جایگاه DBA در وضعیت کنونی اقتصاد و بازار دنیا

در حال حاضر، شرایط اقتصاد و بازار دنیا در جایگاهی قرار دارد که بیشتر کسب و کارها به رقابت با یکدیگر می پردازند. در چنین شرایطی، سازمان ها در صورتی می توانند با موفقیت عمل کنند و نسبت به رقبا پیشی بگیرند که دانش و مهارت‌های تخصصی خود را در حوزه مدیریت ارتقا بدهند. 
حوزه مدیریت، گرایش‌های زیادی را دربر می گیرد. کسی که مدیری قابلی باشد در هر زمینه ای به خصوص مدیریت اقتصاد و منابع مالی و استراتژی هایی که در حین کار ارائه می کند می تواند، موفق شود.
به عنوان مثال، افرادی مانند ایلان ماسک، جف بیزوس و بسیاری دیگر، تنها با اتخاذ روش های درست در دوران بد اقتصادی توانستند، کسب و کار خود را حفظ کنند و حتی موقعیت های شغلی بسیاری برای افراد به وجود آورند.  

 

دوره DBA، سلاحی برای مدیران !

تصمیم گیری درست، انتخاب استراتژی متناسب با کسب و کار، مدیریت کارمندان و مدیریت مالی سازمان یا شرکت، مهم ترین فاکتور هایی هستند که هر مدیر باید برای موفقیت در تجارت داشته باشد. 
برخی از این مهارت ها در گذر زمان و با تجربه به دست می آید. اما، دنیا در جایی قرار دارد که منتظر شما نمی ماند تا با تجربیات خود به موفقیت برسید. لذا، بهترین کار بکارگیری اصولی است که امتحان خود را پس داده باشند. 
دوره DBA نیز برای افراد مشابه آن تجربیاتی است که آزمون و خطای خود را کرده اند و فرد با گذراندن آن می تواند با هر مسئله ای رو به رو شود. 
آمار ها نشان می دهند، اکثر مدیران و افرادی که توانسته اند در ماراتون رقابت اقتصادی، ورشکست نشوند و چه بسا، کارآفرینی نیز انجام دهند، دوره های آموزش ویژه گرایش خود را گذارنده بودند. 
حال، در میان دوره های مدیریتی، دوره DBA توانسته بود بیشترین تعداد از افراد را به خود جذب کند و در نهایت نیز، مدیران کارآمد و قابلی را تحویل دنیای اقتصاد بدهد.
 

جایگاه DBA در وضعیت کنونی اقتصاد و بازار دنیا

 

جایگاه مدیرانی که دانش مدیریت عالی کسب و کار دارند

یکی از مهم ترین اصل ها در موفقیت یک سازمان در نوسانات اقتصاد، اعتماد کارمندان به مدیر است. هنگامی که مدیر مجموعه ای از مهارت ها و دانش مدیریتی برخودار باشد. کارمندان در بدترین شرایط از او پیروی کنند. 
همانگونه که پیشتر نیز گفته شد، دوره های مدیریتی مانند DBA یا حتی MBA سبب می شوند تا فرد از آگاهی کاملی از شرایط کسب و کارش در بازار خبر داشته باشد و بداند چه کاری به صلاح  تجارت و کارمنداش است. در اصل، می توان به نوعی گفت، دید وسیعی که مهارت های دوره آموزشی DBA به افراد می بخشد، تنها در کار و عمل دیده می شود. 
از طرف دیگر، مدیران دارای مدرک DBA در هر سازمان و شرکتی می توانند مشغول به کار شوند و درآمد زیادی داشته باشند. جایگاه، این افراد به قول معروف قرص و محکم است و همیشه در کسب و کار های بزرگ برای آن ها همیشه صندلی و میزی برای مدیریت وجود دارد. 
در کنار مدیریت، افرادی که مدیریت عالی کسب و کار را گذارنده باشند به عنوان مشاوره می توانند به تجارت های دیگر کمک کنند و آن ها را از سقوط قطعی و بیکاری کارمندان نجات دهند. 
 

برچسب ها :

نظرات و دیدگاه ها