میثم شکری ساز اشتغال آفرین نوآور و خلاق ایرانی

 میثم شکری ساز یکی از موفق ترین مدیران و کارآفرینان کشور است که این روزها دستاوردهای وی در حوزه کارآفرینی و فضای کسب و کار بر سر زبان ها افتاده است . در این نوشته سعی داریم موفقیت های وی را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم. در این مقاله متوجه می شوید که او توانسته در  ۳۵ سالگی به موقعیت های بسیار بالا و ارزشمندی دست یابد. میثم شکری ساز ثابت کرد که بدون پول و ژن خوب هم می توان موفق بود و خوش درخشید. دوست دارید بدانید که روش او چه بوده و چگونه به چنین جایگاهی رسیده است؟ با ما تا پایان این مطلب همراه باشید.

فهرست مطالب

سوابق میثم شکری ساز

میثم شکری ساز متولد سال  و تنها ۳۵ سال سن دارد. اما این سن کم، نشان دهنده این نیست که او هم مثل برخی از همسن و سالانش هنوز در حال و هوای جوانی است و به فکر سفر و تفریح و ... . او تاکنون با سن کمی که دارد توانسته افتخارات زیادی را در کارنامه خود به ثبت برساند؛ افتخاراتی که سبب شده تا نامش در سال ۱۳۹۶ در کنار مدیران برتر به عنوان برترین مدیر فناوری اطلاعات کشور قرار بگیرد.

نتایج سال ها تحصیل، تحقیق، مطالعه و تفکرات ذهن خلاق و کارآمد میثم شکری ساز در قالب ترجمه و نگارش کتاب ها و مقالات مختلف، منتشر شده و در اختیار جامعه علمی و مردم قرار گرفته است. برخی از کتاب های منتشر شده ایشان می توان به کتاب هایی مثل بازاریابی نوگرا، استوار، روابط فرد و سازمان، توهم باهوشی ۱ و ۲، استوار، بازاریابی گوریلی، فراتر از استراتژی، مذاکره با دستان خالی و ناگفته های تاریخ تفکرات مدیریت اشاره کرد. 

به طور کل تاکنون ۲۰ عنوان  کتاب از دکتر شکری ساز منتشر و به بازار عرضه شده است که چندین عنوان نیز در حال طی کردن مراحل چاپ و نشر هستند. این چهره جوان همچنین سابقه تدریس در کارنامه علمی خود دارد. اصول و مبانی مدیریت کسب و کار، حقوق تجارت و کسب و کار، ارتباطات و مهارت های زندگی، فنون فروش و مذاکره، ارتباط موثر و تبلیغات خلاق و اصول مشتری مداری از جمله آموزش های این مدیر جوان است. 

همانطور که پیش تر گفته شد در سوابق علمی این مدیر موفق مقالات و تحقیقات متعدد نیز وجود دارد. از جمله مهم ترین آن ها می توان به نقش آنوزش الکترونیک در کارآفرینی، شناسایی و رتبه بندی موانع کارآفرینی در ایران با رویکرد اقتصاد مقاومتی و تاثیر آموزش الکترونیکی در فرهنگ کارآفرینی اشاره کرد.

 

دکتر میثم شکری ساز

 

 

سمینارهای برگزار شده توسط میثم شکری ساز

دکتر شکری ساز یکی از آن کارآفرینانی است که همواره سعی داشته تا دانش و تجربیات خود را در اختیار تازه کاران و جوانان جویای نام بگذارد. برهمین اساس در طول چهار سال اخیر سمینارهای بزرگی با موضوع کارآفرینی و مدیریت برگزار کرده و خود به عنوان یکی از سخنرانان به ارائه مهم ترین نکات مدیریتی و کارآفرینی در آن پرداخته است. 

