اصول مشتری مداری

کسب‌وکارهای خصوصی بر اساس مشتری‌مداری در حال فعالیت هستند. درواقع دانستن اصول مشتری‌مداری یکی از نیازهای امروز در تمامی سازمان‌های خصوصی و حتی دولتی بوده و احترام به ارباب رجوع و مشتریان از گذشته به عنوان یکی از مهم‌ترین نیازهای یک سازمان شناخته می‌شده است. در این مقاله با شما همراه هستیم تا در زمینه اصول مشتری‌مداری از دیدگاه دکتر میثم شکری ساز اطلاعاتی را با شما به اشتراک بگذاریم که قطعا می‌تواند برای شما مفید واقع شود.

مشتری‌مداری را می‌توان یک سیاست سازمانی دانست. رضایت مشتری تمرکز این سیاست به شمار می‌رود. در واقع بر خلاف برخی دیگر از سیاست‌ها که در سازمان باید اجرایی می‌شود، با محصول به صورت مستقیم در ارتباط نبوده و شما باید در آن نظر مشتریان را از لحاظ خدمات یا محصولات خریداری شده دریافت کنید.

در نظر داشته باشید که اگر مشتری‌مداری در سازمان شما به درستی رعایت شود، می‌توانید انتظار فروش بیشتری را داشته باشید. اما مشتری‌مداری چیست؟ این سوالی است که در ادامه به بیان آن خواهیم پرداخت.

 

اصول مشتری مداری چیست؟

 

مشتری‌مداری (Customer Centricity) چیست؟

مشتری‌مداری را می‌توان یک فرهنگ سازمانی دانست که در راستای ارائه خدمات مناسب و رفتار مناسب با مشتریان ایجاد می‌شود. در واقع می‌توان گفت که اگر مشتری از خدمات یا محصولات و رفتار کارمندان شما رضایت داشته باشد، می‌توانیم امیدوار باشیم که وی به عنوان یک مشتری وفادار باز هم از کسب‌وکار شما خرید محصولات و خدمات انجام می‌دهد. اجرای مناسب استانداردهایی که به مشتری‌مداری تبدیل می‌شود در سازمان‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می‌باشد.

درواقع از دیدگاه دکتر شکری ساز، در صورتی که یک کسب‌وکار بتواند مشتری‌مداری را سرلوحه کار خود قرار دهد، در نهایت می‌تواند به موفقیت در فروش و توسعه کسب‌وکار خود دست پیدا کند. باید در نظر داشته باشید که مراحل و اصول مشتری‌مداری در دنیای امروز بسیار پیچیده می‌باشد و ما در ادامه برخی از مهم‌ترین اصول مشتری‌مداری را به با شما به اشتراک می‌گذاریم.

 

اصول مشتری‌مداری را بیشتر بدانید

بررسی برخی از مسائل در زمینه اصول مشتری‌مداری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می‌باشد. بسیاری از آمارها که در حوزه توسعه کسب‌وکار گرفته می‌شود، نقش مشتری‌مداری را بسیار مهم می‌داند و از این روی حتی بسیاری از کسب‌وکارها نسبت به پرداخت هزینه‌های سنگین برای آموزش پرسنل خود روی می‌آورند. در ادامه برخی از این اصول را برای شما بیان خواهیم کرد.

باید با مشتریان خود همدل باشید: در نظر داشته باشید که درک نیازها و همچنین ارتباط با مشتریان از اصول مشتری‌مداری به شمار می‌رود و باید مد نظر قرار داده شود. همچنین نباید از یاد برد که شما باید به این منظور کارکنان و پرسنل خود را آموزش دهید.

فرهنگ مشتری‌مداری را در سازمان خود نهادینه کنید: از دیگر مسائل بسیار مهمی‌که در یادگیری اصول مشتری‌مداری باید در نظر داشته باشید را می‌توان نهادینه کردن فرهنگ سازمانی آن است. درواقع کارمندان می‌توانند با یادگیری این فرهنگ موفقیت بیشتری در زمینه جذب مشتری داشته باشند و همچنین رفتار بهتری را با مشتریان خواهند داشت.

با مشتریان خود تعامل داشته باشید: زمانی که شما با مشتریان تعامل دارید می‌توانید این انتظار را داشته باشید که افراد بیشتری به کسب‌وکار شما جذب می‌شوند. در واقع شما می‌توانید کارمندانی که در واحد فروش در حال فعالیت است را موظف کنید که با مشتریان ارتباط مستقیم داشته باشند. دریافت نظرات و همچنین ارائه پرسشنامه در خصوص ارائه خدمات گسترده تر را می‌توان از مهم‌ترین روش‌های تعامل با مشتری دانست.

