آینده شغلی مدیر مالی پر پول است

آینده شغلی مدیر مالی پر پول است

آینده شغلی مدیر مالی پر پول است | اگر شما هم علاقه مند به رشته های حسابداری و امور مالی می باشید و یا می خواهید در کسب و کار تان به موفقیت های بیشتری دست پیدا کنید، قطعا نیازمند دوره MBA مدیریت مالی می باشید. این دوره که در موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان برگزار می شود، تمام نیاز های یک مدیر را در حوزه امور مالی پوشش داده و توانسته است در سال های اخیر، دانش آموختگان حرفه ای را تحویل این حوزه دهد. اما به طور کلی دوره مدیران مالی مسئول نظارت بر امور مالی شرکت های بزرگ، آژانس ها و تمامی روابط میان آن ها است. در میان تیم آن ها، مدیران مالی مسائل مربوط به حسابداری و گزارشات مالی و همچنین اظهارنامه های مالی و مالیاتی و سود و ضرر ها را مورد ارزیابی و بررسی قرار می دهند. برای این که شرکت ها و سازمان ها بتوانند خودشان را مطابق با قوانین و مقررات مربوط به امور مالی پیش ببرند، باید توجه بسیار ویژه ای به جزئیات داشته باشند. در حسابداری مالی جدا از کار با اعداد و ارقام، مدیران این حوزه باید بتوانند به دیگر اعضای تیم برای ارائه گزارش های مالی دقیق و معتبر کمک کنند و این امر خود نیازمند مهارت های ارتباطی قوی می باشد.

مدیران مالی در یک بازار رقابتی می باشند که اگر مهارت ها و دانش شان به روز و حرفه ای نباشد، نمی توانند در این میدان رقابتی پیروز شوند. خصوصا افرادی که برای شرکت های بزرگ کار می کنند در کار خود امور مالی بین المللی هم دارند، با دنیای پیچیده تری از امور مالی روبه رو هستند که البته بازار آن نیز به شدت داغ می باشد. طبق آمار انتظار می رود از سال 2018 تا 2028 با رشد شانزده درصدی موقعیت های شغلی این حوزه مواجه شویم که البته خبر خوبی برای علاقه مندان به این رشته می باشد و این افراد تفریبا خیالشان از بابت استخدام و سافتن شغلی مناسب راحت است. اما برای اینکه راحت تر بتوانید شغل دلخواه خود را در حوزه مدیریت مالی پیدا کنید، باید دانش خود را مطابق با علم روز دنیا پیش ببرید و با بهره گیری از آموزش MBA مدیریت مالی، فرصت تقویت مهارت های این حوزه را برای خود ایجاد کنید.
چطور می توانید یک مدیر مالی موفق شوید؟

برای اینکه بتوانید وارد بازار کار حرفه ای مدیریت مالی شوید، لازم است که در این رشته تحصیل کرده باشید و مدرک دانشگاهی داشته باشید. اما اگر فرصت تحصیل در دانشگاه را صرف رشته ای دیگر کرده اید و حالا احساس می کنید، رشته مناسب شما مدیریت مالی است، هنوز دیر نشده است. شما با شرکت در دوره MBA مدیریت مالی موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان، فارغ از اینکه تحصیلات تان چیست و یا دارای چه مدرک دانشگاهی می باشید، می توانید به آن دانش و مهارت مورد نیاز دست پیدا کنید. با اخذ مدرک MBA مدیریت مالی می توانید با علم روز دنیا در ارتباط با این رشته آشنا شوید و با کمک اساتید برجسته این دوره، تمامی سوالات خود را درباره امور مالی و مدیریت آن، پاسخ دهید. فراموش نکنید که گواهینامه MBA مدیریت مالی که موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان به شما اهدا می کند، مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد و علاوه بر این سازمان ارزیابی مدارک کانادا (WES) نیز آن را تایید کرده است. در نتیجه زمانی که به دنبال یافتن شغلی در این زمینه می گردید، با ارائه این مدرک می توانید از اعتبار آن به نفع خود استفاده کنید. حتی اگر به فکر مهاجرت به کشور کانادا هستید و می خواهید در این کشور مشغول به کار شوید، گواهینامه این موسسه کاملا معتبر می باشد و می توانید از آن برای داشتن یک زندگی کاری و حرفه ای در کانادا استفاده کنید.

