ارتقای کیفیت خدمات ورزشی با MBA باشگاه ها و سالن های ورزشی

ارتقای کیفیت خدمات ورزشی با MBA باشگاه ها و سالن های ورزشی

باشگاه ها و سالن های ورزشی یکی از مهم ترین اماکن تخصصی و تفریحی بوده که روزانه میزبان صدها نفر از علاقه مندان به ورزش و تناسب اندام هستند. در این میان، مدیریت این سالن ها و اماکن از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و در کیفیت ارائه خدمات مناسب به علاقه مندان نقش ویژه ای دارد. امروزه افراد بسیاری در نظر دارند در نقش مدیریت این مجموعه ها ظاهر شده و یکی از این اماکن تخصصی را مدیریت کنند. در این مقاله قصد داریم یکی از مهم ترین مدارک تخصصی مدیریت باشگاه ها و سالن های ورزشی، یعنی مدرک MBA باشگاه ها و سالن های ورزشی را به شما معرفی کنیم، با ما همراه باشید.

ارتقای کیفیت خدمات ورزشی با MBA باشگاه ها و سالن های ورزشی

جایگاه مهم باشگاه ها در عرصه ورزش و سلامت

ورزش یکی از فاکتورهای بسیار مهم در تعیین سلامتی و تندرستی آحاد جامعه بوده و همواره از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است. باشگاه و سالن های ورزشی در این میان، با توجه به ارتباط مستقیم و جایگاه خود در ارائه خدمات ورزشی، بسیار حائز اهمیت می باشند. باشگاه ها، به طور مستقیم با مردم در ارتباط بوده و فراهم آورنده خدمات و امکانات ورزشی برای این امر مهم می باشند. نحوه فعالیت و کیفیت خدمات ارائه شده در این اماکن، تاثیر مستقیمی در سلامت و تندرستی مردم داشته و در طولانی مدت می تواند یه عامل مهم و قابل توجه باشد. همان طور که گفته شد، بسیاری از افراد با اهداف مختلف در صدد راه اندازی یک باشگاه ورزشی یا مدیریت آن هستند. در این میان اما چالش ها و موانع بسیاری وجود داشته و راه را برای رسیدن به این منظور کمی سخت کرده اند. برای شروع فعالیت در نقش های مدیریتی، جوانان همواره با موانع بسیاری روبرو بوده اند. حوزه ورزش نیز از این قاعده مستثنی نبوده و موانع و مشکلات بسیار زیادی بر سر راه فعالین این حوزه قرار دارد. 

مدیریت اشتباه سلامتی مردم را به خطر می اندازد

یکی از مشکلات و موانعی که باعث کاهش کمی و کیفی خدمات ارائه شده توسط باشگاه ها و سالن های ورزشی می شود، مدیریت نادرست است. همان طور که ممکن است خودتان بدانید، مدیریت یکی از پایه ها و اصول فعالیت در هر عرصه ای بوده و نقشی تعیین کننده در میزان رشد، موفقیت یا حتی شکست آن دارد. چه بسیار باشگاه هایی که به واسطه مدیریت نادرست، به ورشکستگی کشیده شده یا با ارائه خدمات نامناسب بسیاری را ناراضی کرده اند. البته تمام این موارد، نمی تواند ضربه ای که مدیریت اشتباه به عرصه سلامت، بهداشت و تندرستی جامعه می زند را جبران کند. بسیاری از این باشگاه ها، با مدیریت اشتباه، سلامت مردم را در خطر انداخته و به جای افزایش و ارتقای کیفیت سلامت افراد جامعه، تاثیر سو بر آن داشته و سلامت جامعه را در خطر انداخته اند.