در صورت بروز خسارت برای مشتری، آن را جبران کنید: یکی از مهم‌ترین اصول مشتری‌مداری که متاسفانه امروزه کمتر مورد توجه قرار گرفته است را می‌توان برطرف کردن بروز خسارت برای مشتری دانست. شما در واقع با این کار ثابت می‌کنید که حقوق مشتریان، بیشتر از درآمد مالی برای شما اهمیت پیدا می‌کند.

 

اصول مشتری مداری

 

چرا باید مشتری مدار باشیم؟

در صورتی که مشتریان شما وفادار شوند و شما اصول مشتری‌مداری را رعایت کنید، مشتریان بیشتر ترغیب به استفاده از برند شما می‌شوند و همچنین شما می‌توانید انتظار توسعه کسب‌وکار و افزایش درآمد را داشته باشید. همچنین نباید از یاد برد که رعایت اصول مشتری‌مداری به خصوص برای کسب‌وکارهایی که در رقابت با دیگر کسب‌وکارها هستند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

پس در صورتی که قصد دارید نسبت به توسعه کسب‌وکار خود اقدام کنید و همچنین مشتری‌مدار باشید می‌توانید از روش‌های بیان شده در خصوص اصول مشتری‌مداری استفاده داشته باشید. در ادامه با شما همراه هستیم تا اطلاعات بیشتری را در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم.

 

دکتر میثم شکری ساز و تاکید ایشان بر رعایت اصول مشتری‌مداری

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک کسب‌وکار موفق از دیدگاه دکتر میثم شکری ساز را می‌توان رعایت اصول مشتری‌مداری دانست. در واقع ایشان همواره تاکید دارند که شخص می‌تواند با دانش در این زمینه نسبت به ارائه بهترین خدمات اقدام کند.

همچنین باید در نظر داشته باشید که تعدد کسب‌وکار در دنیای امروز باعث می‌شود تا مشکلات بسیار زیادی در زمینه بازاریابی وجود داشته باشد. با این وجود دکتر میثم شکری ساز همواره توصیه بر رعایت اصول مشتری‌مداری را به عنوان یکی از مهم‌ترین نیازهای کسب‌وکار بیان می‌کنند.

برای آشنایی بیشتر با دکتر میثم شکری ساز روی لینک زیر کلیک کنید:

میثم شکری ساز

 

اصول مشتری مداری از دیدگاه دکتر میثم شکری ساز

 

سخن پایانی

زمانی که به بررسی کسب‌وکارهای موفق می‌پردازیم، متوجه خواهیم شد که رعایت اصول مشتری‌مداری در این سازمان‌ها و کسب‌وکارها به عنوان یک فرهنگ سازمانی نهادینه شده است. دکتر میثم شکری ساز در این زمینه همواره توصیه کرده‌اند که تمامی‌استانداردهای مربوطه رعایت شود.

همچنین باید در نظر داشته باشید که دانش فنی در زمینه مشتری‌مداری یکی از نیازهای مدیران کسب‌وکارها به شمار می‌رود. ما در این مقاله با شما همراه بودیم تا در خصوص تعریف و اصولی که در زمینه مشتری‌مداری باید رعایت کنید با شما صحبت‌هایی داشته باشیم. در صورتی که می‌خواهید در این زمینه بیشتر بدانید، توصیه می‌شود که در دوره‌های دکتر میثم شکری ساز شرکت کنید.

 

سوالات متداول

1.    آیا رعایت اصول مشتری‌مداری در ایجاد مشتریان وفادار تاثیرگذار می‌باشد؟

بله. در واقع باید گفت که با رعایت اصول مشتری‌مداری، یک کسب‌وکار می‌تواند سریع‌تر به موفقیت دست پیدا کرد و مشتریان وفادار خود را داشته باشد.

2.    در زمینه رعایت اصول مشتری‌مداری و ایجاد فرهنگ سازمانی آن بهتر است با چه کسی در ارتباط باشیم؟

دکتر میثم شکری ساز یکی از افرادی است که در این خصوص می‌تواند با شما همکاری داشته باشد.

3.    چرا باید در هر سازمان فرهنگ مشتری‌مداری باب شود؟

به طور کلی می‌توان گفت که در فرهنگ سازی استفاده از فرهنگ مشتری‌مداری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می‌باشد و باید حتما رعایت شود. ما در این مقاله برخی از مهم‌ترین اصول پایه مشتری‌مداری را برای سازمان‌ها و مدیران بیان کردیم.

برچسب ها :

نظرات و دیدگاه ها