نظر پارسی کانادا در مورد سوءاستفاده مالی کلاهبردار مهاجرتی

یکی از مهم‌ترین چالش‌های مهاجرت به خارج از کشور که در سال‌های اخیر گریبان متقاضیان مهاجرت را گرفته، پدیده کلاهبردار مهاجرتی است. مسئله‌ای که در صورت هرگونه غفلت باعث از بین رفتن منابع مالی، زمانی و اعتباری فرد می‌شود. به همین خاطر است که در سال‌های اخیر پارسی کانادا به‌عنوان موسسه مهاجرتی تلاش کرده تا بخشی از مسئولیت اجتماعی خود را در راستای آگاه‌سازی متقاضیان مهاجرت انجام دهد و همواره تلاش کرده مسیرهای پیشگیری از کلاهبرداری و نحوه شناسایی افراد کلاهبردار در زمینه مهاجرت را معرفی کند.

یکی از مهم‌ترین نکات و اقدامات حیاتی قبل از شروع فرایند مهاجرت، کسب اطلاعات کافی و دانش کامل در مورد مسیر درست مهاجرت است؛ چراکه شناخت واقعی از مسئله مهاجرت دست افراد کلاهبردار را کوتاه می‌کند. در این مطلب به‌صورت کامل و به زبان ساده توصیه‌های پارسی کانادا در مورد سوءاستفاده مالی کلاهبردار مهاجرتی را بررسی می‌کنیم و روش‌های این افراد را معرفی می‌کنیم تا افراد کم‌تجربه و بدون آگاهی در دام این افراد قرار نگیرند.

نکات پارسی کانادا درباره کلاهبرداری

موارد سوءاستفاده مالی کلاهبردار مهاجرتی

موارد سوءاستفاده مالی کلاهبرداران حوزه مهاجرت متعدد و مختلف هستند. اساساً هدف این افراد، دستیابی به منابع مالی متقاضیِ مهاجرت است؛ چراکه می‌دانند افراد متقاضی مهاجرت معمولاً منابع مالی آماده و مشخصی دارند و می‌خواهند حداکثر سوءاستفاده از این مسئله را داشته باشند. به همین خاطر موارد زیر مهم‌ترین روش‌های کلاهبرداری در زمینه مهاجرت برای حداکثر سوءاستفاده مالی هستند که در ادامه توضیح می‌دهیم.

دریافت بخش عمده حق الزحمه قبل از شروع کار

اولین قدم در سوءاستفاده مالی، نحوه قرارداد مالی است. در این قدم کلاهبردار مهاجرتی، قرارداد را به شیوه‌ای تنظیم می‌کند که بخش زیادی از حق ارائه خدمات را قبل از شروع کار دریافت می‌کند و تلاش می‌کند تا برای دلایل واهی و گاها غیرمنطقی، دستمزدهای بیشتری از متقاضی مهاجرت دریافت کند.

جعل اسناد و مدارک با نیت سوءاستفاده مالی

کلاهبردار حوزه مهاجرت معمولاً از افراد متقاضی مهاجرت می‌خواهد تا به‌جای اخذ قانونی مدارک و تهیه اسناد از روش جعل آن‌ها استفاده کند و با ایجاد تیم‌های جعل اسناد سعی می‌کند تا افراد نیازمند این مدارک را مورد سوءاستفاده مالی قرار دهد. اخذ هزینه‌های گزاف مالی یکی از مهم‌ترین دلایل تمایل افراد کلاهبردار به جعل مدارک است که علاوه بر زیان مالی، فرد متقاضی مهاجرت را در معرض ریسک محکومیت حقوقی قرار می‌دهد.

تضمین و گارانتی ارائه خدمات

یکی از حربه‌های سوءاستفاده مالی، ادعای گارانتی و تضمین اخذ ویزا است و کلاهبرداران مدعی می‌شوند که با قطعیت کامل می‌توانند ویزای مهاجرتی را به دست بیاورند. این وعده باعث می‌شود تا از فرد متقاضی مهاجرت هزینه بیشتری دریافت ‌کنند. درحالی که در فرایند مهاجرت امکان گارانتی و تضمین اخذ ویزا وجود ندارد و این ادعا نه‌تنها دروغ بلکه با هدف سو استفاده مالی مطرح می‌شود. بخش زیادی از فرایندهای مهاجرتی اساساً از کنترل وکیل و موسسه مهاجرتی یا حتی خود فرد متقاضی خارج است و نهادهای کشور مبدأ و مقصد در کنار شرایط محیطی بر روی فرایند اخذ ویزا تأثیرگذار هستند.