بسیاری از افراد دقیقا به هدف ورود به بازار کار اقدام به شرکت در دوره MBA مدیریت مالی می کنند و می خواهند پس از یک دوره آموزش آنقدر تخصص و مهارت داشته باشند که بتوانند از آن ها برای کسب درآمد و موفقیت استفاده کنند. پس مهم است که درباره آینده شغلی مدیریت مالی هم بدانید و خود را دقیقا برای آن آماده کنید. در ادامه با همراه باشید تا درباره مشاغلی که می توانید پس از شرکت در دوره MBA مدیریت مالی در آن ها مشغول به کار شوید صحبت کنیم...

قبل از اینکه به آینده شغلی این رشته بپردازیم، ذکر چند نکته درباره آن ضروری است:

  • از هر ده شغلی که برای فارغ التحصیلان مدیریت مالی وجود دارد، در حدود سه مورد آن ها در حوزه های بیمه می باشد.
  • گرفتن مدرک کارشناسی در رشته هایی مالی، حسابداری و دیگر حوزه های مرتبط تمامی مطالب مهم برای شروع کار حرفه ای در این رشته را در اختیار دانشجو ها نمی گذارند، به همین دلیل دانشجوهای این رشته ها تلاش می کنند تحصیلات شان را ادامه دهند و یا به دنبال شرکت در دوره های جانبی مانند، دوره MBA مدیریت مالی می باشند. علاوه براین دانشجو های رشته های فوق سعی می کنند تحصیلات تکمیلی شان را در یکی از این رشته ها بگذرانند تا آینده شغلی بهتری داشته باشند: اقتصاد، امور مالی و یا مدیریت ریسک.
  • در موفقیت شغلی در حوزه های مالی، تجربه بسیار مهم تر از تحصیلات آکادمیک می باشد.
  • افراد جویای کار در حوزه های مالی و حسابداری باید خیلی زرنگ باشند تا در میدان رقابتی این حوزه موفق شوند.

تقریبا هر شرکت، آژانس دولتی و یا دیگر انواع سازمان ها حداقل یک یا دو مدیر مالی دارند که مسئول نظارت بر گزارشات مالی، فعالیت های سرمایه گذاری و کاربرد استراتژی های مدیریتی می باشند. به دلیل اینکه کامپیوتر ها این روز ها برای جمع آوری داده ها و اطلاعات استفاده می شوند، بسیاری از مدیران مالی زمان بیشتری را صرف تست و ارزیابی استراتژی های مختلف برای مدیریت هرچه بهتر امور مالی می کنند و هدف شان استفاده از اهداف بلند مدت مالی در شرکت می باشد. مسئولیت های مدیران مالی با عناوین شغلی شان متفاوت می باشد. برای مثال برخی از مدیران در سمت کنترل کننده و برخی مدیر خزانه داری یا مدیر اعتبارات مالی یا نقدی و یا حتی مدیران بیمه می باشند که همگی مسئولیت های متفاوتی دارند. بنابراین شما در هر کدام از این سمت های شغلی که مشغول به کار شوید می توانید مسئولیت های مختلفی داشته باشید. در ادامه می خواهیم به چند مورد از مشاغل مرتبط با مدیریت مالی و وظایف آن ها اشاره کنیم تا به خوبی با وظایف آن ها آشنا شوید و خودتان را برای ورود به این مشاغل بهتر آماده کنید.

