دوره مایکروسافت MCSE چگونه است؟

دوره مایکروسافت MCSE چگونه است ؟
مدرک MCSE چیست ؟

یک مدرک مهندسی سیستم های مایکروسافت MCSE که مخفف آن Microsoft Certified Solution Expert  می باشد جز اولین مدارک برای مهندسان IT به حساب می آید که کاربرد آن در تحلیل، طراحی و اجرای سیستم های بر پایه ویندوز را در دفاتر و سازمان ها به عهده دارند. 
این مدرک برای افرادی که علاقه به کارهای تحلیلگر سیستم ها،  در قسمت فنی و تحلیلگر شبکه و کارهای فنی مشغول هستند مناسب می باشد.
با ارایه سرور 2012 و توجه مایکروسافت به سیستم عامل هایش به تکنولوژی Cloud نیاز اساسی به مهندسین مسلط و آشنا به تکنولوژی موجود در این سیستم عامل ها هر روز بیشتر شده است. بنابراین مایکروسافت دو مدرک دیگر به نام های MCSE 2012 و  MCSA 2012 طراحی و ارایه نموده است. 
اولین دوره از دریافت مدرک MCSE کسب مدرک MCSA  (Microsoft Certified Solution Associate) می باشد که در بخش Associate می باشد که با گذراندن مراحل زیر  می توان به آن دست پیدا کرد :
•    Installing and Configuring Windows Server 2012
•    Administering Windows Server 2012
•    Configuring Advanced Windows Server 2012 Services
و بعد از گذراندن دوره MCSA 2012 و دریافت مدرک ، توانایی جهت کسب مدرک MCSE دو دوره بعد از آن هم گذاشته می شود تا به مدرک MCSE 2012 رسید. 
•    Designing and Implementing a Server Infrastructure
•    Implementing an Advanced Server Infrastructure

ثبت نام دوره مایکروسافت MCSE

دوره آموزش MCSE در فن پردازان برگزار می گردد

تفاوت مدرک MCSE و MCSA  چیست ؟

مدرک  MCSAدر کنار مدرک MCSE ارایه می شود که جز  اصل بخشی از مدرک MCSE می باشد. کسانی که دوره های مایکروسافت را بعد از گذراندن دیگر مدرک MCSAدریافت نموده با سپری کردن دو بخش دیگر از پنج بخش مدرک MCSE را اخذ خواهند کرد. 
مدرک MCSE به افراد مواردی مانند طراحی ، پیاده سازی و اجرا و رفع اشکالات و مدیریت را آموزش می دهند برعکس مدرک MCSA آموزش طراحی در آن انجام نمی گیرد. 

مراحل مدرک MCSE با توجه به زیر ساخت هایی که از سرور 2012 گرفته می شود شامل موارد ذیل می باشد :
- نصب و پیکرسازی ویندوز سرور 2012
- مدیریت ویندوز سرور 2012
- پیکرسازی سرورهای پیشرفته ویندوز سرور 2012
- طراحی و پیاده سازی یک زیر ساخت سرور قدرتمند
MCSE با پیشرفت تکنولوژی روز به روز در حال تغییر است آن هم با توجه به تغییراتی که در مایکروسافت رخ می دهد تغییر می کند.
در اصل زمانی که فرد بعد از سپری کردن آموزش سیستم های مربوط به شبکه و سرور را می گذراند مدرک MCSE را دریافت می نماید، که نتیجه آن از آموزش ها دریافت اطلاعاتی درباره طراحی و راه اندازی شبکه های کامپیوتری مهارت و توانایی بالا است.
می توان این گونه گفت که مدرک MCSE از شناخته شده ترین برنامه هایی است که مورد آموزش قرار می گیرد و همچنین آن چیزی که مورد قبول شرکت مایکروسافت قرار گرفته است به نام برنامه مایکروسافت MCP می باشد.
مورد دیگری که توانایی ارایه آن می باشد علاوه بر MCP می توان به دیگر مدارک های غیره دست پیدا نمود مثل مدرک MCSD , MCT و همچنین مدرک های MCPS وجود داشته.

آزمون هفت گانه مدرک  MCSE

آزمون های مدرک MCSE شامل توضیحات جداگانه ای است که هر کدام هم هزینه متفاوتی دارند، که مربوط به خود مدرک MCSE می باشد. با توجه به توضیح داده شده این مدرک MCSE برای کسانی که در کارهای شبکه ، مهندسی سیستم ها و همچنین بخش های فنی و مهندسی در ارتباط هستند ، مناسب است.
موارد دیگری که در ادامه به آن پرداخته می شود دوره آموزش MCSE و مسایل دیگر درباره شناخت مدرک MCSE و همچنین تفاوت بین مدرک MCSE  و  MCSA و دیگر مواردی که در ادامه به آن اشاره می شود و بازار کار کارشناسان مدرک MCSE و همچنین دیگر مواردی بسیاری که درباره مدرک مایکروسافت توضیح داده شده است.

