مزایای دریافت مدرک ICDL


مزایای دریافت مدرک ICDL چیست؟

دکتر ماکان آریا پارسا معتقد است که امروزه با پیشرفت تکنولوژی می توان گفت دانش کامپیوتر پیش نیاز احراز اکثر مشاغل و نیاز عمده آموزشی دانشجویان و نیز سایر کاربران و علاقه‌مندان کامپیوتر است. مدرک ICDL گواهینامه بین المللی کاربری کامپیوتر می‌باشد، که به منظور سهولت آموزش فراگیران، مرکز آموزش مجازی رایتک، در راستای یکپارچه سازی امر آموزش آن را در یک دوره‌ آموزشی به صورت کامل، جامع و کاربردی با سرفصل‌های عملی ارائه می‌دهد. لازم به ذکر است که دانشجویان بعد گذراندن دوره‌ جامع آموزشی ICDL فراگیر ، موفق به استفاده‌ کاربردی سیستم عامل (نصب ویندوز، نصب و حذف نرم افزار، مدیریت فایل‌ها و …) و نیز اتصال به شبکه جهانی اینترنت و جستجو، تحقیق و پژوهش، ارسال و دریافت ایمیل می‌گردند.

 

مهارت های دوره ICDL

دوره ICDL شامل 7 مهارت می باشد که 3 مهارت اول بعنوان ICDL مقدماتی و 4 مهارت بعدی بعنوان ICDL پیشرفته آموزش داده می شود.
1) مفاهیم فن آوری اطلاعاتIT
2) اطلاعات و ارتباطات ، اینترنت Internet
3) استفاده از کامپیوتر و مدیریت فایل ها Windows
4) پردازشگر کلمه ، ورد word processing
5) صفحات گسترده ، اکسل Excel – spread sheets
6) ارائه مطالب ، پاورپوینت PowerPoint – presentation
7) بانک اطلاعاتی ، اکسس Access – Data base

مرکز آموزش مجازی رایتک با بهره گیری از اساتید مجرب، اقدام به برگزاری دوره ICDL نموده است و در انتهای دوره، به دانشجویان مدرک ICDL ، دارای مهر وزارت علوم ارائه می گردد.

مزایای دریافت مدرک ICDL


در ادامه برخی از مهارت های ICDL توضیح داده می شود :

ارائه مطالب (PowePoint)

پاور پوینت نرم افزاری ساده و کارآمد برای ساخت برنامه های چندرسانه ای کوچک (مانند کاتالوگهای الکترونیکی و برنامه های اطلاع رسانی ساده) است. معمولاً بیشترین مورد استفاده از پاور پوینت در مورد ساخت سیستم تصویری قابل نمایش در سمینارها و جلسات مهم می باشد. در این مهارت لازم است داوطلب، شایستگی خود را در استفاده از ابزارهای ارائه مطالب در کامپیوتر شخصی نشان دهد. او باید قادر باشد وظایفی همچون ایجاد، شکل دادن و آماده کردن مطالب برای ارائه و نمایش را انجام دهد.

صفحه گسترده (Excel)

در نرم افزار اکسل با استفاده از جدولی متشکل از ردیف‌ها و ستون‌ها می‌توان، داده‌ها و اطلاعات را سازماندهی و همچنین با استفاده از همین داده‌ها، به انجام محاسبات پرداخت. در این مهارت لازم است داوطلب مفاهیم پایه صفحه‌گسترده‌ها را فهمیده و نشان دهد توانایی استفاده از کاربردهای صفحه گسترده در کامپیوتر شخصی را داراست. او باید دانش و توان انجام دستورات پایه مرتبط با توسعه، شکل‌دادن و استفاده از یک صفحه گسترده را دارا باشد. همچنین باید بتواند اعمال ریاضی و منطقی استاندارد را با استفاده از فرمولها و توابع پایه انجام دهد.