سمینارهای ایشان به شرح ذیل است:

  •  سخنران و برگزارکننده اولین اجلاس ملی کارآفرینی و مدیریت کشور در اسفند ۱۳۹۶
  •  سخنران و برگزارکننده اولین اجلاس ملی کارآفرینی و مدیریت کشور  دراسفند ۱۳۹۷
  •  سخنران و برگزارکننده سمینار بزرگ امید (فرصت های کسب و کار و اشتغال برای جوانان) در اردیبهشت ۱۳۹
  •  برگزاری سومین اجلاس مدیریت و کارآفرینی کشور با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با رویکرد "نقش کارآفرینی در فضای مجازی" و در قالب ایجاد سمپوزیوم علمی و دریافت آثار و انتشار آن ، به همت جمعی از مراکز علمی و پژوهشی کشور در تیرماه ۱۴۰۰

آشنایی با دوران تحصیلی میثم شکری ساز

دکتر میثم شکری ساز متولد فروردین سال ۱۳۶۵ در شهر اصفهان است. ایشان با وجود به دنیا آمدن در شهر اصفهان به دلایل مختلفی در شهرهای دیگر نیز زندگی کرد.
پدر دکتر شکری ساز جزو یکی از رزمندگان میهن دوست و جنگنده است که در طی هشت سال جنگ تحمیلی فعالیت پررنگی داشت. او پس از به دنیا آمدن دکتر شکری ساز به پایگاه نظامی بوشهر منتقل شد و چند سالی را در بوشهر زندگی کردند. دکتر میثم شکری ساز تا سن ۱۵سالگی خود در شهر بوشهر بود. او همانند دیگر دانش آموزان به مدرسه رفت. او با تلاش مداوم خود توانست جزو یکی از برترین دانش آموزان مدرسه شود.
دکتر شکری ساز در ۱۵سالگی خود به زادگاه خود یعنی اصفهان برگشت. چرا که پدرش به دلیل جراحت بسیار شدید مجبور به بازنشسته شدن زودهنگام شد و پس از آن به اصفهان بازگشتند. پدر میثم برای حفاظت و امنیت کشور از جان خود مایه گذاشتند و یکی از جانبازان گرانقدر کشورمان می‌باشند.
دکتر میثم شکری ساز پس از بازگشت به اصفهان در مقطع دبیرستان نیز همانند مقاطع تحصیلی قبلی خود خوش درخشید و بار دیگر توانست به عنوان یکی از شاگردهای خوب مدرسه دیده شود. او پس از اتمام مقطع دبیرستان خود با شرکت در کنکور سراسری توانست در رشته ی مهندسی صنایع دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان قبول شود. به دلیل علاقه ی بسیار او به این رشته، مدرک دکترای نیز از این رشته می‌باشد.
با وجود اینکه جناب میثم شکری ساز در رشته مهندسی صنایع مدرک دکترای خود را گرفته بود اما به این حد از تحصیل قناعت نکرد. دکتر شکری ساز برای تحصیل در دانشگاه اشتنبایس برلین آلمان درخواست داد و توانست در رشته‌ی MBA این دانشگاه مشغول به تحصیل شود. ایشان پس از اخذ مدرک کارشناسی MBA از دانشگاه اشتنبایس تصمیم گرفت که به کشور خود برگردد.

مطالعه مقاله زیر ممکن است برای شما مفید باشد:

میثم شکری ساز کلاهبردارهای فضای مجازی را خائن به کشور می داند

 

کارآفرینی میثم شکری ساز

این مدیر جوان، به عنوان یک از جوان ترین و موفق ترین کارآفرینان کشور شناخته شده است. میثم شکری ساز در حوزه کارآفرینی عملکرد کم نظیری از خود نشان داده است و دستاوردهای مهمی به دست آورده است.

همین حالا که این مطلب را می خوانید او مدیریت یکی از بزرگ ترین مراکز آموزش مجازی ایران را به عهده دارد. میثم شکری ساز کارآفرین جوانی است که پس از یک دهه فعالیت مداوم و پرتلاش توانسته است در حوزه آموزش مجازی به فردی شناخته شده و موفق تبدیل شود.

او با همت و پشتکاری که داشته دایره فعالیت های خود را در این مدت گسترده تر کرده و در حال حاضر علاوه بر مدیریت یک هولدینگ بزرگ، صاحب چندین کسب و کار کوچک و بزرگ می باشد و همچنین مشاور شناخته شده ای در حوزه بازاریابی و فروش و مدیریت کسب و کار است.

اگر به مجموعه های تحت مدیریت این مدیر جوان نگاهی بیندازیم، بیش از ۳۰۰ نیروی متخصص در چندین شعبه و مرکز این مجموعه مشغول به کار هستند. این رقم در زمینه کارآفرینی عدد بسیار قابل توجهی است.

