روش بهینه یادگیری در دور ه های MBA حرفه ای چیست؟


با توجه به رشد روزافزون علم و آموزشهای کوتاه مدت، موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان با هدف بالا بردن سطح علمی و کمک به تحقق این امر مقاله روش بهینه یادگیری در دور ه های MBA حرفه ای چیست؟ در زمان اخذ مدرک را تهیه و در دسترس علاقمندان قرار داده است .

تقریبا تمامی کسانی که علاقه مند هستند در دور ه MBA حرفه ای و مهارتی (منظور از مهارتی، دوره های غیردانشگاهی است) شرکت کنند و آموزش مدیریت MBA ببینند ، به نوعی دغدغه کیفیت محتوایی و شیوه های تدریس را دارند به همین دلیل پیش از انتخاب محلی که قصد گذراندن دوره دارند بسیار درباره نحوه تدریس و گروه اساتید پرس و جو می کنند. این مساله بسیار اهمیت دارد چرا که دانش پذیران آموزش MBA حرفه ای نوعا افراد شاغل و پرمشلغه هستند و وقتشان بسیار ارزشمند است.

خرید دوره مدیریت کسب و کار (MBA)

در این ارتباط پرسش مهم این است که آیا پیش از ورود به دوره مورد نظرمان می توانیم درباره همه ابعاد و کیفیت آموزش مدیریت MBA  اطلاعات شفاف به دست آوریم؟
در مدرسه کسب و کار مشاوران که نزدیک به یک دهه سابقه فعالیت و برگزاری دور ه های MBA حرفه ای و مهارتی دارد این موضوع همواره جزو اولویت ها بوده است و با تجربه به وجود آمده لازم است توجه علاقه مندان و دانش پذیران این دوره ها را به چند نکته جلب کنیم:
۱٫ دور ه های MBA حرفه ای متشکل از مجموعه درس هایی است که مهارت های مدیریت و توسعه کسب و کار را در فرد به وجود می آورند و باید به صورت کلان به برایند و کیفیت همه آن ها توجه شود نه لزوما تک درس ها. در واقع این دوره ها به صورت سرمایه ای برای فرد خواهد بود که در مسیر کسب و کار و حتی زندگی می توان از آن ها بهره گرفت، در نتیجه نگاه سیستماتیک و بلندمدت بسیار حیاتی می باشد.
۲٫ هر دوره آموزشی برای دانش پذیران همان دوره باید طراحی شود و بسته ای از پیش تعریف شده ای نیست. در مدرسه کسب و کار مشاوران یکی از مسائل مهم توجه به سطح کلاس و آمیخته دانشی دانش پذیران است. با توجه به زمینه تحصیلی و شغلی دانش پذیران؛ ممکن است یک دوره آموزشی بیشتر گرایشات بازاریابی داشته باشند در نتیجه در بخش آموزش طوری برنامه ریزی می شود که این نیاز جمعی پاسخ داده شود و یا ممکن از تمایل به مباحث استراتژی سازمانی بیشتر باشد در نتیجه سمت و سوی محتوا باید به سمت استراتژِ برود تا دانش پذیران بتوانند بهره بیشتری از دوره خودشان ببرند

آموزش مدیریت کسب و کار (MBA)


۳٫ مسیر آموزشی در دور ه های MBA حرفه ای مشاوران نوعی تعامل دوجانبه است یعنی تمایلات و علاقه مندی های مجموع دانش پذیران بسیار در این مسیر اثرگذار است.

روش بهینه یادگیری در دور ه های MBA حرفه ای چیست؟


بنابر موارد پیش گفت باید توجه داشت که در آموزش مدیریت MBA انتخاب اساتید و مدرسان هم باید بر همین اساس صورت پذیرد به نوعی که هم دانش پذیران بتوانند استفاده کنند و هم مدرس بتواند ارتباط مناسبی برقرار نماید که این تعامل سازنده نیاز به دقت فراوان در انتخاب استاد دارد. بعضا دیده شده است که اساتید دارای نام و نشان در یک کلاس نتوانسته اند نتیجه خوبی بگیرند در صورتی که در کلاس دیگری رضایت بالایی به دست آورده اند و این اهمیت توجه به مقتضیات و بافت کلاس را بیشتر نشان می دهد.
در مدرسه کسب و کار مشاوران در انتخاب دانش پذیران دوره های MBA حرفه ای دقت زیادی می شود تا ترکیبی همگن و همخوان در کلاس ایجاد شود و بر اساس آن بتوان برنامه ریزی آموزشی درستی انجام داد و با ایجاد یک فضای پویا و مشارکتی زمینه یادگیری و توانمندی بیشتری به وجود بیاید.

منبع : مشاورانی بی اس دات آی آر

مدرک مدیریت کسب و کار (MBA)

برچسب ها :

نظرات و دیدگاه ها