از این رو، نحوه مدیریت باشگاه ها و سالن های ورزشی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و مدیریت مناسب آن ها می تواند علاوه بر خدمت رسانی گسترده و شایسته به سلامت جامعه، درآمد و سود مناسبی را به حساب صاحبان این مشاغل نیز سرازیر کند. در این میان، مدرک MBA باشگاه ها و سالن ها ورزشی یکی از مهم ترین و معتبر ترین مدارک در حوزه راه اندازی و مدیریت اماکن ورزشی است. احتما شما نیز نام MBA را شنیده اید. MBA به معنای مدیریت ارشد کسب و کار است و می تواند در حوزه های مختلف تخصصی به کار رفته و مورد استفاده قرار گیرد. در دوره MBA باشگاه ها و سالن های ورزشی، شما با مفاهیم اصلی مدیریت ورزشی آشنا شده و مهارت های بسیاری برای راه اندازی ومدیریت این امکان فرا می گیرید. در واقع این مدرک، شما را به مهارت های اصلی مدیریت در حوزه ورزش و سلامت مجهز کرده و شما را آماده می کند تا فعالیت های گسترده ای در این عرصه انجام داده و از آن ها برای ادامه فعالیت، رشد و پیشرفت مجموعه ورزشی خود استفاده کنید.  

ارتقای کیفیت خدمات ورزشی با MBA باشگاه ها و سالن های ورزشی

با دوره MBA باشگاه ها و سالن های ورزشی چه کارهایی می توان انجام داد؟

یکی از اهداف این دوره تربیت مدیرانی است که بتوانند تجهیزات و زیرساخت های لازم برای راه اندازی وفعالیت یک مجموعه ورزشی را مهیا کرده و آن را راه اندازی کنند. افرادی که این مدرک را دریافت می کنند، می توانند با عناوین مختلف در حوزه های ورزشی فعالیت کرده  و در مشاغل مربوطه مشغول به کار شوند. برخی از مهم ترین از این مشاغل عبارتند از:  

مدیریت رسانه های ورزشی: با گواهینامه MBA باشگاه ها و سالن های ورزشی، می توانید مسئولیت مدیریت رسانه ای آن را بر عهده گرفته و با توجه به پیشرفت فناوری ها، از آن ها در راستای ارتقای کیفیت خدمات و جذب مشتری استفاده کنید.

مدیریت رویداد های ورزشی: مدیر رویدادهای ورزشی نیز می تواند مسئولیت رویدادهای ورزشی و مدیریت این حوزه مهم را در اماکن و مجموعه های ورزشی بزرگ را بر عهده گرفته یا حتی در سازمان های دولتی و خصوصی بزرگ در حوزه ورزش نیز مشغول به کار شود.

مدیریت بازاریابی ورزشی: مدیریت بازاریابی ورزشی نیز همانند بسیاری از فعالیت های بازاریابی بوده با این تفاوت که از این مهارت ها در حوزه ورزش استفاده می شود. با در اختیار داشتن این مدرک مهم، می توانید مدیریت بخش بازاریابی را بر عهده گرفته و به عنوان یک بازاریاب و تحلیل گر بازار مجرب، در حوزه ورزش سرآمد شده و برای مجموعه های کوچک و بزرگ ورزشی بازاریابی کرده و درآمد کسب کنید. 

مدیریت اماکن و تاسیسات ورزشی: با شرکت در دوره های مدیریت باشگاه های ورزشی، مهارت های ویژه ای برای مدیریت این تاسیسات فرا گرفته و  با استفاده ازگواهینامه آن، می توانید منصب مدیریت این اماکن و تاسیسات را بر عهده گرفته و در آن ها شمغول به کار شوید.

مدیریت راهبردی سازمان های ورزشی: همچنین می توانید به عنوان مدیر راهبردی در این حوزه فعالیت کرده و در سازمان های ورزشی مختلف مشغول به کار شده و از مهارت های مدیریتی خود در این زمینه استفاده کنید.

استاد و دبیر: با اخذ مدرک MBA باشگاه ها و سالن های ورزشی، هم چنین می توانید به عنوان مدرس و استاد در مجموعه های مختلف، اقدام به تریس مهارت ها و فنون مدیریتی در این حوزه نمایید.

