MBA کلید موفقیت مدیران امروز

MBA کلید موفقیت مدیران امروز

دوره مدیریت حرفه ای کسب و کار یا MBA یکی از کاربردی ترین دوره های آموزش عالی که در انواع حوزه ها از حسابداری گرفته تا مدیریت رسانه و رستوران داری کاربرد دارد. برای افرادی که در حال حاضر مشغول به کار در زمینه کسب و کار هستند، گذراندن دوره MBA کلیدی است که باعث می شود مسیر شغلی شما تغییر کند و موقعیت شغلی و حقوق بالاتر و البته مسئولیت و چالش های بیشتر شود. طی تحقیقات انجام شده از بین افرادی که مدیریت حرفه ای کسب و کار را گذرانده اند، 90 درصد آنها اعتقاد دارند که اگر به عقب باز می گشتند، باز هم همین دوره را انتخاب می کردند.

MBA کلید موفقیت مدیران امروز

با مدرک MBA چه کاری می توانید انجام دهید؟

از آنجایی که مدیریت حرفه ای کسب و کار طیف وسیعی از مشاغل و کسب و کارها را پوشش می دهد با استفاده آن می توان در زمینه های مختلف مانند امور مالی یا مراقبت های بهداشتی و یا حتی راه اندازی استارتاپ و کارآفرینی فعالیت کرد. به طور کلی دوره MBA از یک جهت به دو دسته عمومی و غیر عمومی تقسیم می شود، که دوره عمومی دامنه وسیعی از موضوعات مربوط به کسب و کار را در بر می گیرد. در دوره های تخصصی تمرکز بیشتر بر روی یک صنعت یا حوزه خاص است و ده ها گزینه برای انتخاب وجود دارد و برخی از متداول ترین آنها عبارتند از:

  • بازاریابی
  • مدیریت مالی و حسابداری
  • منابع انسانی
  • فناوری اطلاعات
  • کارآفرینی

مدیریت حرفه ای کسب و کار چه مزیت هایی دارد؟

مدیریت حرفه ای کسب و کار یک آموزش در سطح عالی است که در آن آموزش مفصلی در مورد مفاهیم و شیوه های مدیریت کسب و کار آموزش داده می شود اکثر افرادی که این دوره را گذرانده اند، یکی از مزیت های اصلی آموزش MBA را مزیت مالی و افزایش درآمد می دانند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید، حقوق معمولی برای افرادی که مدیریت را در سطح عالی آموزش دیده اند و برای مثال در موقعیت شغلی مدیر اجرایی فعالیت می کنند، در آمریکا سالانه حدود 440،000 دلار درآمد دارند.به طور متوسط، حقوق افرادی که مدرک MBA دارند، 80 درصد از کل دستمزد آنها به دلیل مدرک آنها است و  بقیه حقوق آنها غالبا از راه پاداش، خرید سهام و سایر مزایایی است که به دلیل این تخصص به آنها تعلق می گیرد. علاوه بر علم و دانشی و مهارت های مدیریتی که از گذراندن دوره MBA بدست می آید، یکی از مهمترین مزایای این مدرک این است که به واسطه ماهیت آن دایره شبکه حرفه ای شما افزایش پیدا کرده امکان پیشرفت بیشتر را برایش ما شما فراهم می کند. دانش پذیران، اساتید و افرادی که اکثرا از افراد فعال در حوزه کسب و کار هستند باعث می شود تا که با کسانی ملاقات کنید که می تواند دایره ارتباطات شما را در حوزه کسب و کار افزایش دهد و این موضوع باعث ارتقا شما خواهد شد.

MBA کلید موفقیت مدیران امروز

برنامه دوره MBA چه دوره ای است؟

MBA مدرک جامعی است که انواع مختلفی از اصول کسب و کار مانند حسابداری، اقتصاد ، دارایی و بازاریابی را در بر می گیرد. در طول دوره خود، ایده های کلاسی را در طول پروژه های مشاوره در دنیای واقعی بکار خواهید برد و آنها را در عمل اجرا خواهید کرد و در نتیجه در عمل نتیجه آن را مشاهده می کنید. با استفاده از تمرین گروهی و مطالعات موردی، می توانید از دانش سایر دانش پذیران استفاده کنید. نتایج به دست آمده مجموعه کاملی از مهارتهای شغلی و مدیریتی را در اختیار شما قرار می دهد که برای طیف گسترده ای از صنایع و مسیرهای شغلی قابل استفاده است. MBA در اشکال و اندازه های مختلف از برنامه های تمام وقت یک و دو ساله گرفته تا دوره های نیمه وقت، آنلاین و اجرایی ارائه می شود. این دوره ها ممکن است به صورت حضوری، آنلاین یا ترکیبی از هر دو آنها باشد.