 

رازهای موفقیت میثم شکری ساز

زندگی همه انسان ها پر از چالش و سختی و عدم قطعیت است. دنیا ثابت کرده که داشتن ثروت و امکانات مادی نمی تواند موفقیت کسی را تضمین کند. حکایت یک شبه راه صد ساله رفتن نیز به خیلی از افراد ثابت کرده که یک افسانه بیش نیست.

اگر صاحب یک تجارت و کسب و کار هستید،‌ رئیس خودتان و دیگران خواهید بود و تصمیماتی که برای کسب و کار خود می گیرید، چیزی است که شما را از رقبای تان متمایز می کند. شما می توانید یک سیستم بدون نقص ایجاد کنید و با برخورد حرفه ای از رقبای خود پیشی بگیرید.

بسیاری از کارآفرینان و مدیری با ورود به بازار کار با سختی های راه اندازی یک بیزینس رو به رو می شوند. همین موضوع ممکن است شما را به عنوان یک کارآفرین و مدیر بترساند و موجب شود به درستی کارها را پیش نبرید.
این ترس ها کاملا طبیعی است. قرار نیست همه ما از بدو شروع توانایی راه اندازی بی نقص یک تجارت را داشته باشیم. بنابراین بهترین راه این است که از تجارب مدیران بزرگ بهره مند شویم. چطور؟ با مطالعه بیشتر و آموزش.

اگر می خواهید بیشترین ثمره از آگاهی در کسب و کار و یا تجارت خودتان را ببرید، باید مطالعه کنید و باید به اصول مطالعه کردن در زمینه ی تجارت آگاهی داشته باشید. همچنین یادگیری تفکر سیستمی را به شما توصیه می‌کنم.

با خواندن کتاب های این حوزه و شرکت در کارگاه ها و کلاس های مربوطه تجارب بیشتری بدست می آورید و آرام آرام موفقیت در کسب و کارتان را خواهید دید.

میثم شکری ساز یکی از مدیران جوان کشور است که به گفته خود با ۳۵ سال سن توانسته به موفقیت های بزرگی دست یابد. او  به عنوان مدیر عامل یک هولدینگ بزرگ همواره براین باور است که با مطالعه شرکت در آموزش های حوزه تجارت و کارآفرینی توانسته در اوج جوانی به یک مدیر نمونه تبدیل شود. پس شما هم برای موفق شدن باید آموزش ببینید و عادت مطالعه را در خود پرورش دهید.

 

زندگینامه دکتر میثم شکری ساز

 

دوره هدف گذاری میثم شکری ساز

هدف به معنای خواسته یا وضعیت مطلوب است، خواسته ‌ای که رسیدن به آن در ما احساس و رضایت و شادی ایجاد می ‌کند. و هدف گذاری ابزار یا مسیری است برای رسیدن به خواسته‌ ها، رفع نیازها و پیدا کردن مطلوبیت‌ ها، همچنین تشخیص و شناسایی درست اهداف، مشخص کردن آن ها و برنامه ‌ریزی صحیح برای رسیدن به آن.

البته هدف گذاری با شیوه های مختلفی انجام می شود. هریک از افرادی که کلاس و کارگاهی در این زمینه برگزار می کنند به یکی از این روش ها پایبند هستند و آن را آموزش می دهند.

دکتر شکری ساز به عنوان یکی از کارآفرینان و مدیران برتر کشور، چند سالی است که تصمیم گرفته یکی از راه های رسیدن به موفقیت خودش یعنی هدف گذاری را به سایرین آموزش بدهد. او پس از کسب علم در این حوزه معتقد است که زندگی کاری و شخصیش رنگ و بوی دیگری گرفته و منظم تر پیش می رود.

شکری ساز بارها در سمینارها و جلسات مختلف حول محور مدیریت و موفقیت به این موضوع اشاره کرده که تا به امروز به تمام اهدافی که در سر داشته و روی کاغذ آورده رسیده و در تلاش است تا به اهداف جدیدتری که تعیین کرده، برسد.

وی با برگزاری کارگاه هدف گذاری، یکی از به روزترین متدهای این راه را به شرکت کنندگان آموزش می دهد. اگر شما هم می خواهید حس سردرگمی را از خود دور کنید و از زندگیتان رضایت داشته باشید پس شرکت در این کارگاه را از دست ندهید.