  • کنترل کننده های امور مالی 

کنترل کننده ها مسئول آماده سازی گزارشات مالی هستند که خلاصه و یا پیش بینی موقعیت مالی سازمان می باشند مانند گزارشات درآمد، ترازنامه ها و بررسی و تحلیل مخارج و هزینه های آینده. این افراد همچنین مسئول آماده سازی گزارشات اختصاصی می باشند که مدیریت شرکت یا سازمان از آن ها درخواست می کنند. گاهی اوقات کنترل کننده های امور مالی مسئول ارزیابی حسابداری ها، حسابرسی ها و دپارتمان های بودجه و بودجه گزاری می باشند. سرمایه گذاران و افسران مالی نیز مسئول هدف گذاری های مالی سازمانی و شرکتی می باشند و کنترل کننده ها بر کار این افراد نیز نظارت می کنند. 

  • مدیران نقدینگی

مدیران نقدینگی مسئول نظارت بر جریان پولی و نقدینگی شرکت ها و سازمان ها می باشند و باید نیاز های بازرگانی و سرمایه گذاری شرکت ها را برآورده سازند. برای مثال پروژه های نقدینگی باید مشخص کنند که آیا نیازی به دریافت وام ها می باشد و یا باید نقدینگی شرکت را در پروژه هایی خاص سرمایه گذاری کرد. مدیران ریسک و بیمه بر این برنامه ها نظارت می کنند و در صورت نیاز برنامه های نقدینگی شرکت را تغییر می دهند و وظیفه مدیران نقدینگی این است که بر کار این افراد هم نظارت داشته باشند و گزارشات دقیق و معتبری از کار آن ها فراهم کنند.

موسسات مالی مانند بانک های تجاری، موسسات قرض الحسنه، موسسات مالی و اعتباری و شرکت های از این دست، مدیران مالی را استخدام می کنند که بر دامنه وسیعی از عملکرد های مالی مانند وام، رهن، قرض، اعتبارات و سرمایه گذاری ها نظارت داشته باشند. این مدیران در برخی موارد لازم است که وکالت نامه از مدیر عامل شرکت داشته باشند تا بتوانند وام بگیرند و یا در پروژه های مورد نظر سرمایه گذاری کنند.

  • مدیران مالی

مدیران مالی نقش بسیار مهمی در مدیریت و نظارت بر تمامی امور مالی دارند. برای این که در این حوزه مشغول به کار شوید، باید دانش و مهارت های بسیار دقیقی از تمامی موضوعات مالی داشته باشید تا بتوانید به بحترین نحو ریسک و خطرات مالی را برای شرکت ها و سازمان ها به حداقل برسانید و مانع از پیش آمدن خسارت های مالی شوید. از بسیاری از مدیران مالی خواسته می شوید، یک سری اصول مدیریتی که مربوط به مسائل مالی است را به کارمندان واحد مالی آموزش دهند. در حقیقت برخی از شرکت های کوچک تنها مدیران مالی را به این هدف استخدام می کنند. بنابراین لازم است که شما علاوه بر داشتن مهارت و تجربه در خصصو مسائل مالی، از توانایی آموزش نیز برخودار باشید. 

نقش مدیران مالی در کسب و کار ها در واقع به دنبال پیشرفت هایی که در حوزه فناوری و تکنولوژی پیش آمده است، تغییر کرده است و همین موضوع باعث شده این افراد زمان کمتری صرف تحلیل داده های مالی کنند و گزارشات مالی را خیلی سریع تر از قبل به مدیران ارائه دهند. البته این موضوع به این معنا نیست که این کار نیازمند دقت بالا نمی باشد. با وجود فناوری های به روز باز هم مدیران باید از دانش ریاضی و مدیریتی بالایی برخوردار باشند تا بتوانند به بهترین نحو گزارشات مالی را ارزیابی و محاسبه کنند. از همین روی نقش اصلی مدیران مالی در عصر جدید، به کار گیری استراتژی های خلاقانه برای دریافت سود بیشتر می باشد که برای این کار مجبور هستند تحلیل داده ای بیشتری انجام دهند. این افراد بیشتر به سورت تیمی کار می کنند و در نقش مشاورین کسب و کار ظاهر می شوند.

