10 نکته برای مدیریت خود که شما را شگفت زده می کند

10 نکته برای مدیریت خود که شما را شگفت زده می کند | هر انسانی برای برخورداری از یک زندگی آرام و ایده آل نیازمند یادگیری مهارت های زندگی است. همه ما در دنیایی زندگی می کنیم که قابلیت پیش بینی آن را نداریم و در طول زمان درگیر تغییرات و تحولات ناشی از آن می شویم. بنابراین اگر نکات مدیریت خود را از طریق آموزش مهارت های زندگی کسب کرده باشیم به راحتی می توانیم به هر مشکلی فائق آییم. مدیریت خود یا همان خود مدیریتی به موارد متعددی مربوط است که یکی از مهمترین آن ها تعامل و ارتباط با دیگران می باشد.اگر ما ارتباط خوبی را با انسان های اطرافمان داشته باشیم می توانیم از این روابط سودمند به موفقیت برسیم و خودمان را از ابعاد گوناگون ارتقاء دهیم. در این مقاله از موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان قصد داریم تا 10 نکته برای خود مدیریتی را به شما بگوییم تا بتوانید با بکار گیری آن ها به بهترین نتایج در زندگی خود برسید، بنابراین تا انتهای این مطلب همراه ما باشید...

 

10 نکته برای مدیریت خود که شما را شگفت زده می کند

 

1. خودآگاه باشید و بدانید که در درونتان چه می گذرد
اگر ندانید که چگونه هستید و خود آگاهی نداشته باشید، چگونه می خواهید بدون شناخت از خود مدیریت خودتان را انجام دهید. خودآگاهی سبب می شود که نقاط قوت و ضعف خود را پیدا کنید، متوجه شوید که از انجام چه کارهایی لذت می برید و چه کارهایی شما را آزار می دهند. به احساسات درونی تان پی می برید و این خودآگاهی به شما کمک می کند تا دلایل رفتارهای خود را بدانید. رفتار شما منحصر به فرد است و نتیجه و بازتابی از درونیات و افکار شماست. رفتار ما بر دیگر افراد زندگی تان تاثیرگذار است. بنابرین با بهره مندی از مهارت های مدیریت خود، می توانید زندگی مطلوبی را در کنار دیگران داشته باشید در زمان هایی که فکر و روحیات شما بنا به هر دلیل با افراد یا محیط هایی سازگار نیست، مدیریت خود را بکار بگیرید و در واقع تعدیل کننده رفتارهایتان باشید. همانطور که می دانید خود آگاهی یک مهارت فوق العاده ارزشمند و مورد نیاز است که اگر بخواهید آن را فرا بگیرید باید در یک دوره مهارت های زندگی شرکت کنید و این مهرات را با تلاش کسب نمایید. انسان ها ذاتا به مدیریت کردن علاقه مند هستند و چه چیزی بهتر از اینکه به خودشان مدیریت کنند؟

2. نسبت به خودتان پاسخگو باشید
خودتان اولین کسی هستید که باید در زندگی تان به آن پاسخگو باشید. در تصمیم گیری های خود باید استراتژیک عمل کنید. همه جوانب کارهایی که می کنید را در نظر بگیرید و هوشمندانه عمل کنید. گاهی سعی دارید که خودتان را گول بزنید و این در حالیست که پاسخی قابل قبول برای خودتان ندارید. با توجیهات بی مورد سعی برای پذیرش یک موضوع دارید و این به هیچ عنوان درست نیست. قبل از انجام هر کار ابتدا ببینید تصمیمی را که در مورد آن گرفته اید درست است؟ وقتی که مطمئن شدید و با خودتان روراست بودید دست به انجام آن کار بزنید. 

