معرفی رشته مدیریت کسب و کار ورزشی


با توجه به رشد روزافزون علم و آموزشهای کوتاه مدت، موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان با هدف بالا بردن سطح علمی و کمک به تحقق این امر مقاله معرفی رشته مدیریت کسب و کار ورزشی را تهیه و در دسترس علاقمندان قرار داده است.


معرفی رشته مدیریت کسب و کار ورزشی


مقدمه:

در نظام های اقتصادی مقوله بازار به عنوان مهمترین رکن و عامل تعیین کننده رونق اقتصادی کشور مطرح است. در سال های اخیر تغییرات بنیادی در بازار، محیط کسب و کار را تبدیل به محیطی پرطلاطم و توام با خطرات زیاد کرده است. اگر جست و جوی فرصت های مناسب کسب و کار در این محیط متغیر با موفقیت قرین نشود، حیات تجاری بنگاه با مشکلات عدیده ای مواجه شده و چه بسا تا مرز شکست کامل پیش برود.

خرید دوره مدیریت کسب و کار ورزشی

در این شرایط ضرورت برخورد علمی با مقوله کسب و کار و حرکت به سمت جایگزینی روش های نوین به جای روش های سنتی، ایجاب می نماید که مدیران و متصدیان واحد های صنفی با اصول و روش های کسب و کار آشنا شوند. امروزه با پیشرفت صنایع کشور در ابعاد مختلف، احساس نیاز همگامی به مراکز علمی- تحقیقاتی صنعتی به خوبی آشکار شده است. یکی از وظایف مراکز علمی در قبال صنعت، تربیت و آماده سازی نیروی متخصص می باشد. در این راستا دوره کاردانی حرفه ای مدیریت کسب و کار برای عرضه و تامین نیروی انسانی ماهر جهت مشاغل این صنعت تدوین شده است.
 

تعریف و هدف:

هدف از برگزاری دوره کاردانی مدیریت حرفه ای کسب و کار، تربیت و آموزش نیروی انسانی مورد نیاز برای فعالیت در حوزه کسب و کار و نیز بهینه سازی فعلی عملکرد فعالان فعلی این حوزه است. طی این دوره، دانشجویان علاوه بر آشنایی با مبانی نظری کسب و کار، مهارت های لازم برای اداره واحدهای صنفی تولیدی، خدمات فنی، خدماتی و توزیعی را کسب می نماید.

 

معرفی-رشته-مدیریت-کسب-و-کار-ورزشی


ضرورت و اهمیت:

نظر به گسترش روز افزون فعالیت باشگاه های ورزشی و بنگاه های تولیدی و خدماتی در زمینه های ورزش در سطح کشور و همچنین کمبود افراد متخصص در سطوح مختلف تحصیلی در این زمینه، نیاز شدید به این بخش و آموزش نیروی انسانی متخصص در سطوح مختلف و مراکز تخصصی که در حیطه ورزش به صورت حرفه ای فعالیت می کنند ( باشگاه ای ورزشی، بنگاه های تولیدی و خدماتی در زمینه ورزشی و …) آشکار می باشد. از سوی دیگر در بسیاری از موارد شاهد به کار گیری متخصصانی از سایر حوزه ها در این صنعت می باشیم که با آموزش متخصصین در سطوح کاردانی، نیز کارشناسی و کارشناسی ارشد در آینده ای نه چندان دور که قادر به عرصه خدمات علمی و عملی در آن می باشد، از خلائ ایجاد شده در این صنعت جلوگیری به عمل خواهد آمد.

آموزش مدیریت کسب و کار ورزشی

قابلیت ها و مهارت‌های مشترک فارغ التحصیلان :

- گزارش نویسی و مستندسازی
- ارائه گزارش نتایج کار و جریان فعالیت ها (peresentation )
- انجام کار گروهی
- طبقه بندی و پردازش اطلاعات
- بهره گیری از رایانه
- برقرای ارتباط موثر در محیط کار
- سازمان دهی و اداره کردن افراد تحت سرپرستی و آموزش آن ها
- خودآموزی و یادگیری مستمر در راستای بالندگی شغلی
- ایجاد کسب و کار های مکوچک و کار آفرینی
- رعایت اخلاق حرفه ای و تنظیم رفتار سازمانی

- اجرای الزامات بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE )
- تفکر نقادانه و اقتضایی
- خلاقیت و نوآوری

قابلیت‌ها و توانمندی‌های حرفه ای فارغ‌التحصیلان :

- اداره واحدهای صنفی تولیدی، خدمات فنی، خدماتی و توزیعی ورزشی
- شناخت و به کارگیری مفاد قوانین و مقررات مربوط به کسب و کار ورزشی
- انتقال مهارت های کسب و کار به افراد تحت سرپرستی باشگاه ها وبنگاه های ورزشی
- تاسیس و راه اندازی واحدهای کوچک کسب و کار ورزشی
- شناسایی نیاز های مطلوب ورزشکاران و تامین آن ها
- امور خرید و فروش در شرکت های تولیدی و پشتیبانی ورزشی
- انجام کار با رایانه و به کارگیری آن در محیط های کسب و کار

مشاغل قابل احراز :

- کاردان کسب و کار در بخش های بازرگانی، بازاریابی، منابع انسانی، واحدهای برنامه ریزی بازاریابی، واحد های پشتیبانی فروش و واحد های لجستیک سازمان ها و شرکت های ورزشی
- متصدی واحد ارتباطات با مشتریان ( CRM ) در واحد های کسب و کار
- ضوابط و شرایط پذیرش دانشجو: (رشته تحصیلی دیپلم- گواهی سلامت…)
ـ داشتن دیپلم سه ساله فنی و حرفه ای و کاردانش، دیپلم ریاضی فیزیک و علوم تجربی نظام جدید و قدیم
- سایر دیپلمه ها
- احراز شرایط عمومی تحصیل در نظام آموزش عالی کشور
 

واحدها:

دانشجویان این رشته علاوه گذراندن دروس عمومی و در صورت نیاز دروس جبرانی واحد های نظیر علوم اقتصاد، مدیریت بازاریابی، مهارت ها و قوانین کسب و کار، برنامه ریزی و طراحی کسب و کار، سرپرستی واحد های کسب و کار، کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات را می گذرانند.
 

شرایط انتخاب مدرس:

انتخاب مدرسان این رشته بر اساس معیارهای اخلاقی، تحصیلی، پژوهشی و همچنین مسلط به فن بیان ، مجرب، متعهد و دارا بودن تجارب مرتبط در رشته مورد نظر از نیرو های جوان و آینده دار کشور عزیزمان انجام می پذیرد.

مقاله ای که با عنوان معرفی رشته مدیریت کسب و کار ورزشی مطالعه کردید ،  توسط کارشناسان واحد تحقیق و توسعه موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان تدوین گردیده است .

مدرک مدیریت کسب و کار ورزشی

برچسب ها :

نظرات و دیدگاه ها