چگونه در مدیریت استاد باشیم؟


ام بی ای چیست؟

ام بی ای master of business administration  یا کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، رشته ای تحصیلی است که در دانشگاه ها و مؤسسات تدریس می شود.این رشته دانش های تئوری و عملی را به دانشجو ارائه می دهد و او را درجهت به دست آوردن درک بهتری از مدیریت عمومی واصول تجارت سوق می دهد.ام بی ای دارای شاخه های مختلفی است از جمله:مدیریت حسابداری،مدیریت مالی و بازاریابی.

خرید دوره مدیریت کسب و کار (MBA) 

مدرک تحصیلی ام بی ای یک سطح بالاتر از مدرک دوره ی کارشناسی بازرگانی است.به طور کلی دانش آموختگان رشته ی ام بی ای نسبت به فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی رشته ی بازرگانی،موقعیت به مراتب بهتری دارند.اغلب دانشگاه ها و کالج های معتبر دوره های ام بی ای برگزار می کنند که هر دوره معمولاً دو سال به طول می انجامد.برای شرکت در دوره ی ام بی ای،هر داوطلب باید در تست پذیرش تحصیلات تکمیلی شرکت کند و براساس معیارهای ضابطه ای مربوط به دوره پذیرفته شود.


به سوی ام بی ای

برنامه های ام بی ای به طور معمول شامل کلاس های اصلی حسابداری،مدیریت،امورمالی،بازاریابی و اصول بازرگانی می شود.دانش مدیریت قلب تپنده ی هر برنامه ی ام بی ای است،با تمرکز بر روی رهبری،برنامه ریزی،استراتژی کسب و کار،رفتار سازمانی و جنبه های انسانی دیگر دخیل در یک تجارت بزرگ یاکوچک. برنامه های ام بی ای به طرز فزاینده ای تمرکز خود رابر دانش تجارت بین المللی گسترش داده و توجه چشمگیری به مسئولیت ها و پاسخگویی شرکت های بزرگ وتجارت در جوامع خود دارد.

مدرک ام بی ای به عنوان یک مدرک کاملاً ضروری برای ورود به زمینه های فعالیتی خاص به حساب می آید.مانند بانکداری سرمایه گذاری،صندوق سرمایه گذاری،شرکت های سهام خصوصی و برنامه ریزی استراتژیک.برای زمینه های دیگر خدمات مالی،ممکن است ام بی ای دیگر به عنوان مدرک ورود برای شروع دوره ها در نظر گرفته نشود.

زمانی که داوطلبان ام بی ای بر روی یکی از رشته های اصلی ام بی ای مانند مدیریت یا امور مالی تمرکز می کنند، بسیاری از برنامه های ام بی ای به دانشجویان اجازه توسعه درصنایع خاص می دهند.به عنوان مثال،یکدانشجوی ام بی ای ممکن است در زمینه های مدیریت ورزشی،کار آفرینی، سرگرمی تجارت ویا مدیریت بهداشت تخصص یابد.حتی در تخصص مدیریت،ام بی ای باعث تمرکز برمباحث فناوری اطلاعات،مهمان نوازی،آموزش و پرورش و یا عدالت کیفری می شود.تعدادی از برنامه های ام بی ای می توانند با برنامه های گوناگونی در حوزه ی بهداشت حرفه ای برای ادغام کردن مدرک همگام شوند. مانند مدارس پرستاری.

دوره های تخصصی ام بی ای برای دانشجویانی که شرایط  معیشتی یا شغلی به آن ها امکان شرکت در کلاس های تمام وقت را نمی دهد نیز برنامه هایی دارد.برنامه های ام بی ای اجرایی برای کار کردن حرفه ای واضافه کردن اطلاعات کاربر و مدارک طراحی شده اند.این دوره های آموزشی اغلب به صورت شبانه و یا آخرهفته ها برگزار می شوند.گاهی اوقات نیز ارائه ی ترم های فشرده لازم است.ام بی ای اجرایی عمدتاً برای داوطلبانی که تجربه ی حرفه ای قابل توجهی دارند وکسانی که تمایل به مباحث پیشرفته تری مانند توسعه ی رهبری دارند، ارائه می شود.
 

چگونه در مدیریت استاد باشیم؟

آموزش مدیریت کسب و کار (MBA)


دی بی ای چیست؟

 Doctorate of of business administration یک برنامه ی تلفیقی پاره وقت برای مدیران برجسته است، کسانی که دارای مدرک فوق لیسانس مدیریت هستند و تمایل دارند عملکرد حرفه ای و آکادمیک  و ارتباط مدیریتی خود را ارتقا دهند.هدف توزیع دانش هنردر مکان های انتخابی مطالعه از طریق مدیریت تحقیقات در تنطیمات فعلی و آینده ی  کار.

به طورکلی،مانند رشته های دیگر،مدرک دکترا یک مدرک پژوهش محور است با تمرکز بر توسعه ی پیشرفته ی مهارت های پژوهشی نظری و عملی در حوزه های خاص.

پی اچ دی معمول ترین درجه ی دکترا برای آن دسته از کسانی است که به دنبال استخدام در هیئت علمی می باشند.اگرچه از این مدرک در مشاوره های پیشرفته،تحقیقات و حرفه های مدیریت کسب و کارعمومی هم استفاده می شود.اغلب دانشجوهای دکترا یکی از حوزه های امور مالی، بازاریابی و یا حسابداری را انتخاب می کنند.

دی بی ای به منظور ارائه ی کسب و کار اجرایی با توانایی مورد نیاز برای کسب و کار عمومی و بازرگانی طراحی شده است که نیازمند مهارت های پژوهشی بیشتر و مدارک تحصیلی است.تعدادی ازبرنامه های دی بی ای هم چنین می تواند مسیری در جهت استخدام در دانشگاه ها باشد.

تفاوت اولیه میان دی بی ای و دکترای بازرگانی در جهت برنامه ونتیجه است.

مدرک مدیریت کسب و کار (MBA)

برچسب ها :

نظرات و دیدگاه ها