شرایط کاری مدیران مالی و مشاغل مربوط به آن

مدیران مالی و مشاغل مربوط به آن می توانند در شرکت ها و اداره ها و در یک محیط آرام و بی دغدغه کار کنند و معمولا جایگاه آن ها نزدیک به مدیران اصلی شرکت ها و مدیرعامل می باشد. این افراد کارشان مستقیما با سیستم های کامپیوتری است و باید بر خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات آگاهی و دسترسی کاملی داشته باشند. اما فراموش نکنید که زمان کاری آن ها زیاد و ممتد است و گاهش اوقات مجبور می شوند تا پنجاه الی شصت ساعت در هفته کار کنند. مدیران مالی معمولا باید در جلسات مالی و اقتصادی شرکت با حضور دیگر سرپرست ها و مدیرعامل شرکت کنند و به خوبی با اهداف سازمان شرکت آشنا باشند و تمام تلاش خود را برای محقق سازی نیاز های شرکت انجام دهند. 

کلام آخر

رشته مدیر مالی یکی از رشته های پر طرفدار حوزه مالی و حسابداری می باشد که در نظر بسیاری از افراد یک شغل با پرستیژ می باشد که از درآمد زیادی هم برخوردار است. اگر شما هم اینگونه فکر می کنید، باید بگوییم کاملا حق با شماست. اما این پرستیژ و درآمد را نمی توانید به راحتی هم به دست آورید. برای اینکه در این حرفه موفق شوید، لازم است که تمامی دانش و مهارت های به روز این رشته را بیاموزید و هیچ وقت دست از یادگیری برندارید. آینده شغلی این رشته بسیار رقابتی است و اگر نتوانید خود را با تغییرات روز دنیا پیش ببرید، کمتر شرکت و سازمانی بر مهارت های تان اعتماد می کند.

فرصت های شغلی که برای این رشته وجود دارد، بسیار متنوع می باشد. برای مثال می توانید در شرکت ها و سازمان های مختلف به عنوان کنترل کننده امور مالی، مدیر مالی، مدیر نقدینگی، حسابدار و یا حسابرس مشغول به کار شوید. اما فراموش نکنید که مسئولیت های کاری شما در هر کدام از این سمت های شغلی متفاوت است و بسته به خواست و نیاز شرکت ها باید یک سری امور را انجام دهید. اما آنچه در تمامی مشاغل امور مالی یکسان است، سر و کار داشتن با اعداد و ارقام و محاسبات می باشد که البته به لطف توسعه و پیشرفت هایی که در صنعت فناوری اطلاعات شکل گرفته است، این کار کمی ساده تر شده اما همچنان نیازمند دقت و تجربه مدیران مالی می باشد.

پس آنچه در تمامی حرفه های این رشته اهمیت دارد، تجربه می باشد. به همین دلیل در کنار آموزش هایی که در زمینه مسائل مالی و مدیریتی می بینید، لازم است که از تجربه خوبی هم برخوردار باشید. شرکت در دوره MBA مدیریت مالی موقعیت بسیار خوبی است که هم با روش های مدیریتی آشنا شوید و هم دانش خود را از مسائل مالی کاملا به روز و حرفه ای کنید. آموزش هایی که در این دوره می بینید نه تنها می تواند در زندگی شخصی شما تاثیرگذاری مبتی داشته باشد، بلکه در کار حرفه ای تان نیز یک امتیاز ویژه به حساب می آید. به همین دلیل با شرکت در این دوره هم می توانید خود را برای ورود به بازار کار امور مالی آماده کنید و هم می توانید در موقعیت شغلی کنونی خود ترفیع گرفته و پیشرفت داشته باشید.

به طور کلی آینده شغلی رشته مدیریت مالی برای دانش آموختگان این رشته مطلوب است و فرصت های متنوع و مختلفی پیش روی این افراد می باشد. تنها کافی است که مهارت های خود را تقویت کنید و تجربه کاری تان را بالا ببرید تا در هر شرکت و سازمانی بتوانید استخدام شوید.

برچسب ها :

نظرات و دیدگاه ها