بانک های اطلاعاتی (Access Databases)

اکسس یکی از اجزای مایکروسافت آفیس است که برای ایجاد پایگاه داده‌های رابطه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مهارت لازم است داوطلب مفاهیم پایه بانکهای اطلاعاتی را فهمیده و نشان دهد توانایی استفاده از بانکهای اطلاعاتی در کامپیوتر شخصی را داراست. این مهارت به دو بخش تقسیم می‌شود اولین بخش، مهارت و توانایی داوطلب در طراحی یک بانک اطلاعات ساده با استفاده از بسته‌های نرم‌افزاری استاندارد است و دومین بخش، توانایی او را برای بازیابی اطلاعات از یک بانک اطلاعات ایجاد شده (با استفاده از ابزارهای موجود درخواست و جستجو ، انتخاب و مرتب‌سازی) ارزیابی می‌کند. همچنین داوطلب باید قادر به ایجاد و اصلاح گزارش ها باشد.


مزایای دریافت گواهینامه ICDL

به طور کلی می توان مزایای کسب مدرک ICDL را به شرح زیر خلاصه کرد :

  • ICDL قابلیت کامپیوتری کارمندان را تضمین می کند .
  • برای کارمندان، مهارتهای کامپیوتری قابل ملاحظه ای ایجاد می کند.
  • سطوح توانایی IT را در یک سازمان تضمین می کند.
  • هزینه های پشتیبانی IT را کاهش می دهد.
  • از وقت تلف شده ناشی از فقدان دانش و روشهای کاری غیر موثر IT می کاهد.
  • تعریفی استاندارد و مقیاسی دقیق برای مهارتهای کامپیوتری بوده که در سطح بین المللی مورد تایید است. مدرک ICDL بین نیازهای کارفرمایان و مهارتهای کارمندان تعادل ایجاد می کند .
  • هم اکنون معتبرترین مدرک کامپیوتری در سطح جهان است که این مقبولیت، مرهون ارتباط آن با تمام افراد و پشتیبانی و کنترل سازمانهای حامی آن است.


برخی از مزایای مدرک ICDL برای افراد عبارتند از :

این طرح برای کمک به افراد در منزل و محل کار در نظر گرفته شده است .این مدرک در صورت ارائه به کارفرما، نشان می دهد که فرد، دارای قابلیتهای تایید شده و به روز است. ICDL به افراد بی تجربه در زمینه کامپیوتر، کمک می کند با فراگیری مفاهیم اولیه مهارتهای کامپیوتری، ماهرانه و با اعتماد به نفس با کامپیوتر کار کنند.

برچسب ها :

نظرات و دیدگاه ها

سینا جعفری
سلام و درود میخواستم ببینم افراد ۱۵ سال هم میتوانند اقدام به دریافت و دوره کنن؟و اینکه نیاز به دستگاه لپتاپ و... هست؟
کارشناس

درود بر شما

برای شرکت در دوره هیچ محدودیت سنی وجود ندارد.

خیر نیازی به لپ تاپ هم نیست

رضا از کرمان
سلام برای آزمون آیا باید نحوه استفاده جدیدترین آفیس رو بلد باشیم؟
کارشناس

همان ورژن آفیس که به شما آموزش داده میشه برای آزمون استفاده میشه

محدثه
سلام خسته نباشید من علاقه زیادی به کامپیوتر دارم، شنیدم که ابتدا باید دوره icdl رو گذروند، درباره نرم افزار گرافیک کامپیوتر هم تحقیق کردم یه نرم افزار کامله. کدام دوره رو بهتره شرکت کنم ؟ منتظر پاسخ شما هستم
کارشناس

درود بر شما

هر دو دوره های خیلی خوب و کاملی هستند.

ولی پیشنهاد ما این هست که ابتدا دوره ICDL را بگذرانید

فرید رادمنش
سپاس از مطالب مفید شما ، فقط یک سوال داشتم ! آیا دانستن زبان انگلیسی شرایط این دوره است یا خیر ؟؟؟؟؟؟؟
کارشناس

درود بر شما

مسلما زبان انگلیسی در یادگیری کلیه دوره های کامپیوتر کمک شایانی می کند ولی الزامی نداره

داوود منتظری
من توانستم با شرکت در دوره مهارت های هفتگانه مدرک icdl خودم را دریافت کنم. کمال تشکر رو از موسسه فن پردازان دارم.
مهرداد
واقعا هم که داشتن مهارت های کامپیوتری اعتماد به نفس و بالا میبره .من شخصا از موسسه شما مدرک icdl و گرفتم و راضیم مطالبتون به روز بود
کارشناس

موفق و پیروز باشید