن مهارت کامل در این دو حوزه، فهم و یادگیری دیگر دروس مرتبط با عمران، مشکلی نخواهید داشت.

علاقه مندی به کامپیوتر و نرم افزار های طراحی هم فاکتور مهم دیگری است که مهندسین عمران باید در نظر گیرند و البته هر روز علم و دانش خود را نسبت به آن ها به روز رسانی کنند. چرا که رشته عمران و ساختمان سه وجه اصلی دارد، طراحی، محاسبه و اجرا. که تمامی این سه وجه دانش خاص خود را دارند و شما باید همیشه برای یادگیری هرچه بیشتر در این حوزه ها آماده باشید. به عنوان یک مهندس عمران شاید لازم باشد در کارگاه هایی در خارج از شهر مشغول به کار شوید، به همین دلیل ضروری است که بتوانید این شرایط را نیز تحمل کنید و خود تان را نیز برای سر و کار داشتن با اقشار مختلف جامعه آماده کنید.

بخشی از فعالیت های یک مهندس عمران ممکن است در دفتر باشد و بخش دیگر در سایت ها و کارگاه ها. پس خودتان را برای هر دو آماده کنید و البته سعی کنید آماده انجام هرگونه کار محاسباتی هم باشید. لازم است که بیشتر روی مهارت های ریاضی تان تمرکز کنید! در کل به عنوان یک مهندس عمران توصیه می کنیم، ویژگی های زیر را در خود بپرورانید:

  • توان جسمی بالا
  • تقویت مهارت های تجزیه و تحلیل
  • داشتن دید مهندسی و قدرت تجسم خوب
  • دقت داشتن به جزئیات و ریزه کاری ها
  •  تقویت مهارت تصمیم گیری و انتخاب در خود
  •  آشنایی کامل با قیمت ها و قوانین ساخت و ساز
  •  آشنایی کامل با روش های نقشه برداری نوین و انواع طراحی ها و نرم افزار های مرتبط به آن
  •  آشنایی داشتن به کامپیوتر و نحوه استفاده از آن برای تحلیل داده ها

به عنوان یک مهندس عمران در چه مشاغلی می توانید مشغول به کار شوید؟

در نهایت تمامی فارغ التحصیلان با آموزش MBA عمران می توانند در مشاغل مختلفی مشغول به کار شوند. حتما می دانید که رشته عمران در ایران دارای سه گرایش است: عمران، عمران نقشه برداری و عمران آب. به همین منظور شما می توانید با ادامه تحصیل دادن و تکمیل آموزش های مرتبط با این گرایش ها فرصت های شغلی بیشتر و متنوع تری را برای خود خلق کنید. اما در کل به عنوان یک مهندس عمران می توانید در مشاغل زیر مشغول به کار شوید:

مهندس سازه، مهندس سازه های هیدرولیکی، مهندس محیط زیست، مهندس مدیریت ساخت، مهندس مکانیک خاک و پی، مهندس آب و فاضلاب، مهندس برنامه ریزی حمل و نقل، مهندس راه و ترابری، مهندس سازه های دریایی، مهندس هیدرولیک و یا مهندس آب.

در تمامی این مشاغل شما فرصت رشد و پیشرفت را خواهید داشت و می توانید با کمی تلاش و همت خیلی زود به موفقیت های بزرگی دست پیدا کنید. تنها لازم است که تمرکز خود را همیشه روی یادگیری بگذارید و هیچ وقت دست از آموختن بر ندارید و همیشه خودتان را برای بهتر بودن و موفق تر بودن، آماده کنید. اما در کل می توانید در سمت های مختلفی شروع به کار کنید. برای مثال به عنوان مهندس عمران می توانید به عنوان کارشناس عمران، سرپرست کارگاه های عمرانی، کارشناس فنی، سرپرست دفاتر فنی پروژه های عمرانی و ... مشغول به کار شوید.

جالب است بدانید شما به عنوان مهندس عمران می توانید به عنوان کارشناس رسمی دادگستری هم مشغول به کار شوید. در واقع لازم است که شما بعد از شرکت در آزمون مربوطه این شغل و قبولی در آن و البته گذراندن دوره های مرتبط با آن، به عنوان کارشناس رسمی دادگستری مشغول به کار شوید و این حرفه را در محیط متفاوتی تجربه کنید.
 

برچسب ها :

نظرات و دیدگاه ها