معرفی دوره عالی DBA


با توجه به رشد روزافزون علم و آموزشهای کوتاه مدت، موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان با هدف بالا بردن سطح علمی و کمک به تحقق این امر مقاله معرفی دوره عالی DBA را تهیه و در دسترس علاقمندان قرار داده است.


معرفی دوره عالی DBA

دوره DBA مخفف کلمات Doctor of Business Administration است که معنی تحت الفظی آن، دوره عالی مدیریت حرفه ای کسب و کار می باشد و به طور کلی تمامی عمليات اصلي زنجيره ارزش شامل ایده، بازاریابی، تأمين منابع، طراحي، توليد، عرضه محصولات و خدمات، منابع انساني، فناوري اطلاعات، مالي، برنامه ريزي و….. را در بر مي گيرد. در واقع، مديريت عالی حرفه ای کسب و کار، مديريت فرآيندهاي يک کسب و کار را در سطح عالی سازمان شامل مي شود.

خرید دوره مدیریت عالی کسب و کار DBA 

دوره عالی مديريت حرفه اي کسب و کار DBA که يک سطح بالاتر از دوره MBA است به منظور آموزش و توانمندسازی مديران مستعد و شايسته کشور جهت توسعه و گسترش فعالیت های بنگاه ها و سازمان هاي خدماتي و توليدي در بخش هاي خصوصي، دولتي و تعاوني تهيه و تدوين شده است. در اين دوره سعی شده با رويکردی عمل گرایانه (Pragmatist) از یک سو و فعالیت هایی پژوهش محور (Research Oriented) از سوی دیگر، يادگیری آموزش ها بصورت اجرایی و کاربردی را فراهم ساخت و از همه مهمتر با توجه به پرداختن به روش های نوین مدیریت و همچنین تلفیق آن با روش های بومی کشور از طریق برگزاری سمينارهای کاربردی، انجام کار گروهی، اجرای طرح های اجرایی و همچنین پژوهش های محوری، تا حد زيادي به افراد آموزش داد که چگونه در بازار رقابتي و حرفه ای، همواره بهترين باشند.
 

ضرورت و اهمیت سپری کردن دوره DBA

شرايط کنوني اقتصاد داخلی و اقتصاد جهانی به گونه اي است که فعاليت و رقابت شرکت ها و سازمان ها به مراتب پیچیده تر و چالشی تر از گذشته شده و تجربه افراد، دارایی های مالی، و تخصص فنی ایشان به تنهایی نمی تواند گره گشای چالش های پیش رو باشد. به این موضوع امکان پیوستن کشورمان به WTO و جهانی شدن بازارهای داخلی و افزایش رقابت پذیری را نیز اضافه کنید که به نوبه خود می تواند تهدیدی جدی برای بسیاری از کسب و کارها و فرصتی فوق العاده برای مدیران آینده نگر باشد. کسب موفقيت و ماندگاري پايدار در چنين شرایطی مستلزم بهره مندي سازمان ها و شرکت ها از نيروهای انساني موفق، مدبر و کارآفرین در سطوح ارشد سازمانی است که از دانش تخصصي، مهارت کاربردي و نگرش کسب و کاري فوق العاده ای برخوردار باشند.
به نظر مي رسد دوره عالي مديريت حرفه ای کسب و کار DBA با توجه به برنامه درسی و روش های تدريس پيش رو می تواند به اين نياز جامعه پاسخ دهد. شايان ذکر است با توجه به شواهد موجود، فارغ التحصيلان دوره های مدیریتی MBA و دوره های عالی DBA در سال های اخیر، بالاترين میزان جذب در سازمان ها را داشته و مؤثر ترین عامل برای کسب موفقیت آنها در فضای پر چالش کسب و کار به شمار می روند.
از آنجا که شرکت کنندگان در آموزش DBA لازم است که سابقه اجرايي مناسبی داشته و در طول مدت تحصيل نيز با دنياي واقعي كسب و كار تعامل داشته باشند، ایشان پس از فارغ التحصيلی ضمن ارتقای توان علمی و تجربی خود، به راحتي آماده تصدی مشاغل تخصصی و اجرايي ارشد بنگاه هاي بزرگ مي شوند.

آموزش مدیریت عالی کسب و کار DBA 

معرفی-دوره-عالی-DBA


اهداف و مخاطبان دوره

مخاطبان دوره:

– مدیران و کارآفرینان کشور
– مديران ارشد و میانی سازمان ها و شرکت ها
– کارشناسان فعال، با انگیزه و کارآفرین
– فارغ التحصيلان مقاطع کارشناسی ارشد مؤسسات آموزش عالي در رشته هاي مختلف (علوم انساني، فني و مهندسي، علوم پايه، هنر، معماری، پزشکي و غيره)

اهداف دوره:

– کسب دانش و اطلاعات تخصصي به روز در حوزه های نوین مدیریت و کسب و کار
– کسب مهارت اجرایی در حوزه های مدیریتی شامل: مدیریت استراتژیک، مدیریت فروش، کارآفرینی و …
– کسب بينش و نگرش عميق در حوزه کسب و کار جهت راه اندازی کسب و کار جدید و یا توسعه و گسترش کسب و کارهای موجود
– پرورش اساتید برجسته که بتوانند در رشته های مدیریتی علی الخصوص MBA مشغول به فعالیت علمی شوند.

شرایط و ضوابط ورود به دوره:

– داشتن مدرک کارشناسي ارشد از دانشگاه ها و مؤسسات آموزشي معتبر کشور و يا خارج از کشور مورد تأئيد وزارت علوم، تحقيقات و فناوري
– داشتن حداقل 10 سال سابقه کار برای مقاطع کارشناسی ارشد و 5 سال برای مقاطع دکتری
– موفقيت در آزمون ورودی و مصاحبه حضوری

تبصره 1: دانشپذیرانی که دارای مدرک کارشناسی معتبر می باشند در صورت داشتن حداقل 15 سال سابقه کار و دریافت معرفی نامه کتبی از سوی حداقل 2 نفر از اساتید برجسته کشور ( با درجه علمی دکترا ) و دریافت تأیید نامه از ایشان می توانند در آزمون ورودی و مصاحبه حضوری شرکت کنند.

تبصره 2: اولویت پذیرش با دانشپذیرانی است که دارای مدرک IELTS و یا TOFEL از مؤسسات آموزشی معتبر باشند.

نکته مهم: در صورت لزوم، دانشپذیران ملزم به سپری نمودن دوره فشرده زبان به مدت 10 جلسه می باشند.

مقاله ای که با عنوان معرفی دوره عالی DBA مطالعه کردید ،  توسط کارشناسان واحد تحقیق و توسعه موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان تدوین گردیده است .

مدرک مدیریت عالی کسب و کار DBA 

برچسب ها :

نظرات و دیدگاه ها