مدرک MCSE برای کسانی که کار با شبکه انجام می دهند کاربرد دارد

دوره های مایکروسافت 

دوره های مایکروسافت شامل چند دوره است که هر کدام از آن ها دارای خصوصیات و کاربردهایی می باشد که لازمه دریافت هر کدام، شرکت در آزمون مربوط به خودش است.
دوره های مایکروسافت شامل
MCDST , MCDBA , MCSA , MCSE , MCP , MOS , MCT  می باشد.
هر کدام از مدرک های فوق دارای زمینه کاری متفاوتی است و کاربردشان با بقیه متمایز از هم می باشد.
بر اساس آن چه توضیح داده شد می توان گفت افرادی که می خواهند در عرصه رشته فناوری اطلاعات و ارتباطات وارد شوند باید تمامی دوره های خود را با توجه به شغل مورد نظر خود انتخاب نمایند، بر همین اساس به اطلاعات و دانش خود افزوده و علاوه به مقاطع بالاتری دسترسی پیدا کنند.

مزایای مدرک MCSE  

مدرک MCSE برای افرادی که می خواهند اطلاعات گسترده تری درباره دنیای تکنولوژی داشته باشند مزیت خوبی است.
حتی کارشناسان و متخصصان هم برای ورود به مقاطع بالاتر از آن چه که در دانشگاه می باشد از مدرک MCSE استفاده می کنند و آزمون های ورودی نشان آن است که در چه مقطعی قرار می گیرند.

بازارکار مهندسین MCSE  

مهندس هایی که مدرک MCSE دارند بدانند که بازار کار خوبی در بخش فناوری اطلاعات در انتظارشان است، از این رو می توانند ویندوزها را طراحی و اجرا کنند.
میزان درآمد مهندسین MCSE با توجه به سابقه کاری و تجربه کاری آن نیز محاسبه می گردد ولی فراموش نکنید از درآمد بالایی برای خود برخوردار هستند.

آموزش MCSE

افرادی که در عرصه سیستم های کامپیوتر کار می کنند و موفق به دریافت مدرک MCSE شده اند می توانند مشکلات به وجود آمده در شبکه را شناسایی و در رابطه با رفع آن اقداماتی را نیز انجام دهند.
افراد متخصصی که می خواهند اطلاعات خود را در زمینه شبکه توسعه دهند باید علاوه بر افزایش اطلاعات در زمینه شبکه ای، دوره های مدرک MCSE را به موفقیت بگذرانند و از طرفی دیگر گواهینامه MCSE را در کنار مدرک آن دریافت کنند تا در زمینه اطلاعات کامپیوتری اثر گذار باشند.

کسب مدرک MCSE بعد از آزمون اعطا می گردد

ثبت نام دوره مایکروسافت MCSE

دوره آموزش MCSE 

با توجه به مطالب گفته شده موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان دوره آموزش مایکروسافت و دوره آموزشی MCSE را برای علاقمندان که به کار شبکه علاقمند هستند ارایه نموده است تا افراد بتوانند با شرکت در این دوره به تمامی آموزش های گفته شده در دوره دست پیدا کنند و از آموزش های گذرانده دانش خود را تقویت نمایند و بعدها بتوانند از اطلاعات خود در کار استفاده کنند.
با توجه به مطالب درباره دوره آموزش ، فن پردازان به تمام دانش پذیران نیز بعد از گذراندن دوره آموزشی و آزمون مربوطه مدرک MCSE و گواهینامه MCSE اعطا می نماید. مدرک MCSE از طرف وزارت علوم و تحقیقات و فناوری اعطا می گردد.
مدرک MCSE   به کسانی که توانایی آموزش طراحی ، پیاده سازی و اجرا و همچنین رفع اشکلات و مدیریت را دارند تعلق می گیرد و بر عکس مدرک MCSA علاوه بر آن چه گفته شد طراحی جز آموزش های آن قرار نمی گیرد.
دانشپذیران می توانند بعد از دوره آموزش MCSE ، سیستم های مربوط به شبکه و سرور را مدیریت کنند  و مدرک MCSE را اذعان خود نمایند. شخصی که مدرک MCSE را بدست آورده نیز مهارت در راه اندازی و طراحی شبکه های کامپیوتری را دارد.

برچسب ها :

نظرات و دیدگاه ها