هدف از دوره مدیریت حرفه ای کسب و کار چیست؟

هدف اصلی این دوره تعلیم و آموزش دادن به افرادی است که در زمینه کاری خود تخصص دارند و می خواهند در کنار آن دانش و مهارت مدیریت را یاد بگیرند تا از آن در کنار تخصص خود استفاده کنند. اداره کردن موثر و کارآمد یک کسب و کار، ایجاد تغییر در بخش های مختلف و هدایت آنها، برنامه ریزی تخصصی و کلیه مسائل و موضوعاتی که در حوزه مدیریت قرار می گیرند باید در کنار تخصص به کار گرفته شوند تا یک کسب و کار بتواند به موفقیت مورد نظر خود برسد. برای اکثر گرایش های تخصصی دوره مدیریت حرفه ای کسب و کار وجود دارد و می توان به طور کلی آنچه دانش پذیر پس از پایان دوره آموزش می بیند را به صورت زیر فهرست کرد:

  • اداره و مدیریت سازمان های اجتماعی ، تولیدی و واحدهای ستادی در راستای کمک به مدیران اینگونه سازمان ها به منظور اداره ی و مدیریت موثر تر سازمانهای وابسته
  • رهبری و مدیریت موثر و کارآمد یک بخش تخصصی یا سازمان تولیدی و اجتماعی نظیر قسمت های تولید ، توسعه ، مالی ، فروش ، اطلاعات و پرسنلی
  • ایجاد تغییر و تحول در بخش های تخصصی سازمان با تغییر رویه ها ، تشکیلات و شیوه های اداری بخش های مختص آن
  • ایجاد شغل و کار آفرینی در سازمان ها به منظور شروع فعالیت های خاص جدید و مدیریت این سازمان های نو پا
  • متحول کردن تمامی قسمتهای سازمان و هدایت و رهبری تحولات پیاده شده در سازمان بعد از کسب تمامی تجربیات خاص مدیریتی

تغییراتی که در دنیای امروز و سبک زندگی و کار پیش آمده باعث شده است که دیگر تنها داشتن تخصص در یک زمینه برای موفقیت کافی نباشد. افرادی که می خواستند در شغل خود پیشرفت کنند و به خصوص آنهایی که رسیدن به پست های شغلی بالا برای آنها اهمیت دارد و یا می خواهند کسب و کار خود را راه بیندازند ملزم به یادگیری علم و دانش مدیریت در کنار حوزه تخصصی خود هستند.

مدیریت حرفه ای کسب و کار چه تاثیری بر پیشرفت شخصیتی دارد؟

مدیریت از آن دسته ویژگی هایی است که از اداره کردن زندگی شخصی گرفته تا مدیریت در محل کار مورد استفاده قرار می گیرد. با  کمک آنچه ازاصول و مهارت های مدیریتی می تواند یاد گرفت ، بحران ها و مشکلات زندگی را به شکل موثرتر و بهتری می شود اداره کرد. انسان ها در تمامی مراحل زندگی به خصوص در دوران جوانی و میانسالی با مسائل و مشکلات بیشتری دست و پنجه نرم می کنند؛ در حقیقت در این دوران است که افراد برای زندگی شخصی خود مانند انتخاب شغل ، انتخاب همسر  و سایر انتخاب هایی که در ادامه مسیر زندگی آنها تاثیر می گذارد، اقدام می کنند. به همین دلیل آشنایی با اصول مدیریتی با شرکت در  دوره های mba و یا مدیریت کسب و کار می تواند تمامی مهارتهای مدیریتی و راهبری را به شما آموزش داده و در تمامی مراحل و مشکلات زندگی راه گشای شما باشد. 

برچسب ها :

نظرات و دیدگاه ها