 

رسالت میثم شکری ساز

"کارآفرین" در پیشرفت اقتصادی هر سازمان و جامعه ‌ای نقش کلیدی دارد. یک کارآفرین موفق مثل میثم شکری ساز با قدم گذاشتن در مسیر درست موجب می شود که موقعیت ‌های نو و جدیدی را به اقتصاد معرفی کند. او فقط مالک سرمایه‌ های سازمان نیست، بلکه با به دست گرفتن رهبری کسب و کار با استعداد‌ها و قوای ذهنی خود، از فرصت ‌ها به سرعت بهره ‌برداری می‌کند.

هر فردی که در جایگاه مدیریت قرار می گیرد خواه ناخواه بار سنگینی را به دوش می کشد. معمولا وقتی صحبت از مدیران به میان می آید، وظایف سنگین، تلاش مستمر و هدایت زیر مجموعه ها را متصور می شویم. معمولا مدیران در نوک هرم هر مجموعه ای ایستاده و با دیدگاه مدیریتی خود چشم اندازی از آینده را مد نظر قرار می دهند. آن ها برای آینده هدف گذاری می کنند و کارکنان شان را به سوی آن اهداف سوق می دهند. در این راه از مدیریت بحران ها هم نباید غافل شوند.

این دسته از افراد در مسیر رسیدن به هدف برنامه ریزی هایی را صورت می دهند و استراتژی های هوشمندانه ای را تدوین می کنند. به عبارتی مدیران باید فکری باز و دیدگاهی وسیع داشته باشند. تمامی عملکردهای مدیریت بر روند کار و عملکرد اعضا تاثیر گذار است و از این رو باید با دقت و مهارت خاصی پیش بروند. مدیر بودن کار هر کسی نیست و مدیران لایق انگشت شمارند.

در میان تمامی مدیران کار کشته کشورمان، نام میثم شکری ساز هم به چشم می خورد. مدیری که با شیوه مدیریت طلایی خود در مسیر رسیدن به اهدافش خوش درخشید. میثم شکری ساز دیدگاه های سازنده ای دارد. او برای امور گوناگون به اتخاذ تصمیم های اثر بخش می پردازد و همواره نظریه پردازی، نظارت و برنامه ریزی منسجمی دارد. نقش مدیریت باید به گونه ای باشد که کارمندان با انگیزه بالا برای رشد و تعالی هر چه بیشتر تلاش کنند.

در بخش های قبل هم ذکر شد که میثم شکری ساز درحال حاضر با نیروهای خود که بالغ بر ۳۰۰ نفر می باشند، همسو و همراه است. او دائما آنان را به کشف راه های تازه و پدیدار کردن جلوه های نوین خلاقیت تشویق می کند. جالب است بدانید که تمامی جوانانی که برای این مدیر سرشناس کار می کنند، به شکل فردی نیز در زندگی شان موفق تر از سابق هستند و همیشه سخنرانی ها و آموزش های سازنده دکتر میثم شکری ساز را در ذهن شان دارند.

 

 

افتخارات میثم شکری ساز

دکتر میثم شکری ساز یک نمونه مدیریت جوان و شایسته است که با تکیه بر دانش و مهارت و با تلاش های فراوان، موانع پیش رو را پشت سر گذاشته و به موفقیت های بسیاری نائل آمده است. انتخاب وی به عنوان مدیر برتر فناوری اطلاعات کشور و دریافت گواهینامه برگزیده همایش های ملی فناوری اطلاعات از جمله این موفقیت ها است.

حضور در بسیاری از سیمنارها و جلسات داخلی و خارجی به عنوان سخنران انگیزشی و مدیر موفق از جمله دیگر موفقیت های این مدیر جوان است. از دیگر دستاوردهای وی می توان به دریافت لوح و تندیس ملی رعایت حقوق مصرف کنندگان در ۴ سال متوالی ۱۳۹۶، ۱۳۹۷ ،  ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ اشاره کرد.

میثم شکری ساز از معدود مدیرانی است که در تمامی شرایط اقتصادی، با مدیریتی پر قدرت و استراتژی مناسب، کسب و کار خود را رهبری کرده است. با نگاه به سوابق وی می توان موفقیت و عملکرد کم نظیر این مدیر جوان در حوزه های فعالیتی وی مشاهده کرد. این چهره موفق، از جمله جوانان شایسته ای است که در راه رسیدن به اهداف خود از موانع و مشکلات نهراسیده و تلاش، کوشش و همیت را سرلوحه کار خود قرار داده است.