مربی ورزشی : در صورتی که از دانش لازم ورزشی در این حوزه نیز بهره می برید، با استفاده از این مدرک می توانید به عنوان مربی ورزشی مشغول به کار شده و فعالیت های حرفه ای خود در این زمینه را ادامه دهید.

پژوهشگر ورزشی : با استفاده از این مدرک همچنین می توانید به عنوان محقق و پژوهشگر در حوزه مدیریت این عرصه فعالیت های گسترده ای انجام داده و با ساتفاده از علم و دانش خود، به عنوان یک پژوهشگر ورزشی، تلاش هایی برای ایجاد تغییرات و تحولات در این زمینه ها انجام دهید.

دوره MBA باشگاه ها و سالن های ورزشی فن پردازان، بهترین فرصت برای فعالان این حوزه و علاقه مندان به مدیریت ورزشی بوده که با شرکت در آن می توانید در کوتاه ترین زمان، این مدرک مهم و معتبر را اخذ کرده و به فعالیت های حرفه ای خود در این حوزه اعتبار ویژه ای ببخشید.

ارتقای کیفیت خدمات ورزشی با MBA باشگاه ها و سالن های ورزشی 

مسئولیت های خطیر یک مدیر ورزشی

یک مدیر باشگاه، با توجه به حساسیت و اهمیت کار خود، می بایست از حوزه های مختلف آگاهی لازم را داشته و بهترین عملکرد را در زمینه مدیریت آن از خود نشان دهد. یک مدیر باشگاه می بایست از حوزه های مالی، تدارکات و مدریت صحیح آگاهی داشته و از آن ها در راه مدیریت صحیح تر و مناسب تر باشگاه استفاده کند. برخی از مسئولیت های مدیران باشگاه ها و سالن های ورزشی از این قرار است: 

بررسی رعایت استاندارد های لازم، نظارت بر خدمات ارائه شده، بررسی تجهیزات و تسهیلات مورد نیاز، بر قراری رابطه موثر با مشتریان، توسعه روابط کاری و مثبت، ایجاد یک محیط کاری سالم و مفرح، تجزیه، تحلیل و شناسایی مشکلات و موانع پیش رو، رسیدگی به امور جاری و تلاش حداکثری برای ارائه خدمات با کیفیت و مناسب. 

شرکت در دوره های مدیریت باشگاه ها و سالن های ورزشی، شما را با تمامی این فنون و مهارت ها آشنا کرده و شما را برای مدیریت موفق مجموعه های ورزشی مختلف آماده می کند. اخذ این مدرک می تواند برگ برنده شما در عرصه ورزش و سلامت بوده و ارزش و اعتبار فعالیت های شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. همان طور که گفته شد، با اخذ این گواهینامه مهم، نه تنها در مناصب مدیریتی، بلکه می توانید در زمینه های مختلفی در عرصه ورزش و سلامت فعالیت کرده و درآمد کسب کنید.

چرا موسسه فن پردازان را برای آموزش انتخاب کنیم؟

موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان با برگزاری دوره های آموزش MBA باشگاه ها و سالن های ورزشی، می تواند به شما در راه کسب مدرک مدیریت تخصصی در حوزه ورزش وسلامت کمک کند. با استفاده از این مدرک می توانید خود را از رقبا متمایز کرده و به فعالیت های خود در این حوزه اعتبار ویژه ای ببخشید. لازم است به ذکر است تمامی مدارک صادره این مرکز، مورد تایید وزرات علوم، تحقیقات و فناوری بوده و همچنین تاییدیه سازمان WES کانادا را نیز دارا می باشد. از این رو، این مدرک برای آن دسته از افرادی که قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارند از اعتبار ویژه ای برخوردار بوده و امتیاز ویژه ای برای آن ها به حساب می آید. 

برچسب ها :

نظرات و دیدگاه ها