پارسی کانادا کلاهبرداری

ابهام و عدم شفافیت ساختاری

یکی دیگر از خصیصه‌های افراد کلاهبردار مهاجرتی عدم شفافیت و نداشتن مدارک لازم است. این افراد به دلیل نداشتن ماهیت حقوقی از رعایت قوانین مالی و حاکمیتی فراری هستند و می‌خواهند با ایجاد یک سلسله شرایط مبهم، مقدمات سوءاستفاده مالی را فراهم کنند. به همین خاطر قراردادهای آن‌ها ابهام برانگیز است، نحوه پرداخت و شرایط آن به‌شدت بحث برانگیز است و همچنین مدارک و مستندات قانونی ندارد و از پرداخت مالیات یا بیمه فراری هستند.

این موارد از جمله رایج‌ترین روش‌های منجر به سوءاستفاده مالی است که باید نسبت به آن آگاهی و شناخت کامل داشته باشید تا فریب نخورید.

روش‌های پیشگیری از سو استفاده مالی

برای جلوگیری از کلاهبرداری حوزه مهاجرت، توجه به نکات پیشگیرانه از اهمیت خاصی برخورداراست. به همین خاطر در ادامه بهترین توصیه‌های پارسی کانادا برای پیشگیری از کلاهبرداری مهاجرتی را با شما به اشتراک می‌گذاریم تا بتوانید با خیال راحت مسیر مهاجرت خود را طی کنید.

  • قبل از شروع مسیر مهاجرت، بهتر است از قوانین کشور مقصد، فرایند اخذ ویزا، نکات مهاجرت و... اطلاعات کافی کسب کنید. در وبلاگ پارسی کانادا، یوتیوب و سایت کنسولگری کشوری مقصد بهترین نکات و قوانین مهاجرت به کشورهای مطرح اروپا و آمریکا وجود دارد. در این سایت، ریز هزینه‌های اخذ ویزا و زندگی در کشورهای مقصد برآورد شده است.
  • در انتخاب نوع ویزا دقت کنید و اطمینان حاصل کنید که تمامی مدارک و مستندات مربوط به اخذ ویزا را دارید یا می‌توانید آن را فراهم کنید. هرگز به سمت رفتارهای غیرقانونی مانند جعل مدارک، رشوه و... نروید؛ زیرا این مسیر سرآغاز سوءاستفاده مالی است.
  • قبل از انتخاب وکیل یا موسسه مهاجرتی، از قانونی بودن فعالیت‌های مهاجرتی آن اطمینان حاصل کنید و برای اطمینان بیشتر از مشاورین خبره و افراد مطلع پرس‌وجو کنید.
  • قراردادها و تعهدات را قبل از امضا به یک وکیل مهاجرتی خبره نشان دهید و اطمینان حاصل کنید که تمامی بندهای قرارداد از چهارچوب قانونی برخوردار هستند و به یاد داشته باشید که هیچ برگه یا قراردادی را بدون مطالعه امضا نکنید.

این موارد جدی‌ترین اقدامات پیشگیرانه است که باید نسبت به آن‌ها آگاهی و شناخت کافی داشته باشید تا در دام افراد سوءاستفاگر مالی و اعتباری قرار نگیرید.

سخن نهایی

مهاجرت مسئله‌ای پیچیده و کامل هزینه‌زا است که باید با شناخت و دقت کافی نسبت به انجام آن اقدام کرد. داشتن تکمن مالی مناسب، پیچیدگی زیاد و استرس ناشی از رد شدن پرونده باعث می‌شود تا شرایط کلاهبرداری فراهم شود و افراد به‌قصد سو استفاده مالی و در قالب وکیل یا موسسه مهاجرتی به متقاضیان مهاجرت نزدیک شوند. به همین خاطر بسیار مهم است که افراد متقاضی مهاجرت شناخت کامل، اطلاعات به‌روز، دقت کافی داشته باشند و بدانند که افراد کلاهبردار مهاجرتی چه اقدامات و حربه‌هایی برای سوءاستفاده و کلاهبرداری مالی دارند.

ما در این مطلب بهترین توصیه‌های پارسی کانادا در مورد کلاهبرداری حوزه مهاجرت، روش‌های پیگیری از آن و نکات مهم قبل از شروع فرایند مهاجرت را بررسی کردیم. در صورتی که تجربه و توصیه خردمندانه‌ای در این زمینه دارید و می‌توانید به افراد در شرف مهاجرت کمک کنید، حتماً از طریق کامنت‌ها و نظرات با ما در تماس باشید.

منبع : پارسی کانادا از ترفندهای کلاهبردار مهاجرتی رونمایی می‌کند

برچسب ها :

نظرات و دیدگاه ها