دکتر میثم شکری ساز الگوی مدیریت موفق و برنامه ریزی شده است. فردی که می تواند الگوی بسیاری از جوانان باشد.


دیگر افتخارات و دستاوردهای جناب دکتر میثم شکری ساز کارآفرین

دکتر میثم شکری ساز در سال ۱۳۸۸ به صورت تدریجی پله های ترقی را بالا رفت و شروع کسب افتخارات خود را استارت زد. دکتر شکری ساز در سال ۱۳۸۸ هولدینگ پارس پندار نهاد را تاسیس کرد و در زمینه آموزش و تدریس مشغول به فعالیت شد. امروزه از هولدینگ پارس پندار نهاد به عنوان یکی از برترین مراکز تدریس حرفه ای یاد می شود. دکتر میثم شکری ساز در منصب عضو هیئت مدیره و مدیر عامل این شرکت محسوب می شود. هوش، تفکر و پشتکار مداوم ایشان قطعاً دلیل اصلی موفقیت و پیشرفت این شرکت بزرگ خواهد بود.
دکتر میثم شکری ساز کارآفرین به دلیل تلاش های بسیار در سال های اخیر  توانست چندین مرتبه موفق به اخذ عناوین بسیار و جوایز متعددی در سطح کشوری و جهانی شود. از مهمترین عناوین دکتر شکری ساز می توان به انتخاب شدن او به عنوان مدیر برتر فناوری اطلاعات در سطح کل کشور اشاره کرد. شاید کمتر کسی فکر می کرد که یک شخص در سنین جوانی موفق به دریافت چنین عنوانی شود. اما دکتر شکری ساز این باورهای قدیمی را شکست و توانست در سال ۱۳۹۶ به عنوان مدیر برتر فناوری اطلاعات ایران شناخته شود.
 

 

تحصیلات آکادمیک میثم شکری ساز

میثم شکری ساز یک کارآفرین، مترجم، نویسنده، مشاور و مدیر شناخته شده جوان در زمینه مدیریت، بازاریابی، ارتباطات و منابع انسانی است. این کارآفرین جوان، که دارای مدرک دکترای کارآفرینی، گرایش (گرایش آموزش عالی ) از دانشگاه آزاد اسلامی است، کارشناسی ارشد خود را در رشته   MBA دانشگاه اشتنبایس برلین آلمان و مدیریت از دانشگاه امیر کبیر اخذ کرده است. همچنین فارغ التحصیل رشته مهندسی صنایع گرایش تولید صنعتی نیز می باشد.

در همان دوران تحصیل مشخص بود که [میثم شکری ساز]، متفاوت از دیگران است. وی پس از پایان دبیرستان با نمرات عالی در رشته صنایع مشغول به تحصیل شد. دانشگاه محلی بود تا وی استعدادهای درونی خود را در آنجا بروز و رشد دهد.

 

3 تجربه ارزشمند میثم شکری ساز از کارآفرینی

  • زمان بزرگ‌ترین سرمایه ماست

هیچ‌گاه توانایی بازگرداندن زمان را ندارد، بنابراین روی اولین اولویت زندگی و کسب‌وکار خود برنامه‌ریزی کنید. به‌عبارت‌دیگر مقدار ارزشی که برای زمان قائل هستید، نقشی اساسی در زندگی شما ایفا می‌کند.

  • در کنجکاوی مستمر باشید!

فکرتان را باز بگذارید و ایده‌های نو خلق کنید. فرصت‌هایی برای خود ایجاد ‌کنید. خودتان را در معرض دید قرار دهید و در فعالیت‌های تولیدی و کسب‌وکارها، دامنه کاری خود را گسترش بدهید. در واقع با تعامل و ارتباط با کسب‌وکارهای دیگر، دامنه فعالیت شما توسعه خواهد یافت. البته عکس این قضیه هم درست است؛ یعنی اگر ذهنتان منحصراً درگیر فعالیت خودتان باشد، دیدگاه و ذهن شما محدود خواهد شد و فرصت‌های مناسبی را از دست می‌دهید.

  • بیشترین تجربیات شما از شکست‌ها و ناکامی‌ها حاصل می‌شود

شکست دردناک است، اما سبب پرورش خودآگاهی و کسب تجربیات بسیار بسیار ارزشمند می‌شود. اگر کارآفرینان بزرگ در برابر شکست‌ها واکنش‌های اشتباه نشان می‌دادند، هرگز موفق نمی‌شدند. برخی کارآفرینان مثل مدیر عامل شرکت میرزا هولدینگ که بیش از 500 میلیون دلار دارایی دارند، بیش از 8 بار شکست خورده‌اند.
 

 

سخن پایانی

اجازه دهید به عنوان سخن پایانی افراد خستگی ناپذیر را با یک توصیف زیبا به شما معرفی کنیم و بگوییم آن ها چجور اشخاصی هستند. افراد خستگی ناپذیر دقیقا مانند جنگجویان شجاع صحنه‌ ی نبرد عمل می کنند. آن ‌ها افرادی هستند که همیشه برای فتح سرزمین ‌های جدید و خلق فرصت های نوین آمادگی دارند.

میثم شکری ساز فردی خستگی ناپذیر در حوزه آموزش و کسب و کار است. فردی توانا که قدرت فوق العاده در دنبال کردن اهداف کوچک و بزرگ خود دارد. افرادی که مدام می گویند "ما نمی توانیم به آرزوهای خود دست یابیم و این کار نشدنی است" تنها کافیست از زندگی افراد موفقی مثل میثم شکری ساز الگو برداری کنند.

 

سوالات متداول

1- نظر میثم شکری ساز درباره موفقیت و تبدیل شدن به مدیر برتر چیست؟

دکتر شکری ساز به عنوان مدیر عامل یک هولدینگ بزرگ همواره براین باور است که با مطالعه و شرکت در آموزش های حوزه تجارت و کارآفرینی توانسته در اوج جوانی به یک مدیر نمونه تبدیل شود.

 

2- آیا عموم مردم می توانند در سمینارهایی که میثم شکری ساز برگزار می کند، شرکت کنند؟

بله؛ شرکت در این سمینارها برای تمام افراد مجاز است.

 

3- آیا کتاب های میثم شکری ساز در فروشگاه های کتابفروشی آنلاین وجود دارد؟

بله؛ برای خرید کتاب های ایشان می توانید هم به سایت شخصی و هم به سایت های کتابفروشی آنلاین مراجعه کنید.

برچسب ها :

نظرات و دیدگاه ها

hasan
من از دکتر شکری ساز مشاوره گرفتم برای شرکتم. بازم نوبت میخواستم
کارشناس

سلام دوست عزیز میتونید برای گرفتن وقت به لینک https://shekarisaz.com/booking-consult/ مراجعه کنید

طاهر
کاش یکم با جزئیات بیشتر درباره نظر میثم شکری ساز درباره جامعه و موانع سر راهشان صحبت میکردید
ابراهیم حامدی
خوندن زندگینامه افرادی که کارآفرینی کردن همیشه الهام بخش و جذاب بوده برام. ممنونم از انتشار زندگینامه دکتر میثم شکری ساز
مهسا
من تو سمینار امید دکتر شکری ساز بودم. کاش این کرونا تموم شه دوباره چنین سمینارهایی برگزار شه
مینو
بازم دم ش گرم واسه این همه جوون اشتغالزایی کرده . بقیه که بفکر نیستن
نورالدین ابدان
آیا میتونم کتاب های دکتر میثم شکری ساز رو به صورت پی دی اف خریداری کنم؟
کارشناس

سلام به شما برای تهیه کتاب متونید به لینک https://nashrpn.com/ مراجعه کنید

میلاد ترابی
من شنیدم که کارگاه هدفگذاری فقط برای پرسنل مجموعه خودشونه و برای عموم نیست. درسته؟!!؟
کارشناس

سلام بله برای پرسنل خودشون هست

مریم رحیمی
داشتن یه همچین مدیری قطعا برای آینده هر کارمندی مفیده. مجموعه ایشون نیروی جدید استخدام نمیکنه؟!!
الهام موسوی
من کتاب استوار رو خوندم، البته به معرفی یکی از دوستانم. کتاب توهم باهوشی به نظر جذاب میاد، از کجا میتونم تهیه کنم؟
کارشناس

سلام یه شما .

برای تهیه کتاب متونید به لینک https://nashrpn.com/ مراجعه کنید

مرجان
بسیار هم عالی، اتفاقا من توی یکی از سمینارهای ایشون که دو سال پیش برگزار کردن شرکت کردم. خیلی برام مفید بود