3. اعتماد به نفس خودتان را افزایش دهید
اعتماد به نفس یک فاکتور اساسی در زندگی هر فردی است. زمانی که شما یک کودک هستید به واسطه والدین خود و یا محیطی که در آن رشد می کنید به این مهارت دست پیدا می کنید. ممکن است میزان آن کم یا زیاد باشد و این به عوامل متعددی باز می گردد. اما نکته مهم این است که با داشتن اعتماد به نفس توان انجام بسیاری از کارها را خواهید داشت، سلامت روحی بیشتری را در زندگی تجربه خواهید کرد و احتمال اینکه انسان موفقی شوید بیشتر است. بنابراین یکی از چیزهایی که با آموزش مهارت های زندگی بدست می آید، اعتماد به نفس است.

4. برای خودتان وقت بگذارید
همه ما مشغله ها و گرفتاری های زیادی داریم. به دنبال پیشبرد کارها در محیط کار، اداره زندگی و سایر دغدغه های روزمره شده ایم. تنها چیزی که شاید در لابه لای این همه روزمرگی فراموش کرده باشیم، خومان هستیم. شما باید یاد بگیرید که هر از گاهی برای خودتان هم وقت بگذارید. کارهایی را که دوست دارید انجام دهید، لباسی را که دوست دارید بپوشید، غذایی که دوست دارید بخورید، زمانی را با خودتان وقت بگذرانید حتی اگر نیاز دارید با خودتان خلوت کنید. وقتی برای خودتان زمان می گذارید یعنی از درون خودتان را ارزشمند می دانید.

 

10 نکته برای مدیریت خود که شما را شگفت زده می کند

 

5. در مرداب مقایسه خودتان با دیگران گرفتار نشوید
شما یک انسان منحصر به فرد با ویژگی های رفتاری یکتا هستید. چطور انتظار دارید که مانند دیگران باشید و خودتان را با آن ها مقایسه می کنید؟ شما ممکن است توانمندی در وجودتان داشته باشید که میلیون ها انسان بر روی کره زمین از آن بی بهره باشند. بنابراین خودتان را دست کم نگیرید و به قابلیت هایتان باور داشته باشید. مقایسه خودتان با دیگران تنها شما را سرخورده و ناراحت می کند و جلوی پیشرفتتان را می گیرد.

6. سرگرمی ها و علایق خود را دنبال کنید
مسلما هر فرد با دنبال کردن علاق و سرگرمی هایش به یک رضایت درونی و آرامش خیال دست پیدا می کند؛ چرا که در زمان انجام سرگرمی یا قرار گرفتن در معرض چیزهایی که به ان ها علاقه دارد، خوشحال است. سعی کنید خوشحالی را به زندگی خود هدیه بدهید و با آرامشی که از لذت های اطرافتان می برید زندگی شادی را برای خود بسازید. اگر رفتن به تعطیلات با دوستانتان باعث خوشحالی تان می شود حتما این کار را انجام دهید. شما فقط یکبار در این دنیا زندگی خواهید کرد، بنابراین کاری کنید که از تک تک لحظاتتان بهترین استفاده را ببرید. زمانی که به چیزی یا کاری علاقه داشته باشید در آن به نهایت پیشرفت خواهید رسید و در این جای هیچ شکی نیست. بنابراین دنبال کردن علایق شخصی می تواند زمینه ساز پیشرفت های آینده تان باشد. سرگرمی ها نیز باعث آزادی فکر و کسب انرژی برای بروز خلاقیت هایتان هستند، بنابراین آن ها را فراموش نکنید.

7. مثبت باشید تا انرژی های مثبت دریافت کنید
تمام کائنات در اطراف شما هستند و به نوعی در میان آن ها احاطه شده اید. جهان مملو از انرژی های مثبت و منفی است. اگر آموزش مهارت های زندگی را دیده باشید، نگرش شما و به وطر کلی انرژی درونی تان مثبت می شود و متوجه می شوید که با مثبت بودن، زندگی تان نیز مثبت خواهد شد، بازخوردهایی که به سمتتان هم می آیند مثبت خواهند بود. شما باید بپذیرید که مسئول همه اتفاقات و رویدادهای اطرافتان نیستید و توان تغییر همه چیز را ندارید. بنابراین گاهی باید مسائلی که قادر به تغییر آن ها نیستید را بپذیرید و با آن ها کنار بیایید تا زندگی تان با روال مثبت پیش برود و شما را به نتایج مثبت برساند.

8. استرس را از خودتان دور کنید 
استرس مانند یک سم مهلک است که شما را به زانو در می آورد، حتی اگر انسان توانمندی باشید. استرس باعث می شود که نتوانید همه چیز را آنطور که می خواهید پیش ببرید و باعث تزلزل و لغزش تان می شود. استرس حالتی درونی و قابل کنترل است که با شرکت در دوره مهارت های زندگی به خوبی مهارو کنترل می شود. شما مطمئنا نمی خواهید زندگی تان را با استرس های بی مورد خراب کنید و می خواهید با انرژی و تحرک هر چه بیشتر مسیر پویایی و رشد را بپیمایید. 
استرس شما را در وضعیتی قرار می دهد که نمی توانید به درستی فکر کنید و یا به خوبی تصمیم بگیرید. با دور کردن این حالت از خود، می توانید در انجام کارهایتان به صورت موفق عمل کنید. 

9. از امروز بهبود خودتان را شروع کنید
خودمدیریتی یا مدیریت خود یک امر ذاتی نیست، بلکه کاملا یک مهارت اکتسابی است. برای رسیدن به دستاوردهای بیشتر و بهتر، شما باید مهارت های مدیریت خود را یاد بگیرید و آن ها را در زندگی تان به کار ببندید. شما با بهبود خود و رفتارهایتان می توانید زندگی باکیفیت تری را تجربه کنید، بنابراین از امروز دست به کار شوید و بهبود خودتان را آغاز کنید.

10. اشتباهات خود را بپذیرید و از آن ها درس بگیرید
هر انسانی تا آخر عمرش احتمال انجام خطا را دارد و اصلا او را جایزالخطا نامیده اند. مهم نیست که در مواردی اشتباه کرده باشید، مهم این است که از آن ها درس بگیرید و دیگر آن ها را تکرار نکنید. گاهی اشتباهات به شما درس هایی می دهند که شاید در طول زندگی معمول خود، هرگز به ان ها دست پیدا نکنید. از سرزنش کردن خود دست بردارید و بپذیرید که همه اشتباه می کنند. 

 

10 نکته برای مدیریت خود که شما را شگفت زده می کند

 

چگونه مهارت مدیریت خود را به طور حرفه ای یاد بگیریم

با خواندن مواردی که گفته شد، متوجه می شویم که کسب مهارت مدیریت خود یک امر ضروریست. شما با شرکت در یک دوره مهارت های زندگی می توانید تمامی این موارد را به بهترین شکل فرا بگیرید. اما توجه داشته باشید که اموزش مهارت های زندگی یک امر تخصصی است و نمی توان آن را در هر موسسه ای با بالاترین کیفیت و بازدهی یادگرفت. بنابراین توصیه ما به شما شرکت در دوره مهارت های زندگی موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان است. شما با شرکت در این دوره علاوه بر یادگیری مهارت های کاربردی در زندگی به بهبود فردی و اجتماعی خود نیز کمک بزرگی خواهید کرد. موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان با برخورداری از مدرسین حرفه ای و زبده کشور به آموزش مهارت های زندگی مطابق با به روز ترین استانداردهای جهانی می پردازد و در انتهای دوره مدرک مهارت های زندگی شما را با تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعطا خواهد کرد. با در دست داشتن گواهینامه مهارت های زندگی هم شرایط مطلوب و مناسبی در زندگی شما پدید می آید و هم فرصت های شغلی مناسبی را برای کار در موسسات و مراکز مربوط به این حیطه پیدا خواهید کرد. بنابراین فرصت را از دست ندهید و برای شرکت در این دوره کاربردی با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

برچسب ها :

نظرات